Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

L i n n skrev 2011-07-27 08:06:37 följande:
    Näpp! Mitt sjukhus hade ingen "speciell" dietist för oss opererade så jag får gå via VC. Hoppas de är väl insatta i GBP...
    Jag ska ha kontakt med dietist på ersta sjukhus vad olika de är överallt
  • Maddisen80
    Felicia6 skrev 2011-07-27 16:45:06 följande:
    Hej alla :)

Vet inte om någon kommer ihåg mig, var ett tag sedan jag var aktiv. Jag gjorde en gbp feb -08 och gick ner över 80kg totalt men har nu kämpat mig upp tio kilo igen då jag var alldeles för smal då jag vägde 47kg.

Gjorde en stor bukplastik nov -09 och sen gjorde jag en rumpplastik där dom även korrigerade magen och gjorde ett litet "muslyft" på Umeå lasarett 7e april -11.
    Bägge plastikerna är bekostade av landstinget pga att jag hade väldigt mycket häng och problem med det.

Har precis uppdaterat mina olika bildgallerier med nya bilder om någon är intresserad :)
    Hej jag kommer ihåg dig ,välkommen tillbaka ,grattis till din viktminskning ju 47 kg är ju alldelelse för lite men vilken tur att landstinget betalade det.
  • Maddisen80
    Felicia6 skrev 2011-07-28 15:23:13 följande:
    Tack, kommer ihåg ditt nick med :)

Ja, jag är ju väldigt kort iofs, bara 158centimetrar, men då man har lite häng oxå som väger, plus att man går ner väldigt mkt på väldigt kort tid så ser man mest sjuk ut då man vägde 47 tyvärr :(
    men glad att jag har lyckats lägga på mig tio kilo igen :)
    Grattis till uppgången får man säga.:9
  • Maddisen80
    Lillmonster skrev 2011-07-29 13:20:45 följande:
    Igår var jag till läkaren på obesitasmottagningen här i stan. Så nu är bollen i rullning - igen.
    Jag stod i kön men klev ur den i aug förra året då det gick bra för mig att ge ner på egen hand. 30 kg försvann men sen tog det tvärstopp. Hur jag än gör så är det stopp.

Nu är jag i kön igen och den här gången hoppar jag inte av. Operation blir om ca 3-6 månader trodde dem, kan även bli tidigare om jag har tur då jag stått i kön en gång tidigare och nu räknas som återbesök.

Så skönt men samtidigt lite pirrigt. Jag är nog mest rädd för att gå ner för mycket.
    Även när jag var barn/tonåring så var jag mulligare än alla andra och sen med barnen så blev det bara mer och mer och mer.
    Hur ska jag se på mig själv om jag hamnar neråt 60 kg?
    Jag kommer inte ens ihåg när jag vägde så lite sist. :)
    Hej vad roligt att du ska opereras om 3-6 månader då kanske jag ska operera mig med, jag skulle egentligen opereras om 3 månader men nu kanske jag får vänta längre pga jag måste göra en gastroskopi först.
  • Maddisen80
    Lillmonster skrev 2011-07-29 22:25:52 följande:
    Jag måste också göra en ny gastro men de trodde jag skulle få en tid för det i augusti. Gjorde en för två år sen när jag ställde mig i kön första gången men nu ville de kolla igen pga min magkatarr.
    Bara jag får "sova" är jag nöjd och kan göra en till utan problem. :)

Vart ska du operera dig?
    Hej jag ska operera mig i ersta , så du måste med göra gastroskopi tyvärr blir inte jag sövd ,jag har gastro 3 ggr
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-08-03 17:37:39 följande:
    Idag kom brevet att jag blivit godkänd
    Vad bra att du blev godkänd grattis, jag fick muntligt besked att jag fick op
  • Maddisen80
    Kaxelina skrev 2011-08-03 18:03:18 följande:
    Väntar på godkännande från Åbo. Spännande. Skrattande

Medan jag väntar hag jag fått en tid till Gastroskopi för att kolla upp någon bakterie i magen innan operation så att dom kan behandla det innan. Den kommer att göras den 29/9.
    Vad många som verka ska göra gastroskopi innan man gör operation ,jag hoppas med att jag får göra gastroskopi så snabbt som möjligt.
  • Maddisen80
    Lillmonster skrev 2011-08-04 13:09:51 följande:

Här går det undan just nu. Var till läkaren 28 juli, ska till dietisten 8 september, väntar på tid för gastro och sen blir det förhoppningsvis operation i okt-nov om allt blir klart innan dess.

Jag kanske opereras i oktober november med

Är inte väntetiden längre på gastroskopi om man väljer att bli sövd.
  • Maddisen80
    saundra skrev 2011-08-04 20:12:55 följande:
    MÅSTE man genomgå gastroskopi innan...? :-S Vad för mer undersökningar/provtagningar måste man genomgå innan? Har lite lätt (läs: JÄTTEMKT) fobi för allt som har med sjukhusvistelser att göra :-P
    Jag har magkatarr de är därför jag måste göra gastroskopi före annars behöver man inte det.
  • Maddisen80
    Lillmonster skrev 2011-08-05 15:07:48 följande:
    Inte här. När jag får tiden så brukar det räcka med att jag ringer ner för att tala om att jag vill bli sövd (ifall läkaren har missat det) och då så får man veta.
    saundra skrev 2011-08-04 20:12:55 följande:
    MÅSTE man genomgå gastroskopi innan...? :-S Vad för mer undersökningar/provtagningar måste man genomgå innan? Har lite lätt (läs: JÄTTEMKT) fobi för allt som har med sjukhusvistelser att göra :-P
    Jag får göra det pga min magkatarr. De vill se exakt vart det sitter och ifall de kan få bort det.
    Sist jag gjorde en för två år sen så satt min katarr längst ner i magen och då var det inga problem. Men nu vill de kolla en gång till för säkerhetsskull.
    hej jasså för här blir de längre väntetid men jag har gjort gastroskopi 2 ggr innan
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)