• Limpan 83

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

LizzB skrev 2011-01-27 10:54:20 följande:
    Jag vågar liksom inte hoppas att inget är fel ändå. Har redan fått två mf så det känns i hjärtat nu :(
    Beklaga verkligen Rynkar på näsan Önskar att jag kunde göra något! Det är bara skit helt enkelt att det kan få bli så!!! Att man ena dagen får sin dröm uppfylld för att sedan se den ryckas bort och man blir helt nollstäld. Skickar massa styrkekramar till dig!!{#emotions_dlg.flower}
  • Limpan 83

Åhh denna eviga väntan!! Blir ju inte direkt lättare när jag inte ens vet när jag ska ha BIM eller ÄL!!! Om bm gissade rätt så ska jag ha BIM om ca 1 vecka. Då har jag alltså missat ÄL Gråter Men kände liksom inte för att ha sex direkt efter att man har haft missfall.. inget man tänker på just då. Men nu kan man ju inte tänka på annat.
    Så får jag utslag på ÄL- stickorna varje dag, strecken blir inte lika starka som kontrollstrecket mende syns ganska tydligt. Vet inte vad det betyder!? Har kanske mycket av det där LH(?) hormonet i kroppen förjämnan?

Aja.. bara vänta in mensen för min del och sen utgå ifrån det! SEEEEEGT!
    Grattis till alla nya plussare! Stort lycka till!

• Limpan 83
    dellz skrev 2011-01-31 12:04:45 följande:
    ååå nu e jagnervös..... vågar dock inte hoppa av glädje än!!!!!
    är på bim +1 idag och har gjort ett test..   jag kan se ett streck men det är dock väldigt svagt...ringde till min vän som kom och hon kan me se =)..    försökte ta kort med mobilen men det gick ej. ska ta ett test imon oxå....ååå spännande!
    Vad spännande! Håll oss uppdaterade! Hehe kommer kännas som en evighet tills imorn :P
    Synd att du inte kunde ta nån bild :(
  • Limpan 83
    DazHamster skrev 2011-01-31 14:51:07 följande:
    Äl-tester funkar som så att de blir alltid två streck på dom men inte kontrollstrecket utan det andra strecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket eller ännu starkare så är de svagt så har du tyvärr inte ägglossning den närmaste dagen. Det är därför man tester runt omkring den veckan man ska ha ÄL för de brukar bli starkare åh starkare ju närmare äl du kommer =) Så nu vet du de =) men hoppas du träffade in ändå då =) blöder du så att du måste använda binda eller tampong och "byta" ofta eller är de så pass sparsamt att du kan gå på toa och torka dig bara?

Här fick man inte sova många timmar trodde ja skulle dö inatt har haft så ont :S kan ja börja testa nu fast ja ska ha bim 3-5 februari? fast ja får ju kolla de imorrn eftermiddag då ja vaknat åh då är det den 1 feb. vad tror ni? den gången ja fick mf så hade ja testat en vecka innan då ja jag var "beroende" av tester :D åh de visade sig att de va en lite krabat men de var väldigt svagt så trodde då att de va spökstreck men de blev lite starkare för var dag som gick (gjorde 7 gravtester, en om dagen innan bim) gjorde inga fler tester efter bim för de hade ju gått in i huvudet på mig att ja va gravid =) men sen fick man flunsan åh då kröp pyret iväg :( men man får se de positivt de va helt enkelt inte mening att de skulle bli den här gången.

Man är ganska  frustrerad på sin kropp men ändå fascinerad vad den kan åstadkomma på samma gång =)
    Tack för förklaringen :) Då vet jag vad jag ska hålla utkik efter :P
    Jag blödde enbart i två dagar efter mitt MF. Så jag blöder alltså ingeting nu utan går bara och väntar på att min mens ska komma så att jag kan få ÄL någon gång. Känns ju som en hel evighet! Hatar denna ständiga väntan!!!
  • Limpan 83
    DazHamster skrev 2011-02-03 17:26:20 följande:
    Men du är helt 100 % på att de va ett mf då? hade du vart in till någon läkare och kollat upp de? skulle ja vara du om de e så att du vart åh gjort VUL och dom sa att de va mf så skulle ja be om att få komma in en gång till och verkligen kolla upp de fast med en annan läkare.
    Hade en kompis här i våras som trodde hon fick mf var in och gjorde VUL dom sa att de va mf men hon hade grav symptom kvar efter några veckor och plussade väldigt starkt fortfarande så hon åkte in igen och kollade och gissa vem som hade rätt?! inte läkaren iaf så hon var fortfarande gravid och de såg bra ut de va någonting med livmodern tro de va någon större blödning hon fått men som inte var farlig och de säger dom i efterhand :S

Nu inatt så kunde ja inte somna var lite lätt illamående och fick världens huvudvärk (jag är nog en av få som typ aldrig har huvudvärk vet nästan inte va de är :P) kunde verkligen inte somna efter en halvtimmes bankande i huvudet så fick ja ta en alvedon. Idag likadant lätt alltså väldigt lätt illamående men har sjukt ont i huvudet jag döööör!  ja känner mig upplåst, svullen i magen?!
    Hjälp ni som haft gravsymptom ja vet inte hur ja ska tolka saker och ting har aldrig känt så här förut känner mig dessutom lite yrslig som att ja tappar fokus och världens snurrar till ett varv. lite som en fylla :P
    Jo jag var in på VUL och det fanns inget kvar och jag har även testat med graviditetstest och de är nu negativa :( Men blir galen av att få utslag på ÄL-stickan varje gång jag testar! Idag var den nästan lika stark som kontrollstrecket. Men om jag förstått min kropp rätt så borde jag redan ha haft ÄL och ska ha mens inom en vecka... Allt är bara knas.

Till din fråga om huvudvärk... jag hade huvudvärk nu sist jag var gravid och så var jag väldigt trött på dagarna men blev piggare mot kvällen/natten :)
  • Limpan 83
    Maajsi skrev 2011-02-03 18:25:20 följande:
    Postar igen eftersom ingen svarat
    Aldrig varit med om det så kan tyvärr inte svarapå vad det kan vara. Det där med vita tjocka flytningar hade jag för nån dag sedan. Vet inte heller vad det betyder eller varför man får dem... Brukar du ha ömma/spända bröst runt mens annars?
  • Limpan 83

ok, ja man känner ju sin kropp bäst själv. Låter ju lovande av det du berättar. Ska hålla tummarna för dig!

Själv väntar jag på att mensen skakomma, vilken evighet! Denna väntan tär verkligen på en. Har börjat träna lite nu för att ha något annat att fokuser på.

Hur går det för er andra? ÄL snart eller BIM??

• Limpan 83

Fick ett megastarkt streck på ÄL.stickan idag!! Var mycket starkare än kontrollstrecket. Alltid något :) Så nu är det bara att köra. Kommer inte träffa sambon min alls imorn och nu ikväll är han på party. Så jag har sagt att han måste väcka mig inatt så vi kan mysa Tungan ute Men känns ju sådär nu när han har druckit... tror ni att det kan påverka kvalitén på de små simmarna??? Kommer ju som sagt inte kunna få till det imorn och jag vill ju SÅÅÅÅ gärna!!! Skumt att BM trodde att min mens skulle komma nu på tis, hon var ju helt ute och cykla Förvånad

• Limpan 83
    DazHamster skrev 2011-02-04 21:00:59 följande:
    Varför sticks det mellan benen???? dessutom är min livmodertapp stängd men ja vet inte hur den ska kännas om man är gravid? någon som vet?
    Min känns någorlunda mjuk men då man kommer upp mot toppen så är den helt stängd och som en liten kula på toppen det är lite hårdare där än själva "roten" av livmodertappen om ni förstår hur ja menar?
    jag når inte tappen ståendes eller liggandes utan får sitta på toa och använda magmusklerna för att den ska trilla ner lite för att kunna nå. ska den sitta högre upp i slidan om man är gravid eller?
    Nu är jag frågvis men som sagt det blir första gången och jag vet inte hur allt ska kännas/se ut eller var.
    Hoppas ni kan komma med nå svar iaf =)
    De där stickningarna känner jag igen när jag var gravid. De känns nästan obehagligt och sticker till mellan benen typ.
    Vet inget om hur livmodertappen ska kännas, har aldrig känt på min... Hur ska den kännas? Hur vet man att man hittat den?
  • Limpan 83

Nej jag har heller aldrig känt på den. Borde ju vara risk för att få in bakterier?

Måste bara få klaga lite :P Har sån fruktansvärd ägglossningssmärta (antar att det är det) Trodde ju att mensen var på G så antog att det var mensvärk. Men nu när jag fick positivt på ÄL-stickan antar jag att det är ÄL jag känner av. Någon mer som har ÄL-smärtor vid ägglossning??

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!