Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Astra88 skrev 2011-06-20 14:14:51 följande:
    Hej! när remissen skickat till beslutningsnämden får man då vänta ända tills läkarbesöket för att få feta om man får det bekostat av landstinget? :) det stod att man kunde få vänta länge på läkarbesöket
    Hej man får reda på de direkt ,jag ska på besök i ersta i aug/sept
  • Maddisen80

Hej jag bor ju i Landskrona och jag har fått en tid på ersta 25 juli sa min sambo, jag ska bara dit på samtal och ta proverm jag kolllade om de gick tåg från landskrona-ersta men de gjorde de inte ,de gick bara till stockholm hur långt är de från stockholms station och vilken buss/tunnelbana ska man ta, måste man boka hotell eller kan man beställa biljett så man åker hem samma dag?

• Maddisen80
    MrC skrev 2011-06-24 11:44:54 följande:
    Ersta sjukhus ligger på Södermalm i Stockholm. Det är bara några kilometer från Stockholms Central... ändå för långt att gå. När du kommer till Stockholms Central går du till tunnelbanan.
    Kommer ditt tåg till spår 11-19 tar man trappan ner från perrongen och går förbi byggarbetsplatsen (Burger King), under "bög-ringen", förbi SL-center/Pressbyrån, genom tunneln (som går under Vasagatan) så är man framme vid T-centralen (Stockholmarnas namn på tunnelbanan).
    Kommer ditt tåg till spår 1-10 går du ut till stora hallen och kollar efter en skylt till tunnelbanan, en trappa ner.
    Nu tar du tunnelbanan till Slussen, 2 stopp. (Gamla Stan ligger mellan)
    Från Slussen tar du buss 2, 53 eller 71 från Katarinavägen. Det brukar oftast stå en person från SL där vid torget och hjälpa vilsna turister, som du, från landet! ;)
    Att åka T-bana + Buss kostar 2 kuponger á 15 kronor, samma biljett kan du använda alltså. Den gäller 1 timma. Men observera att du inte kan köpa kuponger/biljetter på bussarna. Så smartast är kanske att köpa ett dygnskort på SL-center vid centralen/t-centralen, annars får du gå en bit när du ska tillbaka från Ersta.

Klart du kan åka hem samma dag. Vilken tid är mötet?
    Hej vet inte när mötet är min sambo orkade inte kolla efter tiden så vet inte förrän på måndag
  • Maddisen80
    MrC skrev 2011-06-24 11:44:54 följande:
    Ersta sjukhus ligger på Södermalm i Stockholm. Det är bara några kilometer från Stockholms Central... ändå för långt att gå. När du kommer till Stockholms Central går du till tunnelbanan.
    Kommer ditt tåg till spår 11-19 tar man trappan ner från perrongen och går förbi byggarbetsplatsen (Burger King), under "bög-ringen", förbi SL-center/Pressbyrån, genom tunneln (som går under Vasagatan) så är man framme vid T-centralen (Stockholmarnas namn på tunnelbanan).
    Kommer ditt tåg till spår 1-10 går du ut till stora hallen och kollar efter en skylt till tunnelbanan, en trappa ner.
    Nu tar du tunnelbanan till Slussen, 2 stopp. (Gamla Stan ligger mellan)
    Från Slussen tar du buss 2, 53 eller 71 från Katarinavägen. Det brukar oftast stå en person från SL där vid torget och hjälpa vilsna turister, som du, från landet! ;)
    Att åka T-bana + Buss kostar 2 kuponger á 15 kronor, samma biljett kan du använda alltså. Den gäller 1 timma. Men observera att du inte kan köpa kuponger/biljetter på bussarna. Så smartast är kanske att köpa ett dygnskort på SL-center vid centralen/t-centralen, annars får du gå en bit när du ska tillbaka från Ersta.

Klart du kan åka hem samma dag. Vilken tid är mö
    om man tar tazi från stockholm -ersta vad kosta de och kan man få igen pengarna ändå?
  • Maddisen80

Hej den 25 juli  ska jag på första besöket i ersta :))) Jag ska ta tåget till stockholm central sen ta taxi till sjukhuset ,jag ska träffa dietist, sjuksköterska,läkare + ta blodprover  och ekg :) När jag åker dit får jag vänta 4 timmar i hässleholm men men så är det .

• Maddisen80
    högbergarna skrev 2011-06-29 12:46:23 följande:

Nu är jag hemkommen! SEG!! Har ju jobbat natt och det var ingen vila direkt. Blodtrycket vid läkarbesöket blev lite högt med sina 130/90 men det är acceptabelt. Inte konstigt heller med tanke på nattarbetet.

Dom söver ingen med ett BMI över 50 va det visst. Å jag hade BMI på bra mycket mer än det. Åh herre GUUD! JAg har gått upp 10 kilo EFTER senaste graviditeten. Jag som rör mig mer å så.. Nåja. Två val. Opereras i skåne någonstans, hette något på A typ ALians eller ngt sådant, eller banta ner mig 30 kilo innan flyt innan op. Magkänsla säger op i skåne. Jag tror inte jag lyckas gå ner 30 kilo inom ett år. Väljer jag skåne opereras jag dessutom snabbare. Vad tycker ni??

Hej du kan ju be att få opereras i ersta dem har snabb väntetid, jag bad landskrona skicka remissen till betalningcentralen i maj och ersta godkände mig och jag ska dit på första läkarbesöket 25 juli :)
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-06-30 20:33:41 följande:
    Maddisen - Biblioteket ligger i Kulturhuset ganska precis vid stationen om du vill sysselsätta dig lite! Annars har vi också lite blandade butiker.
    Hej jasså har de öppet sent ? jag ska kolla när tåget gick
  • Maddisen80

Silveremma jag är i helsingborg 00.48 tåget i helsingborg går 04.25 sen är tåget i hässleholm 05.30 tåget går 05.57 sen är framme i stockholm 9.45

• Maddisen80

Sandalde låter som du ska träffa läkaren med annars får du kanske prata med läkare på infomöte

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)