• Didaj

Några/någon i Varberg som vill umgås? =)

Ska bo här nere en längre period, har en liten son på 7 mån snart! Vi gärna träffa andra som bor i Varberg :) Någon?

• Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)
  • BubbelBoom

Hej här har du en 22 årig mamma från Vbg=)

Har en dotter på 14 månader och är mammaledig just nu.

Vart i Vbg bor ni?
    Vi bor bara 1 km från stan söder ut. Skönt att ha stan nära:)

• Didaj

Hej! :) Vad mysigt, vi bor i Tvååker. Ja, det är väldigt bökigt på bussarna här och att man måste lämna barnvagnen och gå fram och betala ... :/ Men det är bara 25 minuter in till stan, så man ska inte klaga!

• BubbelBoom

Okej! Själv har jag inte körkort så detta avståndet till stan passar mig perfekt:)

Hur kommer det sig att ni flyttat ner hit då? Hur länge har ni bott här? trivs hela familjen?

• Moa89

Hej!

Jag är en 22 årig mamma med en liten tjej på snart 2 år och ännu en planerad skrutt i juli. Är ganska nyinflyttade i Skällinge, strax utanför Varberg nära Tvååker och skulle gärna ses då jag knappt lärt känna några här än:)

• BubbelBoom

Hej Moa, hade glömt bort denna tråden totalt!

Jag har en dotter på 1,5 nu och får en liten i Juni nu så då är våra barn jämngamla typ=)

• Moa89

Va kul:) Jag som är dålig på att kolla på datumet då tråden startades. Pluggar heltid på distans och är hemma med lilltjejen då hon inte fått någon dagisplats än så letar efter lite nya trevliga människor i närheten då man blir ganska isolerad som nyinflyttad (och utan körkort)...

• BubbelBoom

Inge körkort här heller, men har turen att bo centralt i Varberg (såå skönt!)
    Så hajjar att de blir lite isolerat då=/

Vad pluggar du till? Jag har ingen diciplin till att plugga på distans men ska la börja sen när minsta kommit in på dagis, om en herrans tid framöver=)

• Moa89

Din lyckost! Men måste erkänna att det är otroligt lugnt och skönt att bo här ute och det är kanon att ha en trädgård där barnen kan leka i. Om det bara hade gått bussar lite oftare så hade det varit perfekt... Min sambo pendlar till jobbet i Göteborg varje dag nu, men kommer ev att få jobb i Varberg till hösten så vi letar boende mer centralt. Inget tips på var man mer kan söka lägenheter om man vill hyra?(gärna en fyra) Är så lång väntetid överallt.

Just nu pluggar jag in den behörighet jag behöver för psykologprogrammet och hoppas att kunna börja där så snart båda barnen börjat på dagis:) Vad hade du tänkt att plugga till? Mammaledig nu eller jobbar du?

• BubbelBoom

Va jobbigt, hade ju bara bussar gått så hade de vatt enklare absolut=)

Hoppas han får jobb här i Vbg! Låter lite tradigt att pendla upp till Gbg varje dag. Har ni bott där innan eller?

Kika hos privata fastigheter! Tror man kan få papper med telenr till de som hyr ut privat på kommunen (har för mig de iaf) De finns mycket att hyra privat. Kikat hos derome fastigheter (ej privat dock)? Att få i varbergsbostad är nästan omöjligt om man inte stått i kö något år:/

Jag är mammaledig nu=) Pluggade innan till lågstadielärare så jag ska försöka återgå till de när barnen är större. Har inte bråttom precis=) Gillar att vara ledig faktiskt=) Men visst, hade vatt skönt att plugga lite så jag funderar på att läsa någon kurs till våren så man kommer ut lite:) OM sambon kan vara hemma någon dag i veckan och jag hittar en passande kurs vill säga=)

Hur går de med din graviditet? Mår du bra?

• LillfisenE

hej! Är också inflyttad i varberg, är 25 år och har en son på 6.5 månad..
    Bor 2 mil norr om varberg, i väröbacka, och har inte heller körkort..

Mysigt med syskon till era små!

Är det jobbigt att plugga på distans och ha barn hemma? Planerar att göra detta till hösten om jag kommer in dvs.. 

Svar på tråden Några/någon i Varberg som vill umgås? =)