Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

högbergarna skrev 2011-06-29 13:02:59 följande:
    JAg vet inte om mitt sjukhus samarbetar med SÖS. Tror det bara är detta på A som gäller. Hade ju varit trevligt med ett kärt besök i gamla hemstaden annars..
    jag vet att landskrona samarbetta med  ersta iaf de är snabba tider dem har med.
  • Maddisen80

Hej vet någon om ersta ? Ska man inte gå på gruppträffar där , för jag fick hem en kallelse jag ska vara där 25 juli 11.15 hos dietist 11.40 sjuksköterska sen 13.40 hos läkare sen ska de ta blodprov och ekg

• Maddisen80
    anli00 skrev 2011-07-01 20:45:50 följande:
    va där i tisdags, då fick jag först ett möte med dietisten där hon gick igenom allt innan op och efter, angående kosten, därefter sjuksköterskan, tog blodtryck och lite småsnack, sen labbet för blodprov sen kirurgen som pratade lite om just operationen och dess komplikationer, sen skrev han under för godkännande om opn, sen sa han vi syns om 3-4månader. fick en massa infoblad att ta med hem och läsa....väldigt trevliga allihopa, kändes riktigt bra :)

däremot har tydligen inte ersta nån gräns vid hur mycket man ska gå ner innan, man ska flyta i två veckor för leverns skull inte för ens egen vikt...vilket känns skönt samtidigt 
    Hej okis för jag ska träffa dietist först sen ssk ,sen läkare som hette niklas sen ta prover efteråt och ekg . De var ju bra,de sa 3-4 månader åt mig med ,vi kanske opereras samtidigt ??=)
  • Maddisen80
    anli00 skrev 2011-07-02 09:23:00 följande:
    se där, ja d kanske vi gör..spännande :)

jag träffade Anders, men han sa att det var 6 stycken som opade där, så d var inte säkert att man blev opad utav den kirurgen som man träffade...

när är d du ska dit?
    Hej jag ska dit den 25 juli första besöket :)

De hade varit skoj om vi opades samtidigt.
  • Maddisen80
    solstraalen skrev 2011-07-02 21:53:25 följande:
    Jag ska på info 9e aug, 10e aug å sen läkarn 16e aug på ersta =)
    hmm konstigt att jag ska träffa dietist,ssk,läkare samma dag fast på olika tider det är på ersta och jag bor i landskrona,vart bor du då ?
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-07-04 20:04:57 följande:
    Efter årsskiftet blir det operation för mig som det ser ut
    Grattis
  • Maddisen80
    SofiaJ skrev 2011-07-07 20:30:49 följande:
    Hej!
    Jag  ska nu till läkaren i augusti och jag hoppas på att få en operation. Jag har varit överviktig hela mitt liv, likaså min mamma som precis gjort operationen och mår superbra och förlorar vikt. Hon har dessutom fått diabetes pga sin övervikt så jag är rädd att jag också ska få det. Min övervikt har gjort att jag lidit något enormt under min tonår, jag har också en psykisk störning som heter BDD och kan ju inte precis säga att min övervikt gjort saken bättre. Jag har flera gånger vilja tagit mitt liv för jag mår så dåligt över min vikt och utseende då jag knappt kan gå in på affären. Skolan har blivit misskött, nästan inga vänner kvar och jag  har ALDRIG varit på en fest, krogen eller någonting. Pga mitt utseende. Och jag mår ju så dåligt att jag inte klarar av att gå ner så mycket jag behöver, jag går ner några kilon men sen klarar jag inte mer. Så nu hoppas jag på en operation som min mamma garanterat tror jag får, hon är väldigt insatt. Plus att jag ska nu börja gå till en psykolog. Hoppas på en ljus framtid.

Jag är 19 år och jag har ett BMI på 46, det är dags att göra något nu. Roligt med denna tråd att få läsa om er andra som gjort den, nu längtar jag verkligen!

Ni som har gjort titthål, hur många snitt är det och hur tydliga är dom efter något år?
    Hej vad bra att du vill göra operaton .jag tror inte att de kommer att vara några problem att få operation . Vart bor du då ? Jag bor i landskrona men är från Timrå
  • Maddisen80
    MrC skrev 2011-07-09 08:47:22 följande:
    Nu är det bara timmar kvar för mig. Jag ska vara på sjukhuset (ersta) om 48 timmar!
    Operationen kommer att äga rum strax före lunch på måndag,
    Hej lycka till imorgon updatera hur det har gått så man vet :)
  • Maddisen80
    Ginnsy skrev 2011-07-09 20:11:29 följande:
    Hej hej brudar!
    Var över 100år sen jag var här inne sist!
    Är nu 3månader sen jag la mig på OP bordet och jag mår bättre än någonsin!
    I måndags visade vågen en efterlängtad siffra........79,7kg!! YES!!
    Fan vad bra det går. Är så sjukt nöjd!
    Hänger på gymmet 2-4ggr i veckan och jag känner för varje gång jag är där att jag blir starkare och får bättre kondis.
    När jag körde benpressen så såg jag hur mina träningsbyxor hängde i baken!
    Kanske dax att köpa nya?
    Varma kramar i sommar solen!
    Grattis vad bra jobbat :)
  • Maddisen80

Hej om 2 och en halv vecka ungefär ska jag till ersta och träffa dietist,läkare,sjuksköterska den 25 juli ser fram emot de jättemycket.

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)