Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Badfantasten skrev 2011-05-27 13:35:48 följande:

Jag gjorde buplastik 1 år efter GBP operationen, var viktstabil 6 månader. Lite olika vad bestämmelserna säger på de olika landstingen.
    Efter att remissen för bukplastik skickades från min vårdcentral hade jag turen hatt komma in på op efter 4 v pga ett återbud.

Hej var opererades du ? jag ska opereras i ersta.
    Det var ju tur att du fick komma så snabbt,
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-05-28 16:05:16 följande:
    haha hmm det är det jag är rädd för. att bli kalas på knappt ett glas vin. jag vill inte dricka mig onykter utan bara smutta lite för syns skull typ
    Hej hur  gick de ?
  • Maddisen80
    högbergarna skrev 2011-05-28 23:58:48 följande:
    Jahopp.. har inte ens varit på mötet med kirurgen än men jag vet redan att min op är planerad till efter jul. Så jag gissar att jag flyter över jul då.. Inte för att det gör mig något för julmat e inte så särskilt gott... förutom varmrökt lax! Känns skönt att "veta" mer när det sker iallafall. Var rädd att jag skulle få vänta i ett år eller mer. Fast iofs blir det ett år från remissen skickades. Gör mig ingenting. Då hinner dottern lära sig gå förhoppningsvis så det blir mindre bärande o så. Jag vet inte men hur är det med bärande efter operation??
    Hej så du ska opereras till jul där ser man ,vart skulle du opereras jag ska opereras i ersta,ska på första möte i augusti eller september
  • Maddisen80
    högbergarna skrev 2011-05-29 11:06:36 följande:
    Jag ska opereras i Ljungby.
    Hej okis där ser man hoppas att de går bra då
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-05-29 13:03:24 följande:
    det är ju nästa lördag jag ska ut så jag vet inte ännu. frågan är om man ska testa en skvätt alkohol typ vin här hemma och se om det går bra?
    Hej så de är nästa lördag hoppas de går bra och att ni få de trevligt
  • Maddisen80

Hej jag pratade med kirurgen på ersta ,dem sa att i augsti/september får jag träffa dietist,läkare,ssk mfl sen efter de tar de 3 månader innan man bli opererad så de kanske bli till jul :=) De var 4 från landskrona samma dag som ringde förra veckan och förhörde sig för :)

• Maddisen80
    Badfantasten skrev 2011-05-30 12:04:14 följande:
    Malmö. Ska du opereras snart?
    Nä  de dröjer nog till jul , för ska på första besöket i augusti/september
  • Maddisen80
    Badfantasten skrev 2011-05-30 12:04:14 följande:
    Malmö. Ska du opereras snart?
    så du opereras i malmö ,hur lång tid fick du vänta sammanlagt?
  • Maddisen80
    Badfantasten skrev 2011-05-30 13:49:40 följande:
    GBP operationen gjorde jag privat i Danmark.
    1 år senare gjorde jag bukplastik i Malmö UMAS. (Remiss från min vårdcentral skickades ang bukplastiken, fick op bara 4 v senare. Hade turen att komma in snabbt då det fick ett återbud)
    Hej de var ju bra att du fick göra bukplastik i malmö
  • Maddisen80
    CharmingGirl skrev 2011-05-30 17:51:30 följande:
    Hej alla!
    Jag provar här också, idag fick jag ett brev från kirurgmottagningen i Karlshamn, jag har fått tid att träffa en läkare för bedömning (antar jag?), Torben Navne, den 15 juni redan!

Är superglad att något har hänt, och utan att jag behövt ligga på (ännu :P).

Fler här som träffat Torben Navne? Var han bra? Vad kommer han fråga mig/vilja veta?
    Är nervös, tänk om man inte blir godkänd...
    Vart ska du bli opererad ?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)