Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !
Så himla bra att alla skriver sina funderingar om tex moderskapsintyg, så glömmer man inte det!
Så himla bra att alla skriver sina funderingar om tex moderskapsintyg, så glömmer man inte det!
Grattis till fint RUL Strössel!
Jag köpte två mjukisdjur, en rosa stor Barbapapa och en mindre gul, till Sesam igår! Tittade oxå efter bebiskläder men blev kräsen och tyckte inget var fint nog ärligt talat var det ganska utplockat i de 2 affärer jag besökte! Den tredje var en DYR affär så där ville jag inte handla...
Det fanns MASSA fina blå kläder på Lindex men nu vet vi ju att detta är en flicka så då vill jag ju inte köpa det, som sagt, blev kräsen
Ikväll ska vi titta på barnvagn, lika bra att börja förbereda sig!
Vi fick ju två 3D bilder från RUL Helsingborgs lasarett, en helt annan upplevelse! Det känns konstigt att inte se den lilla på 20 veckor nu!
Så TYST här är!
Jag kryar långsamt på mig, magen växer nog lite och vikten har äntligen ökat efter sjukeländet
Har bestämt oss för en Teutonia Spirit S3 men inte beställt den ännu. Den var lättkörd, flexibel, blir LITEN ihopfälld och liggdelen var väldigt enkel att "klicka på".
Har fallit dit och köpt en sk "angelsound" på Tradera idag, känner fortarande inget säkert från magen så nu vll jag kunna lyssna!
Hoppas ni andra mår bra?!!!
Beso:
Låter som ett kap ju har kikat på Blocket till oss oxå men de som är till salu just nu har fel färg....
Kenai:
BM som gjorde vårt RUL sa att hon inte trodde jag skulle känna något som säkert var barnet förrän EFTER v 21. Ändå så nojjar jag och försöker känna efter. har massa bubbel och röresler i tarmarna, det är ju möjligt att något av det trots allt är Sesam.
Köpte en Angelsound på Tradera igår, vill kunna lyssna själv någon enstaka gång. Vet att det diskuteras om det kan vara farligt för bebisen men....korta korta stunder kan inte vara farkligt har jag bestämt en orolig mamma måste vara värre!
Åhhh...jag måste ringa till min BM och boka tid känner jag! Skulle ringa efter RUL men har inte haft ork riktigt. Nästa vecka får det bli bättring!
Det finns fördelar med mitt jobb.....var tillbaka första dagen idag och nu ser ju alla magen, den har växt sen jag blev sjuk för 4 veckor sedan. En hjärtläkare erbjöd sig kika med sin ultraljudsapparat på magen Inte riktigt lika fina bilder som BM för apparaten är ju inställd på hjärtan men....fick små inspelade filmsnuttar med hem där hon sparkar och så Eftersom jag ännu inte känner något så var det skönt att se henne!
Shibby:
Beklagar dödsfallet! När mamman är stressad går en del av stresshormonen över till bebisen och då blir de mer aktiva....hoppas SD lugnar sig!
Fler än jag som prioriterat solen framför datorn och FL, sunt
Jag mår bättre tack, kändes inte ens motigt att gå till jobbet idag vilket känns lyxigt!
Har oxå precis passerat halvtid och har 3 kvällar i rad känt henne sparka nu Dagtid ingenting men det lär ju komma. En helt underbar känsla när man fattar vad det är, nu känns Angelsoundet som kommer med posten idag lite onödigt men mannen är ju klart avis att han inte känner henne så han får lyssna!
Strössel:
TRist att du mår så illa! Känner igen mig att man bara vill må bra men jag har mentalt ställt in mig på att jag aldrig kommer ha en riktigt skön del av graviditeten! Nu börjar benen svullna när jag står och går länge i värmen så astödstrumpor på i värmen
Vårt fokus just nu är huset och saker till det! Igår blev det eldriven häcksax och grästrimmer Tänker flytta fokus till bebissaker när vi flyttat in
Fick itt Angelsound idag och hörde hjärtljuden extremt tydligt, klafljud och allt, ja.... insnöad läkare här maken fick oxå höra!!
Jag har oxå tänkt ta mig till Ullared innan Sesam anländer, får se till att åka någongång när där inte är så mycket folk. Trängas med stor mage känns inte så attraktivt
Det är ljuvligt att flytta till hus, slippa leta parkering varje gång man använt bilen, kunna gå ut i trädgården när man vill och så klädkammare, öppen spis och så!!!
Nu har vi haft tillgång till huset i 2 månader och varit där mycket och fixat även om den mesta renoveringen gjorts av målare och byggare. Nu ska det bli skönt att få stanna kvar i huset på kvällarna och inte behöva åka "hem". Att slippa dubbla bolån ser jag OXÅ fram emot!!!