Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Muneca skrev 2011-07-14 00:59:32 följande:
    Håller tummarna för dig och hoppas att alt går bra, hoppas man kan följa upp din resa igenom detta!
    From big to small skrev 2011-07-13 22:29:21 följande:

På 16 månader har jag gått ner 70 kilo...

Wooooaaaah! Du ser fantastisk ut, vilken skillnad! Det måste kännas jätteskönt att slippa bära omkring på all den där extravikten! Gratulerar  
    hej jag hoppas med att de kommer gå bra, jag lär ju vara ganska trött för jag får åka tåg från landskrona den 24 juli 0038 är i helsingborg 00.50 sen går inte tåget till hässleholm förrän 4.25 sen ska jag byta i hässleholm med sen är jag framme i stockholm klockan 10.00 där står  taxin och vänta på mig .
  • Maddisen80

Längtar till den 25 juli :)))) jag har fyllt i enkäter ,jag talade om att jag är ganska svår stucken till kirurgsköterskan på ersta , de skulle ta blodprov på mig igår för de tror att jag har b12 brist de stack mig 6 ggr

Hej jag har haft ont i tungan och halsen sen 14 juni när jag var uppe i Timrå där trodde apoteket att de var svamp så jag fick besöka vårdcentralen i Timrå och han trodde att de var virus men jag fick ändå munskölj som är för svamp ,jag kan knappt äta eller dricka och jag är knallröd på tungan och brun, men nu igår var jag hos läkaren i landskrona han tror inte att de är svamp på tungan för de bruka mest se de på barn eller de som har dåligt immunförsvar eller cancersjuka men han sa att de kunde vara b12 brist eller järnbrist så får svar om 2 v.

• Maddisen80
    LillemorR skrev 2011-07-16 20:14:18 följande:
    Tack för svaret Messeri.
    Jag har inte tänkt så mycket på denna op för min del förr men nu gör jag det... Det är inte lätt att sätta sig in i allt, det är mycket att läsa...det skulle ju vara grymt att vara smal ju...
    Jo precis man har  hört så mycket positivt av magsäckop
  • Maddisen80
    MrC skrev 2011-07-18 12:44:23 följande:
    Nu har det gått 1 vecka.
    -6,2 kg första veckan.
    -11,2 kg på tre veckor (alltså inklusive Modifast perioden.)

Konsekvensen är att smärtan i fötterna är borta (hälsporre).
    To be continued....
    Grattis till din viktminskning
  • Maddisen80
    Tinzi skrev 2011-07-19 20:19:01 följande:
    Nå tjejer vad tror ni om detta:

Jag skulle till vård centralen för något helt annat. När jag av en slum säger: Tror du att man kan gå något gjort åt min överblivna hud nu efter 43 kg?

Vi konstaterade att jag har 15 kg till att gå ner, men att jag har 15 cm häng mage/hud som kliar & har sig.

Han sa att han genast ska skicka remiss till Sahlgrenska i GBG till plastikirurgen där.

MEN...det är väl ändå de i GBG som avgör? Har ju svårt att tro de gör ngt åt det redan nu när jag borde gå ner lite till...men läkaren tyckte ändå vi skulle skicka remissen m. tanke på kliandet...
    Hej hoppas att dem i gbg godkänner plastik de är ju värt ett försök iaf.
  • Maddisen80
    lizagirl skrev 2011-07-19 21:30:44 följande:

HÄR VÄGER JAG 107,2 KG DAGEN INNAN MODIFAST I 14 DAGAR OCH OPERATION.

HÄR VÄGER JAG 77 KG,  3 MÅNADER EFTER OP PÅ ERSTA SJUKHUS

Stort grattis vilken skillnad alltså
  • Maddisen80

Nu är de snart dax för mig att bege mig till ersta, första besöken på måndag ,jag lär vara ganska trött för måste åka på söndagen fast jag ska vara där 11,15 hos dietisten sen ska jag till ssk sen läkare och sen tar prover, ,jag åker från landskrona 00.38 är i helsingborg 00.50 sen går inte tåget till hässleholm förränn 4.25 sen är jag i hässleholm 5.30 så går tåget till stockholm 5.57 är framme  i stockholm 9.45 taxi kommer och hämta mig 10.00 kör mig till ersta sjukhus sen hemresan går 18.21

• Maddisen80
    Tinzi skrev 2011-07-20 19:32:20 följande:
    Ja precia, hoppas jag med! jag menar...alla går ju inte ner hela sin övervikt, men kan ju ändå få besvärande häng så de borde ju godkänna om man har massa besvär och viktnedgången rör sig saaaaaaaaakta nedåt..eller iaf ge mig besked om hur mkt de vill att jag går ner först...
    Hej jo hoppas att du  får komma till göteborg snabbt
  • Maddisen80

Hej på måndag far jag till ersta 4.25 är framme 9.45 :===) får reda på om jag får operation så håll tummarna

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)