• Anonym (Miss J)

Får han komma inuti under samlaget ?

Jag undrar om ni andra kvinnor har några restriktioner när era män får utlösning typ att han ska ta ut den, att det är för tidigt eller är det fritt för honom att komma så mycket han vill i slidan under samlaget ?
    Om ni säger ifrån, varför isåfall ?

• Svar på tråden Får han komma inuti under samlaget ?
  • Anonym (biologen)
    Anonym (J) skrev 2025-03-02 13:16:51 följande:
    Varflr skulle ditt pH värde sabbas för det? Det mest naturliga som finns. Tvättar han sig med tvål eller? 
    Slidans pH är naturligt mycket surt (pH 3.8-4.5) och ska vara så.

För att skydda spermierna mot den fientliga miljön i slidan är sperma (som består av flera olika dellösningar) basiskt (pH 7.2-8), och ändrar alltså pH i slidan tillfälligt.

För en del kvinnor leder det till problem med underlivet om sperman ligger kvar och rubbar balansen mellan goda mjölksyrebakterier och andra bakterier som inte ska dominera där. Om dessa får fart och blir fler kommer de att rubba pH ännu mer, och då får kvinnan det som kallas bakteriell vaginos, en bakterieinfektion som ger obehagliga symtom och obehaglig lukt.

Det bästa för en del kvinnors vaginalhälsa är därför att krysta ut sperman direkt efter sex och kanske föra upp ett blött finger och gräva ur, så undviks problemet om man är känslig.
  • Anonym (Nonono)
    Anonym (J) skrev 2025-03-02 13:14:18 följande:

Helt stört om man har sådana regler? 

Vill tjejerna själva ha sådana regler eller vad? Är tjej själv 

Jag har vilka regler jag vill. Jag tvingar ingen att ligga med mig om reglerna inte faller mannen i smaken. På samma sätt som jag inte behöver ligga med någon vars regler inte passar mig. Svårare än så är det inte. 
  • Anonym (G)
    Anonym (J) skrev 2025-03-02 13:15:11 följande:
    Om han inte är så pepp på det ska han kanske inte göra det? Hur gör han om du blir gravid då? drar han då? eller är det okej? Hoppas ni har pratat om det
    Vi har pratat om det. Han vet att jag inte gör abort och han är ok med det. Vi har varit ett par i tio år.
  • Anonym (J)
    Anonym (Nonono) skrev 2025-03-02 14:26:12 följande:
    Jag har vilka regler jag vill. Jag tvingar ingen att ligga med mig om reglerna inte faller mannen i smaken. På samma sätt som jag inte behöver ligga med någon vars regler inte passar mig. Svårare än så är det inte. 

Absolut, tänkte mest att det är taskigt att sätta sådana regler och tvinga en kille att ha det så. 

Precis som det sjäclllaltt är fel att göra saker man inte själv vill. 

• Anonym (J)
    Anonym (G) skrev 2025-03-02 14:32:14 följande:
    Vi har pratat om det. Han vet att jag inte gör abort och han är ok med det. Vi har varit ett par i tio år.
    Okej, tänkte väl! Vad bra!
  • Anonym (Nonono)
    Anonym (J) skrev 2025-03-02 15:24:24 följande:

Absolut, tänkte mest att det är taskigt att sätta sådana regler och tvinga en kille att ha det så. 

Precis som det sjäclllaltt är fel att göra saker man inte själv vill. 

Som sagt, ingen är tvingad till någonting. 
  • Motherinlaw

Det är ju det skönaste att komma i tjejen. Restriktioner 🤣 Precis som om det vore en fånge som sitter inne, "Ja fången har restriktioner"

Folk alltså 

• Anonym (JK)

Lite konstig fråga? Och en del konstiga svar också. Runktråd? 

Hade jag haft något säkert preventivmedel eller velat bli gravid hade jag inte förbjudit honom från att komma i mig. 
    Nu har vi precis fått barn men när vi börjar ha sex igen kör vi nog med kondom eller avbrutet (vet att det inte är 100%) eftersom jag inte vill använda något preventivmedel med hormoner när jag ammar. Precis som vi gjorde efter första barnet också. 

Och ja som några andra diskuterade , PH-värdet kan nog sabbas och det kan öka risken för bakteriell vaginos. 

• Anonym (JK)
    Anonym (G) skrev 2025-03-02 09:20:55 följande:

Han får komma i mig så mycket han vill. För min del gör det inget om jag råkar bli gravid igen. Han är inte lika pepp på fler barn, men vågar ändå komma i mig under "säkra" perioder. Jag blir nog lite tänd på att veta att det finns en minichans till fler barn varje månad. 

Man ska väl inte skaffa barn för att man tänder på att bli gravid (eller att det finns en risk att man blir det)? 

Jag har sjäv precis fått mitt fjärde barn, inget fel att vilja ha många men det var nog den sämsta och mest egoistiska anledningen jag har hört i hela mitt liv att sätta ett barn till världen. 
  • Kirenaj68
    Anonym (Nonono) skrev 2025-03-02 08:53:13 följande:
    Jag har sett till att jag aldrig kommer hamna i den situationen. 
    Hur då?
Svar på tråden Får han komma inuti under samlaget ?