Blir ett egoinlägg idag, sista dygnet har inte varit så kul....
Jag var hos BM på koll igår morse, är inte bara väldigt svullen i kroppen utan blodtrycket har stigit oxå från 120/70 till 140/80.....urinprovet ok i alla fall.... Ny koll imorgon fredag....risk för havandeskapsförgiftning
Åkte hem, softade i soffan med Mor som var på besök och gick sen på toa för att göra nr 2. Medan jag satt där, UTAN att ta i, kändes det som om något "brast" i underlivet och sen fick jag SKITONT i nedre delen av magen....kunde knappt sitta still....samtal med förlossningen och akt dit.
CTG-kurvan var jättefin, mycket SD men det "får" man ha i v 36 ju.....ultraljud och blodprover oxå....sannolikt en muskel som brustit i bäckenbotten!!!! Hem igen, vila och Panodil, behövde gå på toa igen och svimmade nästan av smärta då. Vågade faktiskt inte vara hemma själv så make kom hem och sen hade jag ont hela kvällen och kunde knappt gå.
Idag har jag haft som konstant och väldigt kraftig mensvärk, Citodon har varit nödvändigt, men jag kan röra mig mer normalt igen! Finns det fler ovanliga komplikationer jag kan få tro????
Få se vad BM säger imorgon, lilltösen ligger rätt och sen allt det onda började igår känns magen "lägre" så kanske har hon fixerat sig nu oxå.