-
jag vet inte, tog den bara igår för att jag såg att du skrivit om det :) Så har tyvärr ingen aning om när den äökade och hur fort det gick. Man kanske ska börja ta tempen lite under en månad för att se hur den förändras..MiAmore skrev 2011-01-04 14:48:25 följande:Ja fast om du hade 36,8 så är det ju din grundtemp. Har din temp legat på 37 -> enda sedan äl, alltså varje dag?
-
Känner exakt detsamma! Har ett jäkla PMS humör just nu :( Min stackars kille försöker oockså vara där och muntra upp och fixar och donar men jag är bara sur. Så tror tyvärr att det inte blir någon bebis i magen denna månaden :( Tog ett test idag också som självklart var neg :/ Men har iofs inte BIM förrens den 9-12... så ska väl vänta tills dess innan jag testar igen!Babydreamer skrev 2011-01-04 19:28:33 följande:Sitter här med mitt vanliga PMS humör... Känner mig jättegrinig för ingen anledning alls.... Karln min har gjort allt han kan för att muntra upp mig men ingenting fungerar... Vill bara vara ifred. Tyvärr så stämmer det med antal dagar och allt så mensen kommer att komma denna månad oxå
Vill ha bebis i magen!!!
Men vi får inte ge upp riktigt än! Kämpa på! -
STORT GRATTIS till er som plussat! Så kul för er
Så blir jag ledsen av att läsa att det hänt en del tråkigheter för några av er :( Men det är bra att ni skriver av er här, vi finns för varandra!
Till alla er som känner stress inför plusset, ni är inte ensamma!!! Jag är konstant upptagen av dessa tankar. Kan helt enkelt inte tänka på något annat. Det gör att jag blir sur och grinig mot pojkvännen. Men jag kan inte rå för det. Som jag sa till honom så kan man ju inte bara bestämma sig för att NU ska jag inte tänka på detta nå mer. Det går bara inte!! Vet inte om det är för att jag nyss förlorat min lilla... att jag är extra redo. Men tror jag var lite såhär redan innan jag blev gravid förra gången. Jag har liksom inget tålamod och känner en sån press på att lyckas. Vill ju inget annat i hela världen :(
Jag håller mina tummar för er som ska testa idag eller de närmaste dagarna, nu jäklar!!
Själv väntar jag med att ta mitt andra test tills BIM dagen. Men det är sjukt svårt att hålla sig... testen ligger ju där i badrummet och väntar på mig
En extra tumme håller jag för BabyW- hur har det gått idag????? -
Ja klart man drömmer! Hoppet är ju det sista som lämnar människan :P
Jag testade också väldigt tidigt, för flera dagar sedan. Fick också neg. men hade väl inte väntat mig något annat. Nu måste jag hålla mig tills på sön! Har BIM 9-12, vet inte exakt när... ÅHHH denna eviga väntan! Först väntan på ÄL, sen väntan på BIM, sen väntan på ÄL igen osv. Bara vänta o vänta. Varför ska det behöva gå så långt mellan gångerna? Tycker man borde kunna bli gravid jämt istället.. vad mycket lättare det skulle bli :)
-
Men har du fått svaret från dag? Eller gjorde du det aldrig? En dum fråga anske men frågade de inte din kille om han hade planer på att skaffa barn innan de skrev ut denna medicinen??BabyW skrev 2011-01-07 12:06:23 följande:Usch vad jag lider med dig... Kan inte föreställa mig hur det är att tvingas lämna bort mitt barn till någon som barnet inte känner och vill till... FY F-N!!
Du verkar ändå ha eh skön inställning och du har nog gott om skinn på näsan. Stå på dig!! Håller tumarna för att det blir ett resultat som både du och ditt barn trivs med.
Och ja - jobba på syskonet!
StyrkekramarTack så mycket kära du!! De kan mäta väldigt låga enheter och har man en nivå över 5 eheter räknas man som gravid. De flesta gravv-tester mäter ju runt 25 enheter och vissa känsliga rut 10 enheter.Åh vad du är gullig som hålt tumarna för mig idag! Ja visst är det svårt (läs OMÖJLIGT) att inte använda testen som ligger där och ropar på en. Det är u användning som de är tillför, liksom...systertillknorr skrev 2011-01-07 10:40:22 följande:Håller tummarna för BabyW idag! Hur tidigt kan det upptäcka vid blodbrov? Är det typ som vid gravtest fast säkrare eller?Jag förstår din test-iver helt och hållet!! Vi är nig alla likadana. Man testar fast det är tidigt och man vet att det bli negativt (innerst inne iaf!), men hoppas på ett mirakel varje gång... Så korkad man är!sommar skrev 2011-01-07 11:09:48 följande:Ja, jag e också nyfikan på hur det går för babyW ;)
Ja, men det som gör en starkar är ju dom saker som är jobbiga att ta sig igenom. Skönt att bara skriva av sig ibland. Limpan 83, förstår dig precis. Man vill så gärna ha det lilla knyttet i magen. Man är så nyfiken på om det nu ligger nåt där i. Att ha grav test hemma är rena drogen. Jag har sagt till mig själv att jag absolut inte ska testa innan bim dagen men så ligger dom där. Ska har bim på måndag. Kunde inte låta bli att testa i måndags. Alldeles för tidigt och klart det blev en neg =( Men nu har jag band på mig till på måndag. Hihi! Tror inte det tog sig men man drömmer ju självklart. Kram
Ni är alla så underbart gulliga som har hoppats och som håller tummarna för mig!!!!
Tyvärr så fick jag en blödning i morse, mitt i allt när jag skulle testa mig... Hade en skum tyngdkänsla i tjejmagen igår när jag lade mig och det har jag inte haft förut. Har aldrig känt NÅGOT i förväg...
Så vad jag nu har lärt mig är;
- Att min intuition säger inte ett skit
- Att jag numera har en lutelafas på 16 dagar
- Att ha total avsaknad av PMS-besvär bara kan tyda på EN sak - att Efamol är super och hjälper blixtsnabbt (det måste vara så, för det är den enda förklaringen jag har)
- Att tyngdkänsla i tjejmagen betyder att mensen är på väg
Det positiva i det hela är att nu känner jag min egen kropp ÄNNU bättre!
Det negativa är jag kommer inte våga lita på min magkänsla mer...
Nu får vi se vad som händer här... Ska få besked på min mans senaste spermaprov och få svar på om hans epilepsimedicin har gjort honom mindre fertil eller rentav steril... Är SÅÅÅÅ nervös!
Första gången jag fick både Pergo-tabletter och Pregnyl-spruta så tog det sig direkt, men det blev ju ett MF då. Efter det bytte min man till den här jä-la medicinen och nu tar det sig inte. Hans simmare har nog blivit rätt mycket slöa nu... Det verkar ju inte bättre när jag VET att och när jag haft ÄL och dessutom fått ALL hjälp i hormonväg.
Frågan är nu om det blir inseminationer och en massa "labb" som vi hoppats slippa.. Fårgan är om jag orkar längre...
Enorma bamsekramar till era alla underbara, goa, fina, stöttepelare!!!
Lider verkligen med dig!! Inte kul att känna att man gjort allt och så kanske det beror på något annat.. Håller ännu en gång alla tummar jag har att det går vägen för er nu! En bamsekram skickar jag också -
BabyW- bra att i står på er och inte ger er! De har absolut gjort fel!
MiAmore- jag förstår dig, det kan vara väldigt stressande och ge en en massa extra press av att vaa här inne och läsa om de som lyckas. Men samtidigt en tröst att kunna skriva av sig och få så mycket tillbaka av alla dessa undebara männskor. Men jag förstår dig! Ta nästa månad till att försöka att inte tänka så mycket på det hela. Lägg testen och allt vad de heter på hyllan ett tag. Plusset kommer när man minst anar det. LYCKA TILL -
Tjejer jag behöver er hjälp! Imorse tog jag ett gravtest (från testlagret) tror jg har BIM den 12:e och inte den 9:e. Jag tittade på teset ca 2 min efter att jag tagit det och såg iget streck..så kastede det i papperskorgen. Nyss tog jag upptestet av ren nyfikenhet och där var det, ett svagt svagt streck!! Hur kan det komma sig? Kan det bli ett streck ett tag efteåt och kan man lite på detta?? Alltså et var extremt svagt. Tänkte ta mig ut nu för att försöka få tag i ett testa tidigt test. Men, vad tror ni??? Skakar i hela kopen just nu.....
-
beklagar verkligen :( Kramar till dig!BlirSnart85 skrev 2011-01-08 16:33:29 följande:Hej tjejer!
Jag kommer lämna alla tråder nu, fick ett nytt missfall idag och orkar inte mer! Så om ni vill nåt skicka bara till min inbox eller gästbok!
Lycka till vidare alla kämpare!!! Kram -
Tog ett nytt test nu ikväll och det visade ganska så fort ett streck!!! Ett svagt streck men ändå ett streck :) Vad tror ni? Vågar jag nu lita på att det är positivt? Ska ta ett imorgon bitti för säkerhetsskull.
Hur går det för er andra? Några fler som ska testa sig imorn? -
Testade idag med RFSU:s testa tidigt, fick efter en liten stund ett SVAGT, SVAGT streck. Nästan svagare än de jag tog igår.... hm... Nu är jag jätteförvirrad och orolig. Men har iofs inte BIM förrens på onsdag tror jag. Kanske borde ha is i magen?
Järreledsen för er som fått negativt nu eller för er vars mens kommit :( Men nästa månad tar det sig för er!!! Jag kanske också får vänta till nästa månad.
Stor kram till alla goa tjejer härinne