Inlägg från: littlemisstrouble |Visa alla inlägg
  • littlemisstrouble

Gastric Bypass (GBP)

På tal om dumpningar så läste jag i min pärm att det inte är farligt men kan vara väldigt obehagligt.
    Däremot om man får dumpning ofta så är det ju ett tecken på att man äter fel alldeles för ofta och måste lyssna på kroppen mer och äta något annat eller på annat sätt.

Planering är a och o......
  • littlemisstrouble

Imorgon är det då alltså jag ska ut på middag och puben. Testade ikväll med ett glas vin för att se hur man reagerar och det gick ju bra.
    Kan ju dricka ett glas på kvällen hos väninnan och nån timme senare smutta på ett glas på puben så går det nog bra

• littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-06-04 18:46:55 följande:
    Hoppas att ni hade en trevlig middag
    vi hade jätteroligt på middagen och drack lite vin och pratade. Tog väl två glas vin och kände inte av det alls mycket. Men puben var mindre roligt. Haha vi kände oss lite äldre än medelåldern som låg på 20
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-06-05 18:13:16 följande:
    Hej vad bra att ni hade en trevlig middag, jo men åldern har ingen betydelse :)
    näe åldern är väl inte så vikig igentligen men nog kände man sig gammal bland ungdomarna som vrålar haha
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-06-07 09:48:58 följande:
    Hehe jag som är 30 min sambo 35 bruka vara på fest hos en som är 23  förstår vad du menar man känner sig gammal
    precis hehe
  • littlemisstrouble
    Maddisen80 skrev 2011-06-14 10:35:57 följande:
    Jag låg ju inne på sjukhuset sen förra onsdagen först fick jag ligga i behandlingsrummet sen hamnade jag med en herre och 2 gubbar så jag var ensam  med herrarna men de var roliga :=) de blev förvånad att jag skulle vara i samma rum.Jag fick svår migränanfall+hjärtklappningar kom hem i söndags de ville ha kvar mig längr men huvudvärken ha släppt jag ska ju åka till s-vall imorgon
    usch då det lät inte rolig. hoppas du mår bättre nu då.
  • littlemisstrouble

Jag har fortfarande ont under revbenen på vänster sida. inte hela tiden men nån gång under varje dag sliter det där känns det som och gör ont. det har ändå gått 2,5 månad och borde väl inte göra ont än väl?

• littlemisstrouble

detta kommer låta jättekorkat men jag frågar ändå

nu om ett par veckor tänkte vi åka utomlands. blir då 3,5 månad sen op ungefär, är det något jag måste tänka på innan man åker som gbp opererad?

• littlemisstrouble
    Muneca skrev 2011-06-27 10:37:46 följande:
    Åhh vad spännande! Nervös?
    Vet du namnet på någon kanske lite utmärkande kirurg?

Har fått tipset Sofiahemmet och kirurgerna Göran Lundegårdh eller Peter Loogna, men googlar man på Göran kommer det upp en blogg som inte skriver så bra saker om honom. Sedan så finns det en artikel som ett svar på denna blogg men känns ju som att man inte riktigt vet vad man ska tro.
    Anna Book genomförde sin operation genom dessa två kirurger och verkar höja dom mot skyarna.
    Känns som en djungel...
    om jag får hoppa in med ett inlägg bara så vill jag rekommendera dr loogna. tyckte han var lugn och kunnig och man fick förtroende för honom. och sköterskorna på sophiahemmet är änglar.
  • littlemisstrouble
    högbergarna skrev 2011-06-28 22:40:23 följande:
    Tack men jag ska inte dit! Dessutom hittar jag. :) Har ju bott där. Föredrar att gå om jag har tiden med mig! Fast den bussen stannar bra vid Därmed Pasta o dom har suuupergod Carbonara. ;)

Imorgon ska jag träffa kirurgen. Blir provtagning, vägning o så får jag väl se om jag blir godkänd för operation. Nervöst!! Är sååå nervös att jag ska väga för mycket!! Dom söver ingen över 150 kilo. Hur blir det då om jag väger typ 152? Måste jag gå ner INNAN dom ställer mig i kön eller räcker det med flytet?
    vissa sjukhus har en gräns på 150 kilo eller inte över 60 i bmi. det är för att minska risken på operationen. du får ju ett antal kilon som du måste gå ner innan du opereras och det måste man ha gått ner för att operation ska bli av. så var det på sohiahemmet iaf.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)