Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Har precis hittat en barnvagn på Blocket som verkar lovande! Får bara köpa nytt innertyg eftersom svart-vit blommig inte känns bra Sparar ändå en massa pengar! Får se om den redan är såld!
Har precis hittat en barnvagn på Blocket som verkar lovande! Får bara köpa nytt innertyg eftersom svart-vit blommig inte känns bra Sparar ändå en massa pengar! Får se om den redan är såld!
Majsanna:
Hej! Har varit borta några dagar eftersom vi flyttat till hus. Inget bredband här än och fullt upp! Roligt med shopping, vi har köpt en barnvagn nu på Blocket. Helt ny och oanvänd i oöppnad kartong, de som sålde den hade fått den som ersättning för en som gått sönder under en flygresa. De sålde den istället, 1500:- billigare!! Får köpa till sittdel framöver! Magen växer, v 21+ 4 idag. Känner henne nästan dagligen och ser hur magen blir helt sned när Jon lägger sig på ena sidan. Var hos BM i tisdags och hon da " du måste ha livmodern i bakvägg eftersom du känner sparkar redan nu". Det vet jag ju sedan RUL. Överallt på FL och på olika gravidsidor verkar alla känna fosterrörelser från v 16!!! Skönt när en erfaren BM tyckte jag var tidig med att känna så OROA er inte!!
Vi har köpt en Teutonia Spirit S3 med fashion liggdel, modell 2011. Det var precis den vi ville ha, ska köpa en särskild insats i liggdelen för att det ska vara varmt. Våra bebisar kommer ju vara små när det är som kallast!! Jag ska jobba ca 1 månad, sedan 4 veckors semester, sedan jobb 1 månad till och så ta kompledigt 1 månad, sen är det BF!!! Kom fram till att jag behöver flera veckor på mig innan hon kommer, har ju mina eviga infektioner och de verkar inte ge upp!! Bra att slippa sjukhuset sista tiden!!
Vilka fina magar tjejer! Vi har haft så fullt upp med flyttstök att vi inte fotat min på flera veckor, får bli skärpning nu
Angående namn funderar ju bara vi på flicknamn. Blir det en enorm överraskning och en pojke tror jag det blir "Malte". Annas gillar vi Nova, Saga, Selma, Maja och Nilla....Maja är tyvärr väldigt vanligt, bland 3 populäraste på namntoppen 2010. Vill helst inte att hon blir Maja nr 3 i klassen när hon växer upp.....
Uffa, fortfarande inget bredband i huset Behöver mer mammakläder, fixa räkningar och så....inte "bara" FL som jag saknar!
Annars är läget bra, har börjar få ordentligt ont i ryggen om jag står eller sitter länge men det har ju sin förklaring!
Hur mår ni andra???
Vi har "bara" köpt barnvagnen än så länge och den står hemma eftersom vi hittade en ouppackad på Blocket som de fått på försökringen efter ett missöde på flyget!
Idag har jag beställt tillhörande sittdel (ingick nämligen inte), sk "babynest", åkpåse, skötväska, barnvagnsleksak och påslakan till barnsäng på nätet Värsta shoppingen plötsligt!
Klurar på det där med skötbordet vi oxå....tror det blir ett på hennes rum, man använder ju ofta våtservetter ändå, och så kanske ett på nedervåningens toalett....tänkte köpa på Blocket eller så snickrar maken själv.....Han brukar rita i ritprogram han har på jobbet!
Kenai:
Jag är oxå flåsig! Ständigt förkyld ju, astma, viktuppgång och så 1 liter extra blod som ska pumpas runt!
Jag vägde 69,5 när jag plussade, väger redan 77kg till min stora fasa!!!! Gick upp 3 kg v 4-11 eftersom jag mådde illa och åt frukt HELA tiden. Sen stod vikten still till v 17-18 och så "plopp" kom aptiten tillbaka och så kom Midsommar
Försöker sålla lite mer nu vad jag äter, vande mig när jag var sjukast att det bara var att äta vad jag kunde för att få i mig något alls....får återgå till lite sparsammare portioner och nyttigare kvällsfika igen!!
En "täcke-kommentar" som jag inte har faktiska belägg för utan bara en logisk tanke:
Hur i hela friden kan det vara svårare att få en tunn filt över huvudet än ett täcke???? Vad ska man då bädde in barnet i sängen med???? Känns för mig som en ny ide', alla nyfödda brukar ju bli allmänt inlindade på BB av BM.....
Vissa saker går det ju trend och troll i....ingen avrådde från täcka när min bästa kompis fick en prematur bebis för 3 är sen!!!
Återkom gärna när du frågat Strössel!