Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Låter jobbigt!!!
Jag har fått massa finnar på bröstet, men det är ju lättare att dölja! Hoppas du snart mår bättre!
Låter jobbigt!!!
Jag har fått massa finnar på bröstet, men det är ju lättare att dölja! Hoppas du snart mår bättre!
Vecka 15 (14+2 idag)
Igår lånade jag en apparat från akuten och låset in mig på toa och lyssnade! Fick leta ett tag, hörde min egen puls, sedan något mer "swishande" som säkert var navelsträngen och sedan så
....tick, tick, tick i en väldigt fart = Sesam!!!! Vilket underbart ljud!!
Apparaten är typ som ett Angel-sound men vi lyssnar efter puls i fötterna på patienterna
Längtar efter att känna något röra sig därinne....gissar att det dröjer några veckor till!
Åhhh så härligt att höra hjärtljuden, eller hur???
Majsanna:
Jag ska inte träffa min BM igen förrän i vecka 22 eller så men hon har sagt att jag bara kan ringa om jag vill för att komma och lyssna på hjärtljuden.
Hade så himla ont i ligamenten??? igår kväll att jag hade svårt att koncentrera mig på annat men idag är det bättre igen.....Har ju en massa ärr inne i magen efter förra sommarens "äventyr" och operationer, tror det drar i dem oxå när livmodern växer! Ska ta det lugnt ikväll och se om det hjälper, inte gå på IKEA som det blev igår.....
Har inte testat men tycker den ser stabil ut! Vill gärna ha en 3-hjulig men annars hade Kronan varit ett alternativ!
Strössel: Visst finns det inget vackrare ljud???
Kenai:
Tror verkligen det kan vara spökveckor nu! oro tycker jag man ska slippa efter våra långa resor, ring BM och åk dit och lyssna på hjärtljuden!!! Vi är värda att få njuta av att vara gravida!!
Jag har haft så ruskigt ont i snart en vecka, ilningar och hugg där äggstockarna sitter, värre på kvällarna! BM sa att det är ligamenten och att det blir ännu värre hos mig eftersom jag har så mycket sammanväxningar. Hon sa oxå att det var ett positivt tecken för då växer livmodern men att de flesta gravida INTE har ont som jag. ÄNDÅ var jag nojig men lyssnade på SEsams hjärtljud på jobbet idag!! SÅååååå skönt!
Vad bra att ni påminner mig om FK, ska kolla upp det framöver! Har massa kloka kompisar och jämnåriga släktingar som brukar ha stenkoll så jag får fråga dem om tips annars!
Har över natten drabbats av förkylningen från helvetet, näsan verkligen rinner non-stop och hosta och huvudvärk har jag oxå. Bara längtar hem till sängen!! det märks VERKLIGEN att immunförsvaret blir sämre när man är gravid!
Vi har inte börjat planera så långt ännu men jag är säker på att maken kommer vilja vara hemma minst 6 månader!! Får se vad han säger längre fram. Vi kommer snåla så mycket vi kan första året för sen måste man väl ta 5 dagar i veckan???
Ok då mindes jag rätt! Vem passade barnet då när du jobbade?? Eller det var kanske helger??? Via jobbet har vi en inkomstförsäkring så de första 150 dagarna får jag ersättning upp till 90% av min normala lön. Kommer över inkomsttaket från FK så det är bra! Vår ekonomi är ju anpassad till våra inkomster så även om vi då tjänar bra så har vi ju större bolån tex pga det.... Dock gäller bara detta om jag INTE går in och tar jourer tex!
Jag är läkare