• Toppenloppan

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Aha! Bra med skiftarbete!! Min familj bor i Skåne, som vi, så det är bra! Min mor är pensionär så det är praktiskt, mun Far och hans fru oxå men ärligt talat vill jag inte att de passar vår kommande bebis! Kanske när h*n blir större!! Min bonusmor bor oxå i Skåne så det är lyx! Makens familj finns i Stockholm, både hans syskon och föräldrar.

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Beso:

Förstår att det är ett evigt pusslande när man jobbar som du gör just nu! Jag har pinsamt dålig koll på hur FP räknas ut men det är väl efter sammanlagd inkomst ett visst antal dagar innan man blir föräldraledig??? Typ de senaste 150 dagarna eller så????

Någon som vet närmre??? Undrar hur mycket krut man ska lägga på årets löneförhandling eftersom det ändå inte lär påverka.....men SÅ ska man egentligen inte tänka ju....typisk "kvinnlig" förhandlingsfälla

Tycker inte ni andra att jobbet blivit så ointressant nu när man mest fokuserar på livet i magen??? Jag lovar, jag tar ju hans om mina patienter och så men är INTE lika fokuserad som tidigare!

• Toppenloppan

TACK!!!!!!!!!! Så smart kunde jag uppenbarligen inte tänka själv Ska genast kolla!

Kram

• Toppenloppan

Kenai:

Jag tror man får den journalen längre fram.....sen kan säkert en del MVC´s datasystem vara kopplade till sjukhusens datasystem men LÅNGT ifrån alla! Flyga till månen kan vi men ha smarta datasystem i vården; Åh nej, DET vore att begära för mycket

Fick precis kallelsen till RUL, om knappt 3 veckor! Åhhhh så jag längtar!

• Toppenloppan

Jag kommer vara i vecka 18+1.

Min BM tillhör en privat gynekolog så när jag var där på inskrivning vecka 11 så skickade hon en remiss till sjukhuset.

Trevlig Göteborgshelg Strössel!!

• Toppenloppan

Kenai:

Det känns som om jag hela tiden väntar på den där "behagliga delan av graviditeten" men än så länge lyser den med sin frånvaro!

Hoppas vi snart hamnar där!

Förstår att du är nervös inför RUL men det kommer gå bra och tänk så mysigt att ligga och titta så länge på lilla livet därinne!

• Toppenloppan

Mysigt att shoppa till bebisen

Har tänkt vänta till efter RUL men kikat har jag redan på nätet, ffa på barnvagn och skötväska.
    Det har inte funnits någon ork att titta live, när första grav-trötthetens släppte så har jag varit konstant småsjuk
    Sedan plusset har jag varit frisk i 2 veckor max, magjuka, virus på stämbanden i 3 veckor så jag inte kunde prata, sedan 2 förkylningar av det kraftigare slaget, nu fortfrande däckad av den senaste! Jag VILL vara frisk nu och orka njuta lite, hittills har det enbart varit illamående, värk i ligamenten och trötthet! Att man kunde känns sig så SKUJ av att vara gravid!!!

Nåja, längtat och kämpat genom 6 IVF så jag fixar detta oxå men tufft ÄR det!

• Toppenloppan

ÅHHHHH Majsanna vad det gör ont i mig att läsa att er lilla Dutt inte längre lever   Fy vilken fruktansvärd upplevelse, jag finner inte ord. Skickar er alla tankar och massa kärlek!

• Toppenloppan

Hej!

Detta inlägg skriver jag i flera trådar så en del av er har redan läst det en gång

Senaste veckan har jag helt legat däckad av någon otäck infektion. Har varit på sjukhuset en massa gånger, tagit prover, gjort röntgen av lungorna, ultraljud av hjärtat och träffat en massa läkare. Ingen vet riktigt vad som gjort mig så sjuk, snabbsänkan = CRP har varit 190 vilket talar för en kraftig bakterieinfektion men var den sitter vet man inte. Man har konstaterat en bihåleinflammation men den borde inte ge så hög sänka, och en skum knöl i tungan som äntligen börjar krympa! De har stuckit rakt in i tungan för att se om det kom ut var....AJ!!!!

Har knappt orkar ta mig från sängen till soffan, inte kunnat äta pga av att tungan varit så extremt svullen och öm och så massa hosta, snor, feber....min kropp tillhör inte de som "blommar" under graviditeten inte

NU är febern borta, sänkan lägre på 170 (ska vara <8) så det verkar ha vänt och idag kunde jag äta potatismos och inte bara dricka O'boy med sugrör!

Igår bad jag om UL av Sesam och en urgullig kvinnlig gynekolog tittade. H*n sov men såg så fin ut så den oron har lagt sig iaf! Även jag har ju undrat hur Sesam kan må när jag känt mig närmast döende och varit sjuk i mer än 2 veckor.....men jodå, ingen fara!

Nu blir det sjukskrivning i minst en vecka till, jag äter, sover, äter och sover igen. Börjar orka titta på TV och idag öppnade jag datorn :-

• Toppenloppan

Mår bättre här! Sänkan har sjunkit äntligen och jag kan äta!!!

Mina tankar går ständigt till majsanna och det ofattbara som hände er, luften gick ur mig! Försöker samtidgt våga njuta av min växande mage och inte nojja för mycket inför vårt RUL på tisdag....
    Gissar att jag inte är ensam om dessa dubbla känslor????

Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !