Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Hej är de någon som vet vad de finns för mjölkfria dietpulver ,jag har bara hittat fitmeal ,de sa att  sophiakuren va laktosfri men de står att de innehåller skummjölkspulver.

• Maddisen80
    Lillmonster skrev 2011-08-08 08:39:55 följande:
    Flytperioden är något som även jag fasar över.
    Har provat förut men då mått så otroligt dåligt att jag inte klarat av familjen. Nu är jag ensam med barnen så jag måste ju fungera. Kan liksom inte ligga på soffan i flera dagar med yrsel, illamående osv.

Får ta upp det med dietisten när jag ska dit för mötet. Det måste ju gå att komplettera på något sätt hoppas jag.

Någon annan som haft lika problem?
    Du kommer att klara flytperioden det vet jag ,jag har bara fitmeal jag kan dricka så ska ringa dietisten på ersta 13.30
  • Maddisen80

Jag ska be kirurgen från ersta skicka remissen ang gastroskopi till carema dem har de kortaste väntetiden de skulle inte vara några problem med betalningsförbindelsen :) landskrona har lång väntetid och hbg,lund

• Maddisen80

Jag pratade med dietist nu på ersta sjukhus hon heter moa och hon sa att jag ska äta riktig frukost och riktig lunch och dricka 2 st dietpulver fitmeal

• Maddisen80
    Lillmonster skrev 2011-08-08 22:05:11 följande:
    Då finns det hopp för mig också under flytperioden. :)

Jag har ju lyckats gå ner lite mer än 30 kg själv under de sista två åren men sen blev det stopp. Har minst lika mycket till att gå ner och behöver nu hjälpen med op. Fast jag har ju fasat för flytet som sagt var. :)

Det enda i "pulverform" som jag får i mig är Naturdiet ready-to-drink så jag hoppas de funkar att ta till.
    Hej dem i ersta ville att jag skulle ta modifast men tyvärr är de mjölkprotein och vetemjöl i så jag ska äta frukost,lunch sen byta ut 2 måltider med fitmeal
  • Maddisen80
    Solsken269 skrev 2011-08-09 06:01:01 följande:
    Jag har gjort min GBP operation för ca 6-7 år sedan och har gått ner ca 60kilo =)) det är jag mycket glad över jag har fått min mage plastikopererad för den hängde ner på benen och jag fick svamp hela tiden där så dom skar bort över 4 kilo lös hud.

Nu undrar jag om någon gjort underarms och lår plastik har hört att det är komplicerade operationer men jag vet inte och sen så undrar jag om man genom landstinget kan få bröst lyft och förstoring eftersom jag bara har 2 påsar kvar har nu en b-cupa har haft c-d cupa förr...någon som har erfarenhet av det.
    Grattis till din viktminskning har du gjort magsäckoperation vi är visst i samma trådar :)))
  • Maddisen80
    Hera78 skrev 2011-08-09 12:15:19 följande:
    Goddag, nu är det ett bra tag sedan jag var in här och läste. Det är nu 6 månader sedan min operation och jag har gått ner 33 kg, väger nu 84 kg och har ännu ingen hängande hud, det är magen som förmodligen kommer att behöva fixas men det tar vi sen, armar och ben hänger med bra

Jag mår bättre än någonsin, orkar mer, är gladare, mer social och njuter av livet. Jag har kunnat äta allt jag provat och har aldrig dumpat. Det har hänt att jag mått lite illa under några minuter om jag ätit för snabbt men man lär sig till slut. Jag äter nästan i samma takt som tidigare fast givetvis bra mycket mindre mat. Är så otroligt glad över att jag kan äta allt, äter vi pizza beställer vi en och jag tar knappt en fjärdedel och sambon får resten.

Så lycka till ni som har operationen framför er, det är en sjuhelvetes häftig resa! Och grattis till alla er som, liksom jag, minskat belastningen på jordens yta  
    Hej stort grattis till din viktminskning. vad bra att du inte ha hängande hud. jag ska ju opas om några månader men först måste jag göra en gastroskopi
  • Maddisen80
    simple82 skrev 2011-08-09 17:55:00 följande:
    hejsan, jag väntar på att aleris där jag op ska öppna den 15.. då ska jag ringa och tjata om när jag får komma på info möte..sen håller jag alla tummar för op..men finns de någon mera som är så stor som jag?? känner mig lite ensam bland anna smalisar och de som fått op redan..jag är 169 cm lång och väger 133 kg..finns de någon som mig?? känner mig lite ensam..
    Hej jag är 1,65 väger 117 så har bmi på 44
  • Maddisen80
    simple82 skrev 2011-08-10 19:51:52 följande:
    De är ju nästan ialla fall...jag tänkte försöka gå ner till 117 ca tills jag ska op mig =)
    Hej ja jag ska ju dricka dietpulver 2 ggr om dan och äta 2 ggr om dagen 2 veckor innan op men vet inte riktigt när opn blir nu pågrund av att jag måste göra gastroskopi ,,  Jag håller tummarna för dig att du går ner till den vikten ,lycka till :)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)