Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Yaimie skrev 2011-04-18 21:33:54 följande:
    Det gick jättebra på mitt läkarmöte!!! Hon tog mig verkligen på allvar och jag var där i en timme och en kvart! :) Fick svara på alla möjliga sorts frågot plus att hon tog blodprov och mätte och vägde.. (ska kolla diabetes och allt möjligt)

jag har BMI 35,3 och det var godkänt sa hon!! :D Eftesom gränsen här är 35. Nu måste jag ha intyg från min psykolog och är dom okej med det tror jag det går bra!!!! (pratade med honom efter jag var där och han är inte negativ till det)

Nu håller jag verkligen tummarna och hoppas allt går fort..! 
    Hej vad bra att de gick bra på läkarmötet ::) skönt att höra.
  • Maddisen80
    Tulebo skrev 2011-04-18 23:28:03 följande:
    Silver Emma och Maddisen med er som vänner behlver man inte mycket mer! Utifrån denna tråd och vad jag har läst så är ni väldigt positiva och det tackar jag för! Hjärta
    yaimi: du och jag ligger lika och jag skulle tro att du får godkänt! Jag hade en litenset back i flytet idag och tog två glas vin efter en dag i solen...( har sem denna vecka) och kände mig som en svikare men jag hade dock endast druckigt 2 naturdiet så kalori mässigt är jag i fas....
    jag har funderat på op under ett år och känner att det är no det som skulle funka för mig.
    hej tackar så mycket ,hoppas att de går bra för dig och silver emma på operation ska hålla tummar och tår för er :)
  • Maddisen80
    Tulebo skrev 2011-04-19 20:47:36 följande:
    Japp då var det betalat och klart!!! Officiciellt 10 dgr till mitt nya liv!!! Lycklig ända in i själen. Fåt tipps av gammal kollega på mat och attprova sig fram lugnt och försiktigt med mat de första veckorna! Rkomenderar fisk i alla dessformer. Passar bra till grillsässongen samt kyckling. Hålla på grönsakerna i början och äta mer protein... håller ni med??? Är så djävla lycklig!!!Solig
    Hej vad roligt att du ska opereras om 10 dagar :)
  • Maddisen80
    J2010 skrev 2011-04-20 09:29:59 följande:
    Min kompis var på enskilt möte i går och fick reda på att hon ska gå ner 20 kg, innan op. Hon har nästan gett upp nu. Hon ska opas den 4 juli om allt går enligt planerna. Hon tror inte hon kan gå ner 20 kg. Jag har försökt och peppat henne, jag ska gå ner 15 kg, hon ska gå ner 5 kg mer. Hårt jobb gäller.
    Vad kan man annars ge för råd? Tycker inte hon ska ge upp nu, när hon väntat i ca 2 år.
    20 kg ska hon gå ner så mycket de låter väldigt mycket och på så kort tid .
  • Maddisen80
    Tulebo skrev 2011-04-19 22:34:56 följande:
    Jag beställde faktiskt den i går!!Glad Mat har alddrig varit min grej och jag tycker inte om att stå i köket... har lixom inte tid... vill göra annat... tyvärr ska man väl säga men nu måste jag lära mig att laga mat och exprementera med smaker och ingridienser. Fick tippset att redan nu göra små portioner och stycke frysa så att det finns där sedan, då blir man inte frestad att "prov smaka" och kan inte få i sig för mycket eller för lite av ngt innan man lärt sig!
    kramar till Maddisen också! Tack för all uppmuntran!
    Hej jo de är bra att frysa in maträtter så tar man bara fram de man behöver.
  • Maddisen80
    YoCheri skrev 2011-04-20 10:26:29 följande:
    Morgon!

Har inte varit in här på väldigt länge.

Antar det är många fler över på andra sidan nu :)

Hoppas ni mår bra! 
    Hej välkommen tillbaka
  • Maddisen80
    MizzPiggy skrev 2011-04-20 13:46:31 följande:
    En fråga till alla: hur
    Många av er med ett BMI kring 40 har blivit nekade op då ni varit på bedömning!?
    Hej jag har inte varit på bedömning men jag har bmi 40 läkaren vill inte skriva remiss åt mig så nu den 2 maj ska jag till överviktsenheten i lund sista möte med läkaren då ska jag fråga om hon kan skriva remiss ang magsäckop
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-04-20 17:29:05 följande:
    Ringde Sahlgrenska och frågade om min remiss kommit fram, den kom ju på villovägar sist och nu var den registrerad! Så nu får vi se vad som händer! Någon som har erfarenhet av Sahlgrenska!? Väntetider och så tänker jag?
    Håller tummar och tår för dig att de går snabbt
  • Maddisen80
    lizagirl skrev 2011-04-20 21:23:42 följande:
    En vecka sedan op och jag har så jävla ont fortfarande :(
    Tråkigt att du fortfarande har ont ,vart operera du dig?
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)