Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Grattis till ni som har blivit godkända till operation ,lycka till :=9

• Maddisen80
    lotta26 skrev 2011-02-17 17:35:52 följande:
    då har jag oxå hittat hit! blev operarad i måndags i kristianstad o e hemma nu!
    Grattis att du har blivit opererad, är dem bra i kristianstad är de på aleris?
  • Maddisen80
    zookie skrev 2011-02-17 18:00:11 följande:
    1 kg minus denna veckan lite skönt då det försvann 7.6 första veckan...
    Grattis till din viktminskning
  • Maddisen80
    Jumbopolly skrev 2011-02-17 15:56:54 följande:

ÄNTLIGEN har jag fått lite hjälp från sjukhuset...

Läkaren hade missat att skriva i mängd och styrka på tabletterna jag skulle ha så apoteket har inte gett ut dem å de fick inte tag på nån läkare när de ringde.. Dessutom hade de glömt skriva ut järntabletter =(

Nu har jag fått recpet på järntabletter, kalciopos-D och b12 tablett. dessutom fick jag 4 uttag så jag slipper bårka med min vårdcentral precis nu..

Men de ville inte skriva ut det fårn vårdcentralen för de ansåg att har kirurgen sagt att jag skall ha medicinen så får de skriva ut det sen med.. å på Kss säger de att de kan inte hålla på och förnya allas recpet på alla de opererar så det får VC ta.. ska bli spännande och se om jag får några fler tabletter i framtiden!!!

Hur har det gått för er andra?? har VC skrivit ut det åt er efter att receptet gått ut fårn sjukhuset???

Vilket strul de ska vara med vårdcentralen
  • Maddisen80
    Jossii skrev 2011-02-18 12:17:27 följande:

Jag fick träffa världens sötaste läkare idag på vc. Han tog sig verkligen tid och lyssnade och jag kände mig så trygg. Mitt ekg såg jätte bra ut men mitt blodtryck ligger fortfarande högt. Det var en besvikelse men vi diskuterade lite hur vi skulle göra och kom fram till att jag skulle börja med blodtrycks medicin... så det fick jag u...tskrivit. Han tog även några extra prover, både blodprov och urinprov. Jag hoppas verkligen jag kommer få behålla denna läkaren nu.
    Nu ska jag lägga papperna på lådan till Landskrona lasarett, så nu e det bara till att vänta på op-tid. =)
    Hej tråkigt att du har högt blodtryck men de är ju bra att de finns medicin för de, hoppas att blodtrycket gå ner , håller tummarna.
  • Maddisen80
    littlemisstrouble skrev 2011-02-18 16:00:15 följande:
    usch nu är jag så less på alla tester Rynkar på näsan verkar som om ingenting fungerar, får väl inte göra op i slutändan heller. bläh på allt.
    är de nåt knasigt med proverna ???
  • Maddisen80
    Anne B M skrev 2011-02-21 08:27:50 följande:
    Hej alla! Ligger inne på Ersta igen, åkte in i lördags med kraftiga smärtor i magen, feber och kräkningar. Idag väntas skiktröntgen och andra undersökningar. Orkar verkligen inte mer nu. Har legat inne på Ersta sammanlagt 26 dagar sedan oktober-2010.
    Hej de är inte roligt att du ligger inne, men krya på dig här får du en bamsekram
  • Maddisen80
    1638 skrev 2011-02-21 11:06:43 följande:
    Dear old Ersta...
    Jag opererades oxå där o har legat inne i omgångar för magsmärtor... sammanträffande??????
    Fast jag bor ju i Norrköping o ligger inne på mitt hemmasjukhus (vrinnevi)
    De utför op här men har sån kö, därav min op på Ersta.

Hoppas de kan komma fram till vilken hjälp du behöver för att bli av med dina besvär....
    ligger du inne nu på sjukhus eller har du legat inne ? kram
  • Maddisen80
    MissHellen skrev 2011-02-21 12:31:34 följande:
    Åh, som jag längtat efter den här dagen: idag kom nämligen mitt operationsdatum Wiho! Den 19 April är de dag!
    Grattis till operationstiden
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)