• Didaj

Några/någon i Varberg som vill umgås? =)

Ska bo här nere en längre period, har en liten son på 7 mån snart! Vi gärna träffa andra som bor i Varberg :) Någon?

• Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)
  • BubbelBoom

Knas M: Ja heldagar så när dom är så små tycker jag också låter lite väl mkt. Låter bättre så som ni tänkt er med halvdagar så. Alice tar jag till öppna förskolan då och då, försöker att de ska bli 1 gång i veckan men blir inte så ofta nu då vi vatt sjuka till och från i flera veckor nu:/ Märker på henne hur trött hon blir efter bara någon timme där så jag tror säkert det är bra att dom får leka så med andra barn då och då=)

Kommer inte heller ha henne så mkt på dagis i början, men lite för att träffa andra barn=) Hoppas vi får en plats vi vill ha bara. Ligger ett dagis bara ett stenkast härifrån och det vore toppen:)

Moa: Vi gjorde de uppe i Göteborg också, på Emmaultraljudskliniken. Gjorde de med Alice också 8fast då i Malmö), fast hon var så stor så vi fick inga bra bilder, nu fick vi kanon bilder på bebisen i magen! Kostar dock en slant (1700 men det är det värt för det är såå häftigt! Där får man veta storleken på bebisen och könet i priset också. Har lagt ut några bilder på min blogg allavifina.blogg.se om du vill titta.

Åh va mysigt med en liten lekplats:) Speciellt pool!! Skulle vara mysigt, tackar för inbjudan=)
    Hoppas sommaren kommer snart!

Kikade på bilder från min mobil igår och såg bilder från början av juni och det var strålande väder! Jag hade tagit en bild över havet kl 9 på morgonen när jag var ute och gick en sväng med Alice i vagnen, underbart väder! Tänk om de blir så fint så tidigt i juni också=)

• LillfisenE
    BubbelBoom skrev 2011-04-13 15:44:32 följande:
    Knas M: Ja heldagar så när dom är så små tycker jag också låter lite väl mkt. Låter bättre så som ni tänkt er med halvdagar så. Alice tar jag till öppna förskolan då och då, försöker att de ska bli 1 gång i veckan men blir inte så ofta nu då vi vatt sjuka till och från i flera veckor nu:/ Märker på henne hur trött hon blir efter bara någon timme där så jag tror säkert det är bra att dom får leka så med andra barn då och då=)

Kommer inte heller ha henne så mkt på dagis i början, men lite för att träffa andra barn=) Hoppas vi får en plats vi vill ha bara. Ligger ett dagis bara ett stenkast härifrån och det vore toppen:)

Jag har lite svårt att komma iväg till öppna.. det e mest förmiddagstider och då är jag dunderseg :) hehe.. får se hur det blir längre fram eller i höst..
    Vi fick plats på ett dagis bara någon kilometer härifrån, det närmsta, och även det jag kikat lite på.. så det känns bra! Kan gå och lämna honom :) 
  • BubbelBoom

Haha jag är med sjukt seg på fm! Men det ligger bara 1 km härifrån så jag tvingar mig dit:P

Va skönt att ni fick plats på de som låg närmst, jobbigt att få långt bort kanske:P

Har någon varit på den nya lekstället här i Varberg? Lekstugan heter de visst.

• Moa89

Åh, vilken fin blogg! Vilka söta barn du har!

Känner mig lite bortskämd då Felicias dagis bara ligger ca 200m bort...så skönt! Är inte morgonmänniska, eller kvällsmänniska för den delen så undra hur detta kommer att gå med snart två barn... blir kaffe for the win!:)

Är Lekstugan det som ligger vid Lassabacka? Har för mig att jag såg nån reklamskylt när jag var där sist.

• BubbelBoom

Moa: Tack:) På Alice 3 d ul bilder såg man verkligen att hon var lik sin pappa, Bebisen i magen nu är lite mer lik mig så jag är såååå förväntansfull på att se plutten:D Alice är nästan för lik sin pappa haha:P Folk stannar i affären och kommenterar hur lik sin pappa hon är:P

Om vi får de dagiset vi vill ha ligger de nog inte mkt längre bort=) Känns ju lyxigt, Alice skulle nog till och med orka gå hela vägen dit utan vagnen=) Hoppas iaf vi får plats där.

Jag är anpassningsbar, jag går gärna upp 6 på morgonen om jag bara får vara barnfri:P Alice vaknar inte förens 8 så ibland går jag faktiskt upp så tidigt bara för att få vara lite ensam och dricka mitt kaffe ifred :) Men förmiddagar är inte min grej, då vill jag slappa helst:) Fast ska försöka bli mer aktiv till sommaren och börja med morgon promenader igen som jag gjorde förra sommaren:P Få se hur pass gravid jag kommer vara då och vad jag kommer orka med:P Kommer säkert föda på strandpromenaden bara för jag rört på mig för mkt haha!

Japp lekstugan ligger vid Lassabacka. Har sagt sen de öppnade (vilket måste vara 2 månader sedan) att vi ska dit men aldrig kommit så långt.. Antingen har jag vatt sjuk/för gravid/trött etc eller så har Alice varit sjuk. Hört att de ska vara kul iaf=)

• Moa89

Hej på er!

Jag ska in till MVC den 4:e och efter det så skulle min sambo uträtta några ärenden så jag tänkte gå på stan, kika lite i affärer och kanske ta en fika kring 13 tiden tills han är klar. Någon som vill följa med?:)

Ha en trevlig helg!

• BubbelBoom
    Moa89 skrev 2011-04-15 12:43:03 följande:
    Hej på er!

Jag ska in till MVC den 4:e och efter det så skulle min sambo uträtta några ärenden så jag tänkte gå på stan, kika lite i affärer och kanske ta en fika kring 13 tiden tills han är klar. Någon som vill följa med?:)

Ha en trevlig helg!
    Vore jätteskoj!
    Min mobil är på vift (gissar på att Alice gömt undan den), så jag kan icke kika i kalendern. Tror inte jag ska vara upptagen då faktiskt=)

Vad hittar ni alla på i helgen? Vi funderade på att rensa ut på vinden och städa där uppe, lagom kul men usch de behövs verkligen.. Ska ju leta upp alla Alice bebis saker, DET ser jag iaf fram emot=)
  • LillfisenE

Igår var jag på baby-barnmässan i gbg och kollade lite, mest för att fördriva tid då mannen jobbar 6-18 hela helgen. Idag är det stora fixardagen hemma.. ska laga barnmat (de flesta sakerna i frysen börjar ta slut nu), städa, tvätta och klippa gräsmattan.

Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)