Hej!
Detta inlägg skriver jag i flera trådar så en del av er har redan läst det en gång
Senaste veckan har jag helt legat däckad av någon otäck infektion. Har varit på sjukhuset en massa gånger, tagit prover, gjort röntgen av lungorna, ultraljud av hjärtat och träffat en massa läkare. Ingen vet riktigt vad som gjort mig så sjuk, snabbsänkan = CRP har varit 190 vilket talar för en kraftig bakterieinfektion men var den sitter vet man inte. Man har konstaterat en bihåleinflammation men den borde inte ge så hög sänka, och en skum knöl i tungan som äntligen börjar krympa! De har stuckit rakt in i tungan för att se om det kom ut var....AJ!!!!
Har knappt orkar ta mig från sängen till soffan, inte kunnat äta pga av att tungan varit så extremt svullen och öm och så massa hosta, snor, feber....min kropp tillhör inte de som "blommar" under graviditeten inte
NU är febern borta, sänkan lägre på 170 (ska vara <8) så det verkar ha vänt och idag kunde jag äta potatismos och inte bara dricka O'boy med sugrör!
Igår bad jag om UL av Sesam och en urgullig kvinnlig gynekolog tittade. H*n sov men såg så fin ut så den oron har lagt sig iaf! Även jag har ju undrat hur Sesam kan må när jag känt mig närmast döende och varit sjuk i mer än 2 veckor.....men jodå, ingen fara!
Nu blir det sjukskrivning i minst en vecka till, jag äter, sover, äter och sover igen. Börjar orka titta på TV och idag öppnade jag datorn :-