Ta reda på kön eller inte
Ska på RUL imorgon och jag velar mellan att ta reda på om det är en flicka eller en pojke i magen. Hur gjorde ni och varför?
Ska på RUL imorgon och jag velar mellan att ta reda på om det är en flicka eller en pojke i magen. Hur gjorde ni och varför?
Vi ska med på Rul i morgon, då tar vi reda på det! har gjort samma sak med mina andra två barn!
Anledningen är nog både nyfikenhet och för planering!
Nej, har inte gjort det med något av mina 3 barn och skulle jag mot all förmodan skaffa fler barn.. skulle jag inte ta reda på det då heller.
Nej, av den enkla anledningen att dom inte berättar inom vårat landsting och jag är för bekväm för att ta mig till Stockholm och göra där :)
Hade inte vela vetat med första, men andra ville jag veta och trean är jag också nyfiken på!
Tog reda på det för att vi var nyfikna och vill handla annat än vitt/beige/svart/grå kläder o annat
Nej
är faktiskt inte ett dugg nyfiken och tror inte att planeringen/inköp skulle skilja sig.
Nej
gillar att öppna mina julklappar på julafton också Utan att tjuvkika
Bebiskläder köper jag färgglada ändå.
Nej, vi kollade inte med första och inte med den som ligger i magen heller. Tycker det hör till att inte veta ...men det är ju bara vad jag tycker.
Vi tog reda på det med sonen men ångrar det lite, visst det är praktiskt och så men den största spänningen försvinner ju. Är nu gravid med nummer 2 och vi ska inte ta reda på det denna gången!! :)
Jag var/är också jättevelig gällande detta :)
Vi fråga om könet men hon kunde inte se, sa att hon anade att det kunde vara en pojke.
Så vi visste ju inte det var bode roligt och jobbigt att vara nyfiken och inte veta, är ju för nyfikenheten och enkelhetens skull man vill veta (med namn och sånt) Men med nästa tror jag nog vi struntar i det, var så roligt att kolla om vi fått en pojke eller flicka när han kom ut :)
Röstade JA
Vi tog reda på det med första barnet. Gjorde det inte med andra barnen och ångrade mig jättemycket men då var det bara ca 10v kvar och det kändes krångligt & onödigt eftersom vi fått vänta ytterligare någon/några veckor på att få en tid.
Vi gjorde det för att vi var nyfikna!
Ps. För oss stämde resultatet. Känner två par som gjort det där barnet visat sig ha motsatt kön än det som sagts. Ds.