• Didaj

Några/någon i Varberg som vill umgås? =)

Ska bo här nere en längre period, har en liten son på 7 mån snart! Vi gärna träffa andra som bor i Varberg :) Någon?

• Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)
  • LillfisenE

Klart att alla är välkomna, tycks verkligen va assvårt att hitta
    En umgängeskrets om man är hitflyttad och inte känner någon från början.

Vi gifter oss i gällinge kyrka och kommer ha festen i stråvalla sen

• tatijana

Ok, tack for tipset! Skall titta pa bostad pa Varbergs kommun da!

Trivs ni alla i Varberg? Ar det en bra stad? Mycket kriminalitet?
    Jag kommer fran Boras och min man avskydde den staden, han
    ar "aussie" kanske darfor.

Australien ar inte sa farligt med ormar och spindlar. Det ar fordomar
    man har om Australien. Precis som de har fordomar om att det gar
    isbjornar pa gatan, haha nej inte riktigt men nastan.

Finns det nagot dagis som ar bra? Kanner nagon till "Lara for livet"
    Det ar ett montessoridagis i Varberg?

• BubbelBoom
    Mithrandil: Ja jag trivs verkligen här=) Staden är mysig, jämnstor med Växjö ungefär. Fast hade jag fått bestämma hade jag hellre bott i Göteborg. Där trivs jag verkligen! (Bott där något år hos min syster)

Att träffa folk så är svårt! Vart ska man leta liksom.. Nu har ju jag vatt mammaledig sen jag flyttade hit nästan då dottern föddes okt 09, men inte precis hittat någon i föräldragrupp eller på öppnaförkskolan etc. Visst känner jag några och umgås då och då med vänner som är super trevliga. En har jag träffat här på fl faktiskt:)

Knas M: Hoppas solen skiner på er på lördag=) Fast annars sägs de ju vara tur med regn på sin bröllopsdag:) Önskar iaf er en helt underbar dag!

Tatijana: Trivs kanon bra här! Staden är så vacker, och havet!
    Haha jaså, ja där ser man! Haha de med isbjörnar har jag också hört från några från andra länder! Lite kul faktiskt vilka fördommar man kan ha om ett land så som sen visar sig vara helt galna:P

Nej mkt kriminalitet är det nog inte här. Iaf inte så det märks. Beror kanske lite på vart man bor också för visst finns de ju.

"Lära för livet" förskolan är jag inte alls insatt i. Men det finns ju något ur och skur dagis där barna är ute mkt, det har vi sökt till iaf men svårt att få plats där har jag hört.
  • mithrandil
    BubbelBoom skrev 2011-05-10 07:30:48 följande:
    Mithrandil: Ja jag trivs verkligen här=) Staden är mysig, jämnstor med Växjö ungefär. Fast hade jag fått bestämma hade jag hellre bott i Göteborg. Där trivs jag verkligen! (Bott där något år hos min syster)

Att träffa folk så är svårt! Vart ska man leta liksom.. Nu har ju jag vatt mammaledig sen jag flyttade hit nästan då dottern föddes okt 09, men inte precis hittat någon i föräldragrupp eller på öppnaförkskolan etc. Visst känner jag några och umgås då och då med vänner som är super trevliga. En har jag träffat här på fl faktiskt:)

Knas M: Hoppas solen skiner på er på lördag=) Fast annars sägs de ju vara tur med regn på sin bröllopsdag:) Önskar iaf er en helt underbar dag!

Tatijana: Trivs kanon bra här! Staden är så vacker, och havet!
    Haha jaså, ja där ser man! Haha de med isbjörnar har jag också hört från några från andra länder! Lite kul faktiskt vilka fördommar man kan ha om ett land så som sen visar sig vara helt galna:P

Nej mkt kriminalitet är det nog inte här. Iaf inte så det märks. Beror kanske lite på vart man bor också för visst finns de ju.

"Lära för livet" förskolan är jag inte alls insatt i. Men det finns ju något ur och skur dagis där barna är ute mkt, det har vi sökt till iaf men svårt att få plats där har jag hört.
    Haha.. ja, jag hade också hellre bott i gbg, fast jag trivs bra i tvååker som så. Känns skönt att veta att man bor i ett litet samhälle nu när man har barn. Här kommer man väl kanske våga släppa ut barnen för att leka ensamma om några år vilket man nog inte gjort i göteborg.

Jag har också varit mammaledig sen jag flyttade hit så det försvårar ju att hitta vänner på tex jobbet och sådär.
    Sen tar ju barnen hela dagarna, varje dag så jag vet faktiskt inte riktigt vart man börjar leta. Men efter sommaren är det tänkt att jag ska ut och jobba igen så då blir det kanske lättare.
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • tatijana

Ahh allt later jattebra! Det enda trista ar kyla+morker i Sverige+ att manniskor kan vara trangsynta och otrevliga.

Jag vill garna ocksa ur och skur men det vill val alla och hundra ars ko.

• LillfisenE

Ja visst hoppas jag på bra väder, men det får bli som det blir me de... Vi har fått plats på kommunala förskolan i limabacka, en km från vårt hus typ. Urskönt

• BubbelBoom
    Mithrandil: Precis, jag är ju själv uppvuxen i en mindre stad, eller ja lika stor som Vbg då men den känns ju liten om man jämför med Gbg, och det känns "säkrare" på någe vis.
    Va kul, söker du nytt jobb eller återgår du till något? Minns ej om du skrivit vad du jobbade med.

Tatijana: Hade man bara tatt bort mörkret och kylan (vem behöver 20 minus på vintern liksom) så hade Sverige varit toppen=) Jag gillar inte de mörka som är hela hösten och vintern.. Men är iaf skönt med växlande årstider:)
    Ja, svenskar är ju lite speciella har man hört. Är man utomlands så kan jag tycka alla andra är väldigt öppna och utåtgående:)

KnasM: Om du inte tycker de är för privat får du gärna slänga upp någon fin bröllopsbild här på fl:) Brudklänningar är så himmla vackra tycker jag!
  • mithrandil
    BubbelBoom skrev 2011-05-11 22:37:06 följande:
    Mithrandil: Precis, jag är ju själv uppvuxen i en mindre stad, eller ja lika stor som Vbg då men den känns ju liten om man jämför med Gbg, och det känns "säkrare" på någe vis.
    Va kul, söker du nytt jobb eller återgår du till något? Minns ej om du skrivit vad du jobbade med.

Tatijana: Hade man bara tatt bort mörkret och kylan (vem behöver 20 minus på vintern liksom) så hade Sverige varit toppen=) Jag gillar inte de mörka som är hela hösten och vintern.. Men är iaf skönt med växlande årstider:)
    Ja, svenskar är ju lite speciella har man hört. Är man utomlands så kan jag tycka alla andra är väldigt öppna och utåtgående:)

KnasM: Om du inte tycker de är för privat får du gärna slänga upp någon fin bröllopsbild här på fl:) Brudklänningar är så himmla vackra tycker jag!
    Nä jag har inte riktigt klurat ut vad jag ska hitta på. Jobbar som personlig assistent nu, timvik men efter sommaren måste jag komma på vad jag ska göra sen. Mina barns pappa jobbar kvällar och helger så när vi fick barn fick jag ta beslutet att antingen utbilda om mig eller skaffa ett annat arbete eftersom inte jag också kunde jobba kvällar och helger. Nu gjorde han dessutom slut för ett par veckor sen så nu blir det ju ännu knivigare. Är mentalskötare och det finns inte gott om sådana jobb som inte innebär kvällar och helger tyvärr.

Men jag funderar på att läsa till sjuksköterska, fast vi får se.
    Har du jobb att gå tillbaka till eller behöver du också söka nytt?
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Moa89

Hej på er!

Kul att se lite fler ansikten!:) Jag har varit jättedålig på att skriva här det senaste, har det så fruktansvärt jobbigt med graviditeten så jag har inte orkat tänka på något annat. Har fått svår inflammation i bäcken och rygg som vägrar att gå över:( Lovar att återkomma mer inom kort!

Ta hand om er!

Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)