• lille Birger

Använder du baddräkt eller bikini?

Hej!

Skriv gärna i vilket sammanhang ni föredrar diverse plagg också, t ex i bastun hemma eller på stranden med ungarna.

Tack i förväg!    {#emotions_dlg.flower}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du baddräkt eller bikini?
  • Irit

Ja, just det, sammanhang. När jag badar i offentliga utrymmen. T.ex sjö eller badhus.

• lille Birger
    Irit skrev 2011-01-09 15:11:35 följande:
    Annat. Använder mig av badklänning som täcker knän och armbågar. Likt dessa -

www.aquamodesta.net/
    Har du något plagg under, typ bikinitrosor? eller ingår det i själva klänningen?
  • Pimpinellan

Baddräkt de ytterst få gånger jag är på badhus. Bikini på badstrand och hemma bara bikinitrosorna-vi har garanterat ingen insyn.

• lille Birger
    010306 skrev 2011-01-09 17:59:02 följande:
    Bikini..
    hade baddräkt förr när jag motionsimmande dock
    Vad har bikinin för fördelar framför baddräkten mer än att den gör det lättare att gå på toa?
  • Missimo84

Mankini XD
    Hehe nejdå bikini, både i pool och i det fria så att säga. Har inte haft baddräkt sen jag var liten. Skiter faktiskt i att jag har lite bristningar etc. Förklaringen till dessa brukar ändå hänga mig hack i häl så att säga

• En Åsa

Bikni ute på sommaren. Baddräkt inne på badhus.

• Caranlachiel

Jag har alltid bikini. Trivs inte i baddräkt, trots att jag numera inte egentligen trivs i bikini heller (många bristningar och otränad mage efter graviditet för två år sedan). Men bikini känns ändå bäst.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • lille Birger

Det som många inte verkar tänka på är ju att baddräkt är snyggare än bikini i alla lägen, oavsett kroppstyp och personlighet.

• brünnhilde
    lille Birger skrev 2011-01-10 11:00:21 följande:
    Det som många inte verkar tänka på är ju att baddräkt är snyggare än bikini i alla lägen, oavsett kroppstyp och personlighet.
    Fast det råder ju delade meningar om det. Värdepåstående.
  • lille Birger

Baddräkten är väl oftast lite mer åtsittande i grenen än vad bikinin är?

• JennyAnn

jag har alltid bikini på mig. jag är också i stort sett aldrig inne vid ngn pool. men ofta vid havet på sommaren.
    jag tycker det är skönast med bikini och snyggast. det finns ju mycket fler snygga bikins än baddräkter, tycker jag Glad

• Mrs Statham

Baddräkt när jag träningssimmar
    Bikini om jag är på stranden och badar

• lille Birger
    Mrs Statham skrev 2011-01-24 17:58:43 följande:
    Baddräkt när jag träningssimmar
    Bikini om jag är på stranden och badar
    Är det för att du vill imponera på killarna som eventuellt befinner sig på stranden?
  • JJSkog
    lille Birger skrev 2011-01-08 20:25:41 följande:

Skriv gärna i vilket sammanhang ni föredrar diverse plagg också, t ex i bastun hemma eller på stranden med ungarna. 

Bikini vid alla tillfällen förutom på badhuset. På badhus använder jag baddräkt, eftersom det är mer fokus på att simma då, och en bikini sitter ju inte lika bra.
Svar på tråden Använder du baddräkt eller bikini?