• Limpan 83

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Kitty: det kan ju vara positivt. Jobbigt att behöva vänta på posten hela dagen :( Jag hoppas verkligen att du får ditt plus nu!!

Bia: Förstår att det känns tungt just nu, när du är mitt uppe i mensen. Men som du skrev så har du ju snart ÄL att se fram emot :) Sen börjar den där spännande tiden mellan ÄL och BIM, då blir du säkert gladare :) Njut av det du har nu sen blir det aldrig sig likt igen, så brukar jag tänka. När jag var helt besatt av at bli gravid glömde jag bort det jag hade, min pojkvän, min familj och mina vänner. Så stannade jag upp och tänkte att blir jag gravid nu så kommer det hädanefter alltid vara 3 st i denna lilla familjen, det kommer inte bara vara jag och killen nå mer. Så jag försökte njuta av att det bara var vi, att vi kunde göra precis vad vi kände för när vi kände för det. En bebis kommer förr eller senare :)
  • Limpan 83
    Kitty 82: Vad konstigt att du på alla testen ändå får upp något, om bara så en skugga?? Jag har aldrig fått några spökstreck så jag vet inte hur dessa ser ut? Jag har ju fått svaaaaga svaaaaaga streck men då har det alltid visat sig vara positivt för de har bara blivit starkare för varje dag. Du kan inte lägga upp en ny bild på alla testen så man får se? Du borde ju nästan skicka in dem till försäljarna och visa...?

om BabyW skrev så får du ju abslout inte ge upp hoppet än. Du har många dagar kvar innan BIM! Ta ett nytt test på BIM, om du nu kan hålla dig tills dess :)
  • Limpan 83

Kitty: Har det kommit några gravtester med posten än?? Nyfiken :)

• Limpan 83

Kitty hoppas inte att det är magjuka du fått utan något annat :) Det där med yrsel har jag med, haft det över en vecka tror jag. Blir värst när jag reser mig upp från sittande, då riktigt snurrar det till och svartnar för ögonen.

DazHamster: Vad jobbigt med varken plus eller mens, jobbigt att inte veta. Ni har ju också kämpat på väldigt länge så borde ju verkligen vara er tur nu!!! Hur har det gått med infektionen som du hade? Slidkatarren? Äter du medicin nu?

• Limpan 83
    Kitty 82 skrev 2011-02-25 14:30:14 följande:
    Fortfarande NEG på G-testen
    och ingen mens i sikte? Skumt att du tidigare tyckte dig ana ett streck på g-testet, vad kan det då ha varit? Hoppas, hoppas att det dyker upp ett plus i helgen!!
  • Limpan 83
    LilyRose skrev 2011-02-27 09:55:54 följande:
    Det blev ett missfall......
    Blöder jättemycket nu...gjorde ett test igen och det var svagare än i fredags och alla symtom är borta så det är kört!

Nu hoppas jag innerligt att det inte tar allt för lång tid innan äl kommer igång igen.
    Ååå nej vad tråkigt att höra :( Aldrig kul när det händer! Jag fick missfall den 18 januari i år och fick positivt gravtest den 14 februari, så det kan gå fort att bli gravid igen :) Jag hooppas att det går fort för er om ni nu vill det. Man ärju så inställd på att vara gravid och på att få ta emot ett barn, så tror att kroppen lätt blir gravid efter ett mf. Skickar en stor kram till dig. Förstår attr det känns skit just nu. Men det kan bara bli bättre! Du kommer bli gravid snart igen Hjärta
  • Limpan 83
    DazHamster: Tagit något nytt gravtest? Vad har det visat?
    Det där med slemhinnan låter ju skumt. Du borde ju blöda ut den vid mens om det inte tagit sig kan man ju tycka? Jag tycker att du borde ringa och höra med någon bur det fungerar. När hade du mens senast? Kanske kan få komma upp på vul?
  • Limpan 83
    DazHamster: Hoppas verkligen att du är gravid nu, att det är det du känner av. Bra att du fått en tid så att de kolar upp dig. Inte kul att mensen ska vara sen och att kroppen ska krångla om´man inte är gravid.

Bia: ÄL kommer säkert komma snart, det kan ju gå fort det där. Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens och borde ju därför ha regelbunden ÄL. Nu när man satt sig in i det här med cyklar och dagar så har jag ju förstått att ÄL ska ske i mitten på cykeln. Därför trodde ju jag med min regelbundna cykel att ÄL skulle ske dag 14, men icke! Jag fick ÄL på dag 17. Så du kan mycket väl precis som jag har ÄL lite senare än du trott men kortare fas(vet inte vad den kallas) mellan ÄL och mens. Hoppas att den lommer snart!!

LilyRose: Ja fy det är så fruktansvärt orättvist! Man blir överlycklig över plusset och tror verkligen att nu är det vår tur, nu får vi vår bebis om 9 månader. Sen rycks allt undan för en. Men so du sa, ska det ske så är det ju bättre att det händer tidigt och nu vet ni ju att ni KAN bli gravida :) Ni kommer bli det snart igen! Hoppas att din kropp kommer igång snabbt och att du snar får din ÄL och kan uppdatera listan! Stor kram!
  • Limpan 83

Själv är jag hemma från jobbet idag. Har "bara" ett extrajobb och ett väldigt tungt fysiskt sådant. Tog examen i januari i år men har inte lyckats få något jobb inom det ännu. Jobbade i allafall hela helgen och är totalt slut i hela kroppen! Känns som att någon kört över mig med en ångvält. Plus att jag är så sjukt trött att jag skulle kunna sova hela dagarna. Vet inte hur jag ska orka med detta jobbet. Ska jobba hela helgen nu igen. Anledningen till att jag stannade hemma idag var också för att jag tror att jag är inne i ett kritiskt skede.. tror att det är just i denna vecka som hjärtat ska börja slå. Min kropp säger väl helt enkelt ifrån. Så idag unnar jag mig faktiskt att ligga på soffan. Men det roliga är att trots att jag bara varit hemma och vilat så är jag 1000 ggr tröttare än sambon när han kommer hem från en heldag på jobbet. Aja, vet inte vad jag ville med detta inlägg. Bara prata av mig lite :P LYCKA TILL nu alla som har BIM i dagarna! Håll oss uppdaterade!

• Limpan 83
    Maajsi skrev 2011-03-01 13:14:32 följande:
    Åh jag tror jag har fått ett svagt svagt + i morse! :) hade lovat mig själv att inte testa förrän på fredag men har illamående och en hel del tjocka vita flytningar så jag smygtestade nu. först såg det negativt ut. Men när jag vinklade det ytterst lite så kom det fram ett streck. Ska inte ta ut något ännu men jag hoppas :) testlagret brukar väl aldrig ha spökstreck? Undra om de e tack vare borago :D hoppas hoppas! Ska vänta med å testa till på fredag igen. Håll tummarna för mig!

Åhh vad spännande!! Jag har heller aldrig fått spökstreck på testlagrets tester eller något annat test heller för den delen. Jag har fått svaga svaga streck som sedan bara blivit starkare för varje dag! Håller mina tummar för dig! Uppdatera oss på fredag :) Wiiieee
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!