Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Isis skrev 2011-04-06 20:21:58 följande:
    Kanske en känslig fråga...,men vilket BMI har ni andra??
    Jag kollade precis mitt och jag har BMI 35,3 nu. Hade 37,5
    innan.Men har gått ner 8 kilo under de sista veckorna, då
    min mage inte tåler någon mat verkar det som!!!
    jag har bmi 40
  • Maddisen80

är de någon som vet hur de är med Anne ?? De var ett tag sedan man har hört av henne .

• Maddisen80
    Annicka skrev 2011-04-07 10:32:55 följande:
    Det är så där och hon är mer inne på Facebook men hon har inte fått någon tid för njursten.

Kram Annicka
    Hej jo jag är inne på facebook med men har missat henne inlägg så många som skriver :) Tråkigt att hon inte har fått någon tid :&
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-04-08 13:17:36 följande:
    Fick precis veta att remissen aldrig nått fram till Sahlgrenska. Men på vc står det att den gått iväg. 1 månad åt skogen
    Vad tråkigt att höra :/ de gör alltid fel tycker jag .
  • Maddisen80
    J2010 skrev 2011-04-08 13:20:05 följande:

Godkänd på min bedöming. Ska nu gå ner 15 kg tills augusti då min OP kommer ske. Ska prova dricka pulver, men kräkts jag ska jag äta låg diet sa kirurgen. Så nu kan jag åka utomlands, njuta och våndas av flytandet, som  jag kommer börja med på måndag. Nu kör vi!!!!

Lycka till med fytet och grattis till din operation.
  • Maddisen80
    iamaria72 skrev 2011-04-08 17:09:28 följande:
    Hej ! Står ochså i kö sedan mars 10 i landskrona . Pratade med Martin nu i veckan , har jag tur så kanske jag får komma till hösten på första besöket . Då gick garantin ut i juli 10. Och jag ska om opas så det är inte lätt att flytta .
    Hej tråkigt att du får vänta så länge men landskrona har lång väntetid-
  • Maddisen80
    Isis skrev 2011-04-08 18:22:03 följande:
    Är här någon som skrivit en egenremiss till Lanskrona??
    Vad skriver man i den? Förslag snäll.............
    Tänkte bara gardera mig om läkarens remiss inte kommer fram.
    Hej jag ska skriva en egenremiss ,jag ska skriva mina fysiska sjukdomar och psykiska och vilka metoder jag har provat flr att försökt gått ner i vikt.
  • Maddisen80
    Lalalong skrev 2011-04-09 14:43:09 följande:
    Länge sen jag skrev här nu... Men ville kika in och berätta hur det går. 

Opades på Ersta den 13/10 (6 månader sen på onsdag). Har gått ner 40 kg och mår bättre än någonsin. Jag har nu BMI 35,2 och ligger alltså precis på gränsen för att bli beviljad OP i mitt landsting. Det är rätt häftigt att tänka på

Än har jag en lång väg kvar att gå (30 kg) men det känns också lite som att den största hälsovinsten har jag gjort nu och varenda kg här efter är en stor bonus.  
    Grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat.
  • Maddisen80
    Metallica87 skrev 2011-04-09 14:47:34 följande:
    ingen telefon kontakt förens måndag :(.. därför jag ville prata med er här inne..fan så dum man är...4 dagar tills onsdag om jag svälter som fan borde kroppen attackera levern extra hårt. tar bort en shake,  lever på två eller nått under dagen och massa vatten. borde funka
    Hej jag håller med silver emma ring på måndag och hör vad dem säger.
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-04-09 14:23:42 följande:
    Vad jag förstått det som så är risken större att de behöver öppna dig helt under operationen, om levern är för stor. Det går inte komma åt magsäcken med titthål då.

Ring och prata med Ersta, det är ju för din egen skull som du ska följa deras direktiv. Du kanske kan flytta fram operationen en eller två veckor bara och köra stenhårt med flytet.
    Har du blivit gift isåfall grattis
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)