• Didaj

Några/någon i Varberg som vill umgås? =)

Ska bo här nere en längre period, har en liten son på 7 mån snart! Vi gärna träffa andra som bor i Varberg :) Någon?

• Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)
  • BubbelBoom
    Mithrandil: Aha okej i see. Du har iaf en utbildning i botten, jag har nada. Kvällar och helger är väl inte de roligaste när man har barn kan jag tänka mig. Men möjligheten finns ju att plugga:) Undersköterska är inte helt fel:)

Ska själv fortsätta plugga när bebis nr 2 kommit in på dagis, vilket blir tidigast hösten 2012. Om jag iofs inte läser någon enstaka kurs våren 2012. Börjar tycka de är lite "tråkigt" att gå hemma nu. Nä men känner så att jag vill komma ut lite mera efter en föräldraledighet på 1,5 år:) Läste till lågstadielärare, men hann precis börja och gå 1 termin innan jag blev gravid och fick lägga det åt sidan. Men det blir de jag kommer återgå till sen=)

Moa: Helt förstårligt, hoppas verkligen de blir bättre och att din bebis kikar ut lite innan bf så du slipper gå över=)
    Krya på dig så hemskt mkt!! Skriv när vi skrivs=)
    Ta hand om dig också!
  • Liljendahl

hej :)
    Jag är nyinflyttad till Falkenberg, o känner inte heller så många här.. Jag har 2 barn + man och fyller 20 nu i september, kontakt? :)

• B e l l a

Hej! Här är en till Varbergare :) Har en son på 6 månader och känner inte så många som är hemma så hänger gärna på er tråd om det är okej :)

• LillfisenE

Kom på att ja kunde tipsa om en picknick för nya varbergare vid ankaret onsdag eller torsdag nästa veckA.. Finns en grupp på facebook o där kommer det o bli av nu. Jag, mannen o sonen planerar iaf att komma

• LillfisenE

Picknick vid Ankaret torsdagen 26 maj kl.18. Ta med egen picknickkorg, samling vid just ankaret!

- kopierat från facebookgruppen "Ny i Varberg"
  • BubbelBoom

Hej Bella välkommen hit=)

Hur har alla de?

KnasM: Kan man bara söka på gruppen och gå med? Ska kika på de för det vore ju skoj att träffas, både dig och kanske fler i tråden här om ni vill hänga på?

• BubbelBoom

Done! Ni andra som hänger här i tråden kan la haka på:) Vore skoj att träffas tycker jag:) Nu hoppas jag bara att vi kan torsdag, händer mkt kommande vecka.

Hur var den stora dagen KnasM?? Tänkte på dig/er på lördan:)

• LillfisenE

Å dagen var underbar!! 
    Regnet öste ner när vi var i kyrkan, nyvigda, och sedan regnade det hela kvällen.. Fick dock (vad vi hoppas blev fina) utomhusbilder i skog och vid havet med uppehåll och någorlunda sol före vigseln :)
    Men trots regn så var dagen helt underbar!!

Festen var oxå lyckad! God mat, bra stämning på folket och mycket dans efteråt!

Natten spenderade vi på Särö Hus, underbart, i ett av deras lyxigare rum med bubbelbadkar för 2 på rummet. God hotellfrukost och en underbar relaxavdelning där vi badade i örtbad efter humör samt i varma poolen. Massa mys! Checkade ut vid 12, och sedan hem till vår lilla bebis som var superglad över att få umgås lite med mamma o pappa igen.

bilder finns att se på maria-christer.tk (fliken Bröllop, sedan bilder) 

• tatijana

Åh snart är vi i Varberg också, skulle vara superkul att lära känna lite nytt folk och för lillan att få
    lite nya kompisar.

Har sökt olika dagis nu vet någon något om:Mariedalsskolan, Påskbergsskolan,Ankarskolan? Har satt henne
    i kö där iaf. Lägenhet är ju också ett stort problem som ja håller på o lösa!!!

• B e l l a

Vilken fin brudklänning! Ser verkligen ut som att dagen var underbar :)
    Hade vart roligt att följa med på picknick men é tyvärr inte hemma då, hoppas det blir fler gånger!

• BubbelBoom

KnasM: Åh vilket fint bröllop ni verkar haft! Härligt att eran dag var så fin, och vilken klänning!!!
    Att de regnar på ens bröllopsdag ska ju betyda tur;)

Tatijana: När var det ni hade tänkt flytta? I sommar? Eller så fort ni får lägenhet, vilket jag håller tummarna för att ni snart får=)

Min Alice blir 2 år i oktober och vill gärna ha lite mera lekkamrater=)

Jag vet inte heller om vi kan hänga med på picknicken, ska eventuellt kika på en förskola vi fått plats på och vet ej hur länge det tar. Skulle la inte bli så bra väder imon heller hade jag för mig. Få fixa något längre fram kanske?

Vad hände med de fina vädret vi hade för ett tag sedan.. Är ju snart juni så nu tycker jag de är dags för de att dyka upp!

• tatijana

Har ni ofta bra väder/dåligt väder i Varberg? Min man är ju Aussie och beroende av solen verkligen!!

Vi har vår biljett 30 Oktober härifran(guldkusten). Landar troligtvis några dagar i Borås innan vi kommer till
    Varberg men jag vill jag vill jag vill ha lägenhet 1 November i Varberg!!! Bodde med mamma och hennes man i Viskafors under några månader innan vi hamna här nere och det var ingen hit!

Åhh, skall bli kul!! Vill jättegärna lära känna massa nya vänner dels för mig själv och dels för min dotter. Alla mammor
    med 4åringar se hit!!!

• BubbelBoom

Tatijana: Jag kommer ju från inlandet så personligen tycker jag det blåser lite väl mkt här vid kusten. Men oftast så är de fint väder kan jag tycka=)

Åh jag hoppas ni hittar en lägenhet tills dess! Att bo nära inpå föräldrar är sällan någon hit.

• BubbelBoom

Haha då blir han säkert nöjd här:)

Hur mår i tråden? Har bara några veckor kvar tills bebisen kommer här så jag går runt med rygg-ont och andra bekymmer som hör till. Så trött på detta nu..

• BubbelBoom

Vi har vatt de i snart 3 veckor.. Helt galet.. Alice har vatt dålig nästan hela tiden och sen smittat oss i omgångar. Nu är hon dock frisk men har haft hög feber i några dagar. Förstår inte varför, hon är pigg och glad och verkar inte sjuk.. Inte fören febern närmar sig en bit över 39 märks de. Får ringa bvc/vc imon och höra vad detta kan vara.

Krya på er KnasM!

Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)