Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

om jag ska göra operation och ska flyta då är de enda dietpulver jag kan äta fitmeal och sophiakuren för jag tål inte gluten och mjölk tror ni att dem godkänner de dietpulvret?

• Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-05-17 10:19:50 följande:
    Det verkar som det är väldigt olika riktlinjer från sjukhus till sjukhus.
    Jag har inget krav på ett visst antal kilo jag måste gå ner under min 3 veckors flyttid innan operationen. "Min" flyttid är enbart till för att få bort fett runt dom inre organen, framför allt levern.
    Hej ja då vet jag det tackså mycket för svaret :)
  • Maddisen80
    Badfantasten skrev 2011-05-17 10:58:19 följande:

BMI 36 före op. Betalade min op själv.

Var viktstabil ca 6-8 månader, bukplastik op 1 år efter GBP op. Gick alltså väldigt snabbt från GBP- viktnedgång- Bukplastik.

Lycka till med de sista kilona

Grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat
  • Maddisen80
    Naemi skrev 2011-05-17 17:19:25 följande:
    I morgon ska jag opereras. Känner att ångesten lurar runt hörnet, men jag har bestämt mig för att försöka ta det lugnt.

Tidigare i dag var lokaltidningen här och gjorde en intervju med mig angående operationen. Artikeln ska vara med i lördags tidning, spännande. Och så vill reportern träffa mig på sjukhuset också om det är möjligt.

Jaha. Om ett litet tag ska jag inta min sista Modifast, efter tre veckors kämpande. Skönt.
    Hej vad duktig du har varit med dietpulver och lycka till med operationen imorgon du får updatera sen hur de har gått .
  • Maddisen80
    eya skrev 2011-05-17 19:00:00 följande:
    Hej igen!
    Tack så mkt för era svar.
    Jag har varit på möte på sjukhuset idag, och har fått svar på många frågor.
    Anledningen till att de inte vill att man ska äta fast föda är dels för att man ska vänja sig till efter op och dels för att man gör sig själv en otjänst genom att när man tuggar maten stimulerar det hunger. Summa summarum, äter man fast föda blir man hungrigare och har svårare att hålla dieten.
    Hej de är ju bra att du har fått svar på många frågor de är inte dumt ibland är de bra att skriva upp vad man ska säga .
  • Maddisen80
    Gruffalo skrev 2011-05-18 11:20:33 följande:
    Grrr, blir så arg när jag läser den tråden så nu låter jag bli... Trångsynta människor som bara vill skapa uppståndelse och irritation hos andra.
    Heja oss!
    Hej jo jag läser inte där mer heller bli så arg med
  • Maddisen80
    anli00 skrev 2011-05-18 12:05:23 följande:
    saken är den att hade dom suttit i samma situation som vi så hade dom aldrig skrivit den tråden, då hade dom hängt här med oss, mest dom så mår dåligt över det....enkelt eller hur ;)
    Hej eller så är de avundsjuka för att de inte får göra en operation att de ska finnas såna folk som gnäller
  • Maddisen80
    Sannalouise87 skrev 2011-05-18 13:27:46 följande:

Folk är så jävla trångsynta i detta landet. Och många är fruktansvärda egoister. Tycker det är tråkigt! Går inte ens med och diskuterar i en sån tråd!

hej nä jag har inte diskutterat där utan bara läst precis de är riktigt trångsynta
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-05-19 04:26:11 följande:

Idag är det äntligen min tur!

Ska gå till bussen strax, ska vara på Bariatric center vid 10, sen vet jag inte när jag opas. Jag återkommer i kväll eller imorgon

Hej hoppas att de gick bra på operation håller tummar och tår
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)