• lille Birger

Använder du baddräkt eller bikini?

Hej!

Skriv gärna i vilket sammanhang ni föredrar diverse plagg också, t ex i bastun hemma eller på stranden med ungarna.

Tack i förväg!    {#emotions_dlg.flower}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du baddräkt eller bikini?
  • lille Birger
    Emster skrev 2011-01-09 02:19:56 följande:
    Bikini. Jag skulle vilja ha en baddräkt, i badhuset på vintern och så, men jag har så konstig kroppsform (lååång och smal rygg, stora bröst, sladdrig mage, breda axlar, lååång rumpa) att jag aldrig hittar nån som passar. Ungen klänger ju så mycket när vi badar att jag oftast får bikinitoppen runt halsen och brallorna halvvägs ned på rumpan (tydligen sitter de perfekt för att vara fotstöd. Det är faktiskt så att jag misstänker att om jag skulle skaffa baddräkt så skulle hon lära sig simma, för då försvinner både handtaget och fotstödet!)
    HAHAHAHAHA! Solig jag skrattar ihjäl mig.
  • lille Birger
    Boothwalker skrev 2011-01-09 07:32:25 följande:
    Inget av det. Skulle jag få för mig att bada gör jag det med jeans och tshirt...
    Då är det bra att ha med sig ombyte.
  • Boothwalker
    lille Birger skrev 2011-01-09 14:07:40 följande:
    Då är det bra att ha med sig ombyte.
    Eller så går man blöt tills man torkar... =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Boothwalker
    Boothwalker skrev 2011-01-09 14:16:56 följande:
    Eller kommer hem och kan byta
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Embla

Baddräkt. Svart för att dölja så mycket som möjligt. Jag har inte använt bikini sedan innan barnen kom. Jag tycker inte om min kropp. Jag har 10-15kg övervikt (mest på mage och lår/rumpa) och små bröst, så en bikini skulle ändå inte passa mig.

Jag har inga problem med att andra kvinnor har bikini, oavsett om de ser ut som fotomodeller eller ej.

• lille Birger
    Boothwalker skrev 2011-01-09 14:16:56 följande:
    Usch det låter hemsk. Kaffe
    Boothwalker skrev 2011-01-09 14:17:19 följande:
    Om man har nära hem så funkar det ju jättebra. Man kanske tillochmed har så nära att man orkar gå hem och byta om till badkläder innan badet, om man har några dvs.
  • Boothwalker
    lille Birger skrev 2011-01-09 14:27:08 följande:
    Usch det låter hemsk. Kaffe
    Boothwalker skrev 2011-01-09 14:17:19 följande:
    Om man har nära hem så funkar det ju jättebra. Man kanske tillochmed har så nära att man orkar gå hem och byta om till badkläder innan badet, om man har några dvs.
    Hellre gå blöt än att krångla av sig blöta jeans på en badstrand eller ett trångt toalettbås.

Jag använder inte badkl'der. Jag badar i jeans för att jag tycker det är skönt =)

Och jag badar kanske en gång om året i genomsnitt. Fast snarare tre gånger en sommar och inget de två efterföljande. Man blir ju blöt =)
  • brünnhilde
    lille Birger skrev 2011-01-08 23:45:03 följande:
    Och vad tror du prefixet bi i bikini betyder?
    Inte så mycket i det här fallet, eftersom namnet är taget från en ö utanför Japan om jag inte minns fel.
  • Boothwalker
    brünnhilde skrev 2011-01-09 14:45:31 följande:
    Inte så mycket i det här fallet, eftersom namnet är taget från en ö utanför Japan om jag inte minns fel.
    Jupp. Men det heter också bikini för att det är två delar...
    sv.wikipedia.org/wiki/Bikini
  • Tecken

Alltid bikini. Mycket smidigare än baddräkt om man/jag måste besöka damrummet

Svar på tråden Använder du baddräkt eller bikini?