Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

ullis83 skrev 2011-04-04 20:42:24 följande:
    Var på gruppinfo idag och blev riktigt sur när jag fick reda på att jag måste ha pulverdiet i cirka 6 veckor, inte 2 som det sagts tidigare..dessutom är det en månad kvar till mitt enskilda samtal och efter det tar det ytterligare 6 veckor innan det är dags för op.

Västra götalandsregionen skickade mig hit för att det skulle gå fortare, det kommer att handla om dagar mellan tiden jag får och tiden jag kunde fått här i göteborg..känner mig besviken just nu
    Förstår att du är väldigt besviken ,de hade jag med varit , hoppas att de går bra ändå
  • Maddisen80

Hej nu har jag äntligen fått en tid till slutmöte på överviktsenheten så ska be den läkaren skriva remiss till en magsäckoperation se om de fungera men tyvärr är ju väntetiderna långa. Den 2 maj ska jag dit .

• Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-04-05 16:38:42 följande:
    Maddisen - Nu händer det ju något! Hoppas det går bra då!
    Hej hoppas jag med, jag hoppas att han vill hjälpa mig att skriva remiss annars tar jag kontakt med kirurgen som hjälpte mig när jag hade hemorojder för han vill med att jag ska få magsäckoperation.
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-04-05 16:56:39 följande:
    Va skönt att du har fått möte. Då är du påväg iaf
    Hej japp efter ett evigt tjat :)
  • Maddisen80
    monixxx skrev 2011-04-05 16:59:01 följande:
    Usch vad trist det är, har stått stilla i 3 månader nu,,,jag vill ju ner ca 20 kg till,,har gått ner ca 35kg sedan i juli.... någon som kan komma med bra tips????
    Grattis till din viktminskning de är ju superbra jobbat,
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-04-05 16:59:47 följande:
    ja det här tar ju vanligtvis ganska lång tid. min remiss skickades in i juni förra året. första mötet i augusti. nästa möte i december. op i mars
    Hej jo så de är lite tråkigt att de är så lång väntetid men men så är det.
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-04-05 17:20:31 följande:
    Hej allihopa! Idag damp det ned en tid för bedömning 11 maj, kan jag ringa tror ni o fråga efter återbuds tider?
    Det är mitt första möte med kirurgen.
    Alla här i tråden pratar om så många olika möten, hur många olika e de igentligen?
    Från första bedömningen till op?.
    Vill ju skynda på så mkt som möjligt,
    Är såklart villig o ta både återbuds tider för op och möjligheten att göra op i annat län en mitt....
    Hej ja de ska nog gå bra att ringa och fråga om de kan sätta upp dig på återbudslista.
  • Maddisen80
    HelenN skrev 2011-04-05 18:34:34 följande:

Jaha då var man opererad!!!! Skrattande I fredags den 1/4 blev jag opererad på Kalmar sjukhus och jag mår hur bra som helst! Lite meckigt att få i sig maten då man varken känner hunger eller mättnad men jag lever efter klockan och då mår jag bra!

Klottrar en del på min blogg där jag även skrivit mer ingående om själva upplevelsen!

Lycka till önskar jag alla andra, både som väntar men även ni andra som har gjort! Skrattande

helennielsen.blogg.se/

Hej grattis till ditt nya liv ,bra jobbat :) Hoppas att det går bra.
  • Maddisen80
    HelenN skrev 2011-04-06 20:09:35 följande:
    Tack Maddisen 80 Skrattande Ja det är så skönt att ha börjat kampen på riktigt. Och jag mår kanonbra än så länge i alla fall. Hoppas att du får tid snart oxå! Håller tummarna! =)
    Hej jo läkaren har inte skrivit remiss än men ska dit och prata med läkaren 2 maj och hoppas att han vill hjälpa mig .  Vad bra att du fortfarande mår bra :)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)