• lille Birger

Använder du baddräkt eller bikini?

Hej!

Skriv gärna i vilket sammanhang ni föredrar diverse plagg också, t ex i bastun hemma eller på stranden med ungarna.

Tack i förväg!    {#emotions_dlg.flower}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du baddräkt eller bikini?
  • lille Birger
    La Lola skrev 2011-01-08 23:36:12 följande:
    Jo...?
    Och vad tror du prefixet bi i bikini betyder?
  • La Lola
    lille Birger skrev 2011-01-08 23:45:03 följande:
    Och vad tror du prefixet bi i bikini betyder?
    För mig är bikini det som ser ut som en BH + en trosa.....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • lille Birger
    7 små apor skrev 2011-01-08 23:56:37 följande:
    Jag badar inte längre men om jag skulle få för mig att syssla med något så knasigt funderar jag om inte denna kan passa.
    www.movitz50.com/attachments/Image/kroppsstru...
    Varför badar du inte längre? Det som är så skoj.
  • 7 små apor
    lille Birger skrev 2011-01-09 00:44:39 följande:
    Varför badar du inte längre? Det som är så skoj.
    Nä blä.
    Jag fick min livstidsdos när jag simmade på hög nivå. 
    Vatten ska avnjutas i glas eller ståendes.
  • Manchester
    zeemee skrev 2011-01-08 23:38:35 följande:
    Jag skall åka och simma (badhus) med en brukare, har inte simmat på flera år och har därför inga badkläder, vad är lämpligast att ha innomhus?

kan tillägga att jag är gravid men det syns inte i nuläget.
    I vår simhall är det nog bara tonåringar som har bikini. Alla andra kvinnor har baddräkt. Fast så är det kanske inte överallt. I den här tråden verkar ju många ha bikini var de än badar.
  • Emster

Bikini. Jag skulle vilja ha en baddräkt, i badhuset på vintern och så, men jag har så konstig kroppsform (lååång och smal rygg, stora bröst, sladdrig mage, breda axlar, lååång rumpa) att jag aldrig hittar nån som passar. Ungen klänger ju så mycket när vi badar att jag oftast får bikinitoppen runt halsen och brallorna halvvägs ned på rumpan (tydligen sitter de perfekt för att vara fotstöd. Det är faktiskt så att jag misstänker att om jag skulle skaffa baddräkt så skulle hon lära sig simma, för då försvinner både handtaget och fotstödet!)

• Bling1975

Baddräkt, då slipper man oroa sig för bröst som hoppar ur eller bikinibyxor som åker ner när man har lite roligt när man badar. Är inte direkt typen som ligger och solar utan jag älskar att hoppa, dyka och surfa i vågorna. Gillar också att man snabbt känner sig ganska påklädd med en sarong när man går till baren.

Stitch längtar efter Lilo
  • Boothwalker

Inget av det. Skulle jag få för mig att bada gör jag det med jeans och tshirt...

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Liljekonvaljblomman

Baddräkt när jag badar med jobbet och bikini privat

Svar på tråden Använder du baddräkt eller bikini?