• Anonym (Miss J)

Får han komma inuti under samlaget ?

Jag undrar om ni andra kvinnor har några restriktioner när era män får utlösning typ att han ska ta ut den, att det är för tidigt eller är det fritt för honom att komma så mycket han vill i slidan under samlaget ?
    Om ni säger ifrån, varför isåfall ?

• Svar på tråden Får han komma inuti under samlaget ?
  • Anonym (Nonono)
    Kirenaj68 skrev 2025-03-03 00:56:10 följande:
    Hur då?
    Jag har steriliserat mig såklart. 
  • Anonym (G)
    Anonym (JK) skrev 2025-03-02 23:56:52 följande:
    Man ska väl inte skaffa barn för att man tänder på att bli gravid (eller att det finns en risk att man blir det)? 

Jag har sjäv precis fått mitt fjärde barn, inget fel att vilja ha många men det var nog den sämsta och mest egoistiska anledningen jag har hört i hela mitt liv att sätta ett barn till världen. 
    Så kan du ju tycka. Jag är ju iofs ärlig och säger som det är till min pojkvän. Så jag antar att det inte är katastrof för honom heller om det blir fler barn eftersom han inte vill skydda sig så noga. Jag är dock 40 år, så risken/chansen är nog minimal. Vi har två barn sen innan. 
  • Anonym (Bea)

Jag hade tidigare inget fast förhållande och då var det alltid kondom som gällde men nu har jag fått en sambo och då satte jag in en spiral. Det är en så skön känsla av samhörighet att han avslutar inuti mig. Blir liksom ett bevis på att vi hör ihop och kan ofta ligga kvar ihopsatta och mysa. Ja vi struntar i om det skulle komma något kladd i sängkläderna.

• Kirenaj68
    Anonym (Nonono) skrev 2025-03-03 06:05:40 följande:
    Jag har steriliserat mig såklart. 
    OK. Bara du inte ångrar dig senare. Du verkar en aning extrem, men vi är ju alla olika...
  • Anonym (Nonono)
    Kirenaj68 skrev 2025-03-03 09:33:13 följande:
    OK. Bara du inte ångrar dig senare. Du verkar en aning extrem, men vi är ju alla olika...
    Extrem för att barn inte intresserar mig och därav valt bort att bli förälder? Barn passar inte alla och det är synd att inte fler har den självinsikten. Det finns ju till och med föräldrar som saknar intresse för de barn de valt att skaffa, det tycker jag är bra mycket mer sjukt om du frågar mig. 
  • Anonym (JK)
    Anonym (G) skrev 2025-03-03 07:45:45 följande:
    Så kan du ju tycka. Jag är ju iofs ärlig och säger som det är till min pojkvän. Så jag antar att det inte är katastrof för honom heller om det blir fler barn eftersom han inte vill skydda sig så noga. Jag är dock 40 år, så risken/chansen är nog minimal. Vi har två barn sen innan. 

Ja det är nog många som tycker det förhoppningsvis. Skaffar man barn ska det väl vara för att man vill ha barn och känner att man kan ta hand om barnet, inte för att man tänder på att bli gravid eller risken att bli gravid. 

Och nej risken är nog inte minimal för att man är 40, känner många som har blivit gravida lätt efter 40. 

• Kirenaj68
    Anonym (Nonono) skrev 2025-03-03 09:50:19 följande:
    Extrem för att barn inte intresserar mig och därav valt bort att bli förälder? Barn passar inte alla och det är synd att inte fler har den självinsikten. Det finns ju till och med föräldrar som saknar intresse för de barn de valt att skaffa, det tycker jag är bra mycket mer sjukt om du frågar mig. 
    OK. Extrem var kanske fel ord och du har en poäng i att vissa par borde ha låtit det landa på lakanet istället......
  • Anonym (Lajla S)
    Anonym (JK) skrev 2025-03-03 15:20:35 följande:

Ja det är nog många som tycker det förhoppningsvis. Skaffar man barn ska det väl vara för att man vill ha barn och känner att man kan ta hand om barnet, inte för att man tänder på att bli gravid eller risken att bli gravid. 

Och nej risken är nog inte minimal för att man är 40, känner många som har blivit gravida lätt efter 40. 

Ja, en kompis  utav mig blev gravid med en yngre älskare då hon va 45.  Blev lättare gravid med "ung och starkare säd" sa man då
  • Anonym (Livia)
    Anonym (J) skrev 2025-03-02 15:24:24 följande:

Absolut, tänkte mest att det är taskigt att sätta sådana regler och tvinga en kille att ha det så. 

Precis som det sjäclllaltt är fel att göra saker man inte själv vill. 

Hur tänkte du nu? Att det är "taskigt" att sätta regler, men att det självfallet också är fel att göra sånt man inte vill?

Det är inte ett dugg taskigt att vara tydlig med var ens gränser går och vad man är okej med och inte. Ingen man eller kvinna behöver inte ha sex med någon om de inte är okej med hur det går till. Skulle någon inte vara okej med den användarens regler, behöver dom inte ha sex. Väldigt enkelt. 
  • Anonym (G)
    Anonym (JK) skrev 2025-03-03 15:20:35 följande:

Ja, men som sagt. Det är ingen katastrof om det blir ett till barn. 
Svar på tråden Får han komma inuti under samlaget ?