• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Inlagd på BB med havandeskapsförgiftning Har tydlig huvudvärk men mår annars bra. Vila vila vila och ny bedömning imorgon. Än inte tal om igångsättning, ganska rejäla förvärkar på CTG-kurvan men de känns inte så mycket. Bebis mår toppen!!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Tror inte jag kom ihåg att gratta dig igår Kenai!!! Härligt att äntligen få ut miraklet.

• Toppenloppan

Om vårt envisa "giftmonster" inte kommer imorgon så jokkar jag er andra övertidare! Jag är nämligen utskriven igen, blodtrycket var bättre idag och urinen oxå!!! Livmodertappen är mjuk men de kan knappt få in ett finger så de når inte för att göra hinnsvepning. Får lugnt gå här och vänta jag med

• Toppenloppan

Jaha då var den stora BF-dagen här! Tänk, den kändes så absurt overklig och onåbar för 8 månader sedan när vi stod där tidigt en morgon oc kikade på de positiva gravtesten! Nu känns det mer overkligt att jag inom någon vecka faktiskt kommer hålla vår dotter i famnen! Mår oförändrat, lätt huvudvärk om jag är igång för mycket, en del förvärkar som känns men inte egentligen gör ont. Vi lockar, hotar och fjäskar för henne men än vill hon stanna kvar i magen verkar det som!

Strössel:
    Jo, efter BF får nog vem som helst det! Dock kan det vara svårt att göra av olika anledningar så livmodertappen måste ha mognat en del av sig själv OCH ligga i rätt vinkel så de når in.

• Toppenloppan

OK!!! Hoppas det sätter fart snart ändå!

Jag laddade för typ ÄP-smärta igår men det enda som gjore ont var min svanskota som hon kom emot när hon försökte nå längre in

• Toppenloppan

Ingen alls som loggat in idag....bebisar äntligen kanske????

EGO:
    Kollades på förlossningen av läkare idag.
    Blodtrycket fortfarande högt 140/95, +1 för protein i urinen. CTG var jättebra, ultraljud visade fina flöden i navelsträngen, uppskattad vikt på lilltösen 3400g....gynekologen nådde in!!!! och gjorde en hinnsvepning. Jag var öppen 1,5- 2 cm nu.
    Tillbaka på torsdag om hon inte redan kommit då och sannolik igångsättning med tanke på mitt blodtryck....

• Toppenloppan

Min slempropp kommer i portioner sedan inatt klockan 02.00. Först ganska blodtillblandat och nu mer MASSA slem med blodstrimmor. Något händer iaf

• Toppenloppan

HÄR är jag och vår lilla Nova!!! Kom hem från BB först igår.
    Min förlossning startade spontant klockan 21.00 på onsdag 26/10 och klockan 13.48 27/10 föddes 3190g kärlek! 52 cm lång och redan envis

Det kommer mer detaljer sen men förlossningen slutade med dåliga hjärtljud, sugklocka och jag sprack massor. Fick sys på operation, skada på ändtarm, mellangård och inne i slidan. Därför har vi stannat kvar på BB längre och jag har fortfarande svinont....

Nu njuter vi, byter mängder med bajsblöjor och försöker förstå vad hon vill när hon gallskriker . För varje dag växer kärleken till detta lilla liv, första dagarna var allt mest overkligt!

• Toppenloppan

Grattis Strössel till finfin kille!! Liam är ett supernamn tycker jag. Ja....amningen är ett kapitel för sig här hemma oxå. Det tog många dagar för mjölken att "rinna till" för mig, vanligt tydligen efter tuffa förlossningar som du oxå haft!

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !