• Limpan 83

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Grattis SoMa, underbart :) Skål

• Limpan 83
    SoMa72 skrev 2011-03-18 13:41:26 följande:
    Tack gumman! Hur går allt för dig? Det växer och frodas?
    Jodå jag tror iaf att det växer :) Mår illa som sjutton och är väldigt trött fortfarande. Ska på vul på måndag då jag är lite orolig efter att ni haft bruna flytningar i ett par dagar. Men det är nog ingen fara. men man blir så lätt nojig!

Hoppas att det kommer gå kanon för dig tjejen! Grattis återigen!

Ha en underbar helg alla tjejer!!
  • Limpan 83
    Bia 80 skrev 2011-03-19 23:46:05 följande:
    Skriver från en kass mobil i Paris. Har precis börjat blöda lite. Färskt blod, lite strimmor. Vet ej om det kan bero på mys för en stund sen eller ett mf. Känns skit just nu
    Fy för blödningar  i gaviditeten!!! Jag har blödigt varje gång och enast en gång resulterade i missfall. Den gången hade jag väldigt ont också, som kraftig mensvärk i mage och rygg. Jag har börjat blöda efter sex flera gånger. Denna graviditet bestämde vi oss från att avstå från sex. Men självklart föll jag dit i veckan och har efter det haft bruna flytningar. Ska på vul på måndag. Men, det är nog ingen fara. Speciellt inte om det uppstod efter sex. Blöder du inte mer poch inte har ont så är det nog som det ska :) Men jag förstå din or. Försök att nuta av semestern nu. Du kan ändå inget göra för att påverka. Tänk positivt! Du är gravid nu!!

Stor kram
  • Limpan 83
    SoMa72 skrev 2011-03-20 10:26:12 följande:
    Skönt att det inte kommit mer blod, Bia 80!
    Ego: skulle ta ett test imorse för att se att det var starkare, men det är i princip borta!! Är såååå knäckt nu!

Kram på er alla
    men.. typ borta? Har du blödigt något? har mensen komit? Åhhh vad ledsen jag bli för din skull!! Kanske du kan ta ettdigitalt och se vad det säger? Vänta någon dag och se om dt blir starkare. Förstår att det inte är lätt att vänta, men finns inte så mycket annat att göra :( Skickar en stor kram till dig!
  • Limpan 83

Jag är också lite nyfiken på er som har barn tidigare när ni hade sex, var det innan ÄL eller på själva ÄL och fick ni pojke eller flicka? Jag hittade nämligen en tråd här inne (typ) gender selection) där de diskuterar massa olika metoder och teorier om när man ska bli befruktad för att få ett visst kön. Tror väl inte riktigt på det men det är ju väldigt intressant och kul att spekulera om inte annat :)

SåMiAmore: om man ska tro deras teori så har du störst chns för att få en flicka nu :) Ville man få en tjej skulle man sexa 3-4 dagar innan ÄL och sen inget mer :P Men som sagt, ta det med en nypa salt. Tyckte bara det var lite skoj

• Limpan 83

Haha nej precis.. lika bra att försöka få till det så ofta som möjligt.. så får det bli vad det blir :) Det spelar ju verkligen ingen roll. Men tyckte bara det var lite skoj :P

• Limpan 83

Ja bara det blir en bebis så är jag nöjd, kön spelar absolut ingen roll för mig. Jag har ju inga barn sen tidigare.

BabyW: Förstår att ni har en tuff tid nu, hela familjen. Hoppas att de kommer fram till en diagnos så att ni får rätt hjälp. Jag är utbildad arbetsterapeut så jag vet lite om vad du pratar om iaf :) Ni kommer säker få en arbetsterapeut om ni inte redan har en. Hoppas att ni blir väl bemötta!!

Kul att så många har ÄL nu eller nyss haft... ska bli spännande att förlja er!

• Limpan 83

BabyW: Klart att din dotter tycker att du är en underbar mamma, men ibland kan det nog vara skönt att ha någon att skälla på, någon att ta ut sin frustration på.. och då blir det ofta mamma. Det är vanligt. Jag har inte alltid varit så trevlig mot min mamma men älskar henne och vet ju att hon bryr sig och har gjort allt för mig. Ensamtid tror jag är nödvändigt för att orka med och just vara en bra mamma. Så det ska du verkligen inte ha dåligt samvete för!

Kitty: Det verkar ju väldigt konstigt att det testet du la upp nu skulle kunna vara negativt, såg väkdigt positivt ut! Konstigt att det var så mycket svagare idag. Men som de andra skrev, försök att inte testa hela tiden... vänta lite!! Då vet du ju med säkerhet. Håll dig till efter BIM!

• Limpan 83

BabyW: Jag mår ILLA!! Var till min bm idag och hon tyckte att jag skulle få till en sjukskrivning. jag tror jag måste det. Klara inte av att jobba som jag mår nu :(
    Låter väldigt tungt med dottern, men det verkar iaf som att du har lite distans till det och inte tar åt dig alltför mycket? Hoppas verkligen att ni får rätt hjälp.

Oj vad det testas härinne Tungan ute Hoppas på starkare steck idag eller imorn då Kitty!

• Limpan 83

Kitty: GRATTIS!!! Vi vill se bild :)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!