• Limpan 83

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Hej alla glada kämpare :)

Vill någon vara snäll och lägga till mig på listan? vet inte hur man gör :P

ÄL: 26 dec BIM 9 jan (1:a försöket) En avslutad graviditet  i v.21 för ca 6 veckor sedan. Obeskrivligt jobbigt har jag haft det! Men nu blickar jag framåt och ska bli mamma snart!

• Limpan 83

Jaspis: Tusen tack! Det är alldeles korrekt :)

• Limpan 83

hehe jag joinar er med stor sexlust :) Jag och killen har också mycket sex, minst en gång om dagen :) Så vi borde ju inte missa ägglossningen kan jag tycka... Flört

En fråga: är det någon som köpt ägglossningstester på nätet, typ stickor som inte ser så mycket ut för världen? Jag fick en sådan av en kompis men vet inte när jag ska ta den? Är det ett par dagar innan beräknad ÄL? Om den visar positivt, vad betyder det? Att jag har ÄL nu eller inom ett par dagar? Kanske borde köpa mig ett test på apoteket istället

• Limpan 83
    MiAmore skrev 2010-12-21 18:39:55 följande:
    Jag brukar köpa äl-stickor från billigatester. För mig fungerar dem jätte bra! Men testa mitt på dagen INTE morgonen! Man bör börja testa sig några dagar innan beräknad äl för att vara säker på att man inte missar den. När man får pos utslag har man äl 24-48h senare
    Tack för svaret! Jag borde ha ÄL den 26/12 så kanske ska testa mig på julafton och se om det ger utslag då. Vill ha ÄL NU!! Är så otålig, haha. Kan inte tänka på annat just nu. Hoppas inte att det påverkar en negativt bara... att jag blir stressad. Men kan helt enkelt inte koppla bort tankarna Obestämd
  • Limpan 83
    huggesmamma skrev 2010-12-22 17:26:14 följande:
    Jag hade ingen aning om när jag hade äl och enligt alla beräkningar skulle jag börja testa på dag 16. Men jag började denna gång på dag 11 (efter mens) och hade utslag redan den 15 (i måndags)  . Detta innebär att jag skulle ha missat min äl. Summasummarum; är det första gången du testar och har nollkoll på äl så tycker jag att du ska testa ett par dagar efter att mensen tagit slut.

Vi sexade lö,sö och i måndags. Hoppas att det räckte!! Borde ha sexat igår med för att verkligen gardera men var såhimla trött att jag somnade innan sambon kom åla sig. Attans!!

Lycka till!!
    Haha ja det är inte lätt att ligga på topp :P Vi har också sex varje dag nu för att vara säkra på att vi inte missar. Tror jag hoppar över ÄL stickorna för precis som du sa har jag egentligen ingen koll på när jag ska ha ÄL.

Lycka till du med :)
  • Limpan 83

Fick också positivt på ÄL stickan idag :) Så nu kör vi hårt, haha

Lycka till alla! Hoppas att ni hade en underbar dag igår!

• Limpan 83

Ja fy, nu är det en jobbig väntan.. har inget tålamod!
    Någon som vet hur det kan kännas om det tagit sig? Jag har ju varit gravid en gång innan men minns inte om jag fick några "tecken" ¨ån som känner till några tydliga signaler på att det kan ha blivit något?

När kan man tidigast testa sig med graviditetstest för att få ett positivt resultat? Måste man vänta enda till beräknad BIM? Jag vill testa mig nu, hehe

• Limpan 83

Hur tidigt ska man våga sig på ett test? Jag vill testa mig NU, hehe. Fast det skulle såklart visa negativt, hade ÄL i söndags... Låååång väntan :(

• Limpan 83
    skruttnorpan skrev 2010-12-29 16:45:14 följande:
    Haha, ja det kan väl vara liite tidigt kanskeTungan ute Tror att RFSU har test som säger sig kunna ge svar 10 dagar innan BIM...dom testen finns på pressbyrån och coop bland annat...
    Tack för svaret!! Då får jag hålla mig till tåls till helgen iaf Oskyldig
  • Limpan 83

Jo 7 dagar innan ärju  lyx! Jag väntar tills på söndag iaf! Någon som ska testa sig snart??

MiAmore: Gott nytt år och god fortsättning!!

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!