• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • froggan
    OHs mamma skrev 2011-06-02 15:12:04 följande:
    Jag gillar den här dieten men shit vad dyrt det blir!
    Hur klarar ni att lägga så mycket pengar på detta?
    Jag tycker inte att dryga tusenlappen är så himla dyrt för "mat" i 3 veckor.
    Vi gör av med betydligt mer när vi handlar vanlig mat. Då blir det ju godis, chips, glass, uteluncher, fika på stan osv och det kostar ju också en hel del.

-1.9kg på 4 dagar
    start 89.4
    nu 87.5
  • froggan

Hur går det för er i sommarvärmen?

8 dagar -2,7kg

känns som att det går sakta!?
    Fler än jag som inte "rasat" i början?

• BeccaStina
    OHs mamma skrev 2011-06-02 15:12:04 följande:
    Jag gillar den här dieten men shit vad dyrt det blir!
    Hur klarar ni att lägga så mycket pengar på detta?
    dyrt?? jag tycker det är skit billigt, vi två här hemma mer än halverar våra matkostnader när vi äter modifast.
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • BeccaStina
    froggan skrev 2011-06-07 13:40:30 följande:
    Hur går det för er i sommarvärmen?

8 dagar -2,7kg

känns som att det går sakta!?
    Fler än jag som inte "rasat" i början?
    förra veckan hade jag en tjejkompis här som jag inte träffat på nästan 3 år så tyvärr blev det mycket god mat och alcohål, invägning på lördag för att se hur jag ligger till. vågar inte kolla vågen!
  • Emlehh

Hej! Är ny här från och med idag.

Jag började med Modifast den 31 maj och startade på 91,1 kg.
    Jag vägde in mig idag den 8 juni och väger nu 87,2.

Det är 3,9 kilo på en vecka ( och då har jag ätit en normal måltid varje dag också! )

Jag är kanon nöjd med Modifast och favoriten är vanilj ^^ 

• froggan
    BeccaStina skrev 2011-06-07 19:13:25 följande:
    hur många modifast äter ni om dagen?
    jag äter 4 st och boostar med lite jordgubbar när energin tryter
  • BeccaStina
    Emlehh skrev 2011-06-08 10:25:15 följande:
    Hej! Är ny här från och med idag.

Jag började med Modifast den 31 maj och startade på 91,1 kg.
    Jag vägde in mig idag den 8 juni och väger nu 87,2.

Det är 3,9 kilo på en vecka ( och då har jag ätit en normal måltid varje dag också! )

Jag är kanon nöjd med Modifast och favoriten är vanilj ^^ 
    Välkommen! Grattis till nedgången! bra jobbat!!!

Min favorit är helt klart chokladen men jag tycker de flesta är goda :)
  • Fattom88
    Hej Alla!!

Jag ville bara säga att jag började med modifast i måndags med startvikt på 92,7 och har "redan" på 4 dagar gått ner till 91 kg och då har jag även tränat 2 indoor walking pass. Känner mig supernöjd ska bli kul o se resultatet på en hel vecka då jag väger mig igen på måndag.

Min "riktiga" startvikt är ju egentligen 101 kg efter att jag fått barn för ca. 10 månader sedan.
    Men jag tog tag i min vikt i början av året och lyckades gå ner dryga 8-9 kg på några månader men då kunde de gå upp och ner för mig ibland kunde ja träna ibland inte sen kunde d bli en hel del onyttig mat också så ja har ändå vart nöjd. O så fick ja höra om modifast av en vän som lyckades gå ner 14 kg på 5 veckor och då bytte hon ut alla måltider förutom 1 (lunch) . 

Tycker heller absolut inte att d e dyrt för som någon sa här också om man äter "vanlig" mat o all snacks o skit osv. så lägger man lätt ner minst d dubbla per månad. D ska va kul o följa andra som även använder modifast o se va de tycker o va de får för resultat osv.

Jag kanske glömde säga att jag bytte ut alla måltider förutom lunchen faktiskt för redan första dan kände jag att d skulle vara svårt och klara mig utan någon riktig mat på hela dan alls. Men jag känner mig nöjd ändå. Fortsätter d så som d gör idag så hoppas jag nå mitt mål inom 3 månader vilket är 70 kg. Så -21 kg till!!

Lycka till allaa!!
Svar på tråden Modifast(are)