Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

lizagirl skrev 2011-04-23 23:41:30 följande:
    Opererade mig på Ersta sjukhus...
    Men börjar må lite bättre nu
    9 kilo ner :)
    Hej vad bra att du börja må bättre. grattis till din viktminskning.
  • Maddisen80
    missteddy skrev 2011-04-24 18:31:07 följande:
    jag gjorde min op för snart en vecka sidan och min mage verkar inte komma igång för jag har inte varit på toa har i tre dagar tagit plommon saften  morgon och kväll. vad kan man mer föra. är det förtidigt med droppar
    får du inte dricka te för i utländska butiker finns de ett te som heter fitne ,man tar de på kvällen innan man lägger sig så går magen igång dan efter. Eller får du äta linfrö så lägg 1 msk linfrö i ett glas och låt de ligga blöt till dan efter sen äter du det.
  • Maddisen80
    Metallica87 skrev 2011-04-25 08:41:28 följande:
    Känner mig konstig, är inte ledsen men endå nedstämd. Har så svårt att få i mig. sju måltider. Dricker mest juice då jag tappat aptipen till det mesta flytande kvar finns kräm och juice . Har testat keso potatissallad sen pytte bit kyckling. Det har gått bra men då kommer samvetet att jag ätit för tidigt innan flytkosten är slut . Dålig karaktär . Ne vet inte vart jag vill komma , mest prata tror jag. Usch snacka om kass start på det nya livet .
    Har du gjort operation eller ska du göra en operation ?
  • Maddisen80
    Metallica87 skrev 2011-04-25 08:59:36 följande:
    Maddisen: gjorde min op på ersta den 13
    okis grattis
  • Maddisen80
    Selma1966 skrev 2011-04-25 13:47:27 följande:
    Jag har fått ett datum på Sofiahemmet i mitten av maj! Nu ska jag jobba på att gå ner de begärda kilona. Bara fyra kg så det ska nog gå bra. Mer har jag tappat på kortare tid tidigare... men då har jag inte kunnat hålla det. Nervöst, men en otrolig känsla att det äntligen blir av.
    Grattis till operationstiden
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-04-25 19:25:27 följande:
    Tack! Kan inte fatta att det är min tur nu! Har varit så avundsjuk på alla som opererats hela tiden som jag hängt här... Men jag är inte nervös än, förstår inte varför! Huvudet kanske har ställt in sig på att det inte blir någon operation, något kommer hända imorgon som gör att jag får åka hem utan op. Blä... Har tagit min första dusch med svamparna vi fick på inskrivningen iallafall! Om en timme är det dags för en dusch till och sen sista imorgon bitti! Piercing och mina ringar ligger i plånboken, de ska på så fort som möjligt imorgon.
    Hej lycka till imorgon jag håller tummar och tår att de går bra för dig.
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-04-25 22:26:32 följande:
    Klart det kommer gå bra! Kommer bli skitsnopen om jag skulle ligga där och dö!

Kram på dig!
    lycka till idag på operation,kram
  • Maddisen80
    Naemi skrev 2011-04-26 08:45:27 följande:
    Oj! Efter ett års väntan har jag fått tid för operation i Hudiksvall; den 18:e maj.
    Jag är väl påläst, och har psykiskt laddat för detta sedan ca tre år tillbaka, men fick ändå en smärre chock när sköterskan ringde och erbjöd mig tiden.
    I morgon ska jag börja med Modifast, så jag ska alltså flyta i tre veckor.

Men jag undrar: Är det bara jag som har dödångest?

Och till er som redan har opererat er: Hur kändes det att vakna upp? Jag är orolig att man ska vakna upp och att man ska ha fruktansvärt ont i magen och att hela kroppen ska vara i choclk nästan, och att det är svårt att ens våga svälja saliven. Hur kändes det egentligen?
    Grattis till operationstiden de var ju på tiden att du fick en op tid.
  • Maddisen80
    SilverEmma skrev 2011-04-27 12:52:37 följande:
    Jag tycker om glassen, sen kan man ju mixa lite glass, mjölk och bär till mellanmål!

Vi har precis blivit bjudna på majssoppa här...Gud vad gott det var! Har lite svårt att känna när man är mätt, är ju inte direkt hungrig alls. Vågade inte äta för mycket iallafall, fokuserar på vatten och saft.
    Jasså är majssoppa gott där ser man de har jag aldrig ätit
  • Maddisen80
    ullis83 skrev 2011-04-27 17:56:09 följande:

Jag börjar få lite nerver nu. På måndag är mitt enskilda möte och då kommer ju domen hur mycket jag ska gå ner och om det är möjligt att droppa så mycket på 3 veckor. Har redan gått ner 7 kg ( 9 om man räknar med vikten jag sa till dom)..10 kg på tre veckor ska väl gå???

Sen sen man er alla och hur ni opereras nu, tänker på att det förhoppningsvis snart är min tur med. Riktigt nervös inför narkosen och inför smärtan efteråt och sen att man ska åka ändå från Lund hem till Göteborg när man är nyopererad...

Hej hoppas att det går bra på måndag på möte- Grattis till din viktminskning de är ju superbra jobbat .
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)