Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Isis skrev 2011-05-12 19:44:14 följande:
    Ojoj...spännande! Ska hålla tummen för dig med!! Kanske vi kommer att följas åt på denna resan! Det hade ju faktiskt varit himla roligt!
    Hej ja jag tycker med att de hade varit jätteroligt :=) Vi får updatera varandra här hur de går .
  • Maddisen80
    Isis skrev 2011-05-12 21:23:40 följande:
    Absolut. Så fort något händer så skriver vi och berättar. Verkar bli en spännande och lärorik tid.
    Hej ja precis hoppas att vi slipper vänta så länge bara och att vi bli godkända :)
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-05-13 13:32:13 följande:
    Pratade med Sahlgrenska idag, hon kunde se att jag ska få komma innan 11/7 så det är ju snart! Kändes bra!
    Hej ska du opereras innan 11/7 eller ska du på info möte
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-05-13 13:42:21 följande:
    Jag ringde Informationsbanken igen, hon ringde ju inte upp mig igår, hon hade inte hunnit me än, skulle ringa i nästa vecka... Suck...
    Vad sega vissa är ,jag pratade med en underbar kille på vårdgarantin i landskrona han skulle skicka remissen direkt till centralenheten
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-05-13 20:17:50 följande:
    Maddisen80: på bedömning! Bara varit på vc än så länge!
    Hej lycka till på bedömningen.
  • Maddisen80
    MIJV skrev 2011-05-13 20:56:19 följande:
    Sitter i sängen på salen och kikar in en snabbis för att skriva: I går opererades jag! =) Känns helt ok, väldigt uppblåst och gasig, en aning ont.. Har fortfarande dropp och skedar vatten men i morgon skall jag få börja äta flytande och om allt går bra så får jag åka hem..
    Grattis och välkommen till de nya livet hoppas att du får åka hem imorgon håller tummarna.
  • Maddisen80
    eya skrev 2011-05-13 21:31:25 följande:
    Hej!
    Ny här. Har läst så mkt jag orkar i denna tråden, men har inte hittat något om hur det har gått för er innan operationen. Jag har tid 1a juni. Håller på med min pulverdiet nu. Rysligt jobbigt ju! Blir yr i huvudet, skakig, mår illa och är konstant hungrig. Har varit på möte inför operationen. De pratade säkert om detta men jag minns inte vad de sa. Tankarna riktade sig åt annat håll. hehe. Får man inte "fuska" med frukt eller någonting?
    Hej du ska helst inte fuska utan du ska vara strikt med pulverdieten och frukt kan trigga igång hungern och sötsuget.
  • Maddisen80
    Isis skrev 2011-05-13 22:05:13 följande:
    Ja det hoppas jag också!! Var vill du helst bli opad???
    Jag har Carlanderska högst på min lista. Funkar inte det så vet jag inte riktigt vad jag ska välja!!
    Mig spelar de ingen roll vart jag bli opererad men de vore bra att komma till carlenderska men de går bra vart som helst bara de går snabbt
  • Maddisen80
    Astra88 skrev 2011-05-13 23:55:08 följande:
    Hej! Jag var på vc i onsadgs och sökte för en op, läkaren skicka en remiss till uppsala, hur lång tid från att remissen är skickad tills man får svar om man får op?
    Hej läkaren skickade ju remissen till landskrona sen fick jag remissbekräftelse att de skulle ta 2 år innan jag fick komma till läkare så  vårdgarantin i landskrona skickade remissen till centralenheten som kanske skicka den vidare till stockholmslän sen säger vi att jag kanske får komma till ersta då får man först träffa läkare sen efter 3 månader om man bli godkänd op så opereras man där
  • Maddisen80
    Astra88 skrev 2011-05-14 19:17:06 följande:
    Jaha ok, jag hade ett BMI på 38 och läkaren sa att det inte var säkert att jag blev godkänd! var kan man kolla vilka sjukhus som utför sånna operationer? tycker det är konstigt att läkeren inte informerar om detta för självklart vill man ju ha operationen så fort som möjligt :P
    Hej jag håller tummar och tår  att du får göra operationen :=9
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)