Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

hihi ingen bebis här! xD nä nu satsar jag på hinnsvepningarna åh massa vila =) kommer dock dricka hallonbladste fortfarande då det sägs vara effektivt tiden efter förlossningen under läkningsprocessen men inget mer hokus pokus =) som sagt jag har ju utgångsdatum 12 åh 18 juni så jag har fortfarande tid på mig =)

• DazHamster
    Adora1 skrev 2012-06-06 20:09:30 följande:
    Hallonbladste ska vara bra har jag hört! Och att vila så mycket som möjligt + få massage för då ökar oxytocinnivåerna i kroppen och förlossningen kan sätta igång när man inte är stressad Solig
    hehe massage sa du?! karln tjatar ihjäl mig åh säger hela tiden att jag snuvat honom på en bebis men då jäklar ska han få massera ;) i svanken eller hela ryggen? är det huvudsaken man blir avslappnad?
  • DazHamster

Till min stora besvikelse & förvåning så sa min privata läkare att tappen inte var speciellt mogen åh den var ungefär 2 cm åh bakåtlutad men att jag var öppen 1 cm... min bm på mvc gjorde ju hinnsvepning i måndas åh sa att den var mogen, framåttippad åh 1 cm kvar av den åh 1 cm öppen.
    Jag förstår ingenting kan det gå tillbaka eller är det så att min bm på mvc gjorde en missbedömning eller han är nämligen jätteduktig han oxå likaså min privata läkare..

Hon masserade iaf tappen idag åh gjorde hinnsvepning så gott hon kom åt men hon trodde inte att det skulle bli någon bebis denna vecka.. ska in på en ny hinnsvepning på måndag åh se om det har hänt något då sen så har jag ju min vanliga bmtid på onsdagen den 13/6 så då ska ja be om ytterligare en hinnsvepning då.

så ja jag får nog helt enkelt le åh se glad ut åh vänta tills denna lilla krabat är färdig bakad. 

• DazHamster
    Babydreamer skrev 2012-06-10 10:24:15 följande:
    Förstår att det känns segt men hon är väl inte redo att möta världen riktigt ännu helt enkelt ;)
    nä åh just nu känns det som om man ska gå 18 månader som en elefant gör... men men jag får försöka hitta på massa roliga saker som ja kanske inte hinner med sen åh passa på att vila så mkt som möjligt nu innan det är dags =)
  • DazHamster

här är det en bebbe som ärvt en egenskap redan ifrån sin mamma d.v.s. "finskt tjurigt beteende" :/ ingen bebis än så att säga :(:(
    har gjort 6 hinnsvepningar utan ngt resultat men läkarn sa till mig i fredags att hon var helt övertygad om att hon skulle komma innan helgen var slut då tappen var bara ngn mm kvar av åh jag var väldigt mogen "där nere" öppen 3 cm men hon kunde få upp det till 4 cm.. ska på ny hinnsvepning imorgon så vi får väl se om det hänt ngt mer nu efter helgen.
    Jag har ju fått troligtvis en s.k. teckningsblödning vad det nu är för ngt men det skulle inte vara ngt farligt bara väldigt positivt sa min privata läkare om ja skulle få de. Det har varit blodblandat i samband med slempropp åh sånt efter hinnsvepningen i fredags men inget mer på lördag eller idag =).

ont gör det åh det trycker,ilar, moler åh har sig... har gått ner 2 kg på 1,5 vecka då ja promenerat så himla mkt för att få igång denna förlossning ngn gång! men men jag har iaf fått bra kondition om inte annat ;)

• DazHamster
    HelenFr skrev 2012-06-16 20:38:16 följande:
    So far so good... Ska på ett VUL på tisdag och hoppas att det inte är ett X...
    håller tummarna att allt kommer att se finfint ut! :D
    Maajsi skrev 2012-06-16 20:48:04 följande:
    Jag har haft magsmärtor sen onsdags och for in på akuten idag. Det visade sig att jag hade slidkatarr som jag fått antibiotika mot. För tillfället var det bara en "retning" på modertappen men ja, som läkaren sa, det värsta som kan hända är väl att värkarbetet startar eller att det blir vattenavgång. Suck, känns som att allt bara går emot en. Det enda man kan göra är att hoppas att det går tillbaka och att bebis får fortsätta stanna där inne tills det är dags. Men man blir så orolig. Nu har jag dock blivit ordinerad vila så det är vad jag ska göra de närmsta dagarna. Är för övrigt i v. 17+0 idag.
    ja ta de lugnt nu åh vila mkt! denna gången ska det gå vägen åh bebis ska stanna tiden ut i magen åh gotta sig =)
  • DazHamster

hej tjejer! ursäkta min tysthet men har varit helt död i några dagar nu :S ingen bebis än :/ men jätteroligt att få läsa massa positiva besked! Det är ni alla värda =D

Jag har fått ondare i bäckenet så nu är det myrsteg som gäller :/ kan inte lyfta foten för att få i den i skon utan att ja måste ta hjälp med handen åh lyfta foten eller be karln om hjälp, kan inte vända på mig i sängen för det gör så djävulens ont så karln får putta på mig. Det gör liksom ont i magmusklerna åh i nedre regionen då jag spänner magen xD karpaltunnelsyndromet har blivit värre så nu strålar det från axel till handen på båda sidorna :/ fötter åh vader är ett minne blott numera allt ser enhetligt ut xD kan inte böja på tårna åh detta har blivit på bara någon dag men det är ju inte så lång tid kvar nu =) man får ju ändå tänka att man får en belöning trotts allt efter allt slit ;)

inga fler hinnsvepningar har gjorts nu utan totalt blev det 7 st åh dom har ju lossat på det som går att lossa så det är helt enkelt inte klart än :/ bara vänta åh se glad ut men idag tänker jag inte deppa för nu är det midsommar åh det ska ätas gott, lite synd är ju dock att jag har ju en jättefin klänning som hon skulle få ha på midsommar men tji fick jag ;) hon får ha den vid ett annat tillfälle istället =)

Maajsi: vad mysigt med sparkar :D men fortsätt att ta det lugnt nu så det inte blir något tok =) åh glöm inte bort att njuta av livet trotts all oro!

Helenefr: Gud så underbart att allt är som det ska! :D det verkar som att 2012 är ett himla bra år ändå ;)

Babydreamer: hur går det för dig då? vilken vecka är du i nu? :)

Adora: hur mår du efter foglossning åh alla bekymmer du haft?

Jag undrar hur det går för Agnes åh tvillingarna om dom fått komma hem nu, jag skänker en extra tanke till dom :)

I övrigt så får jag önska en riktigt glad åh trevlig midsommar :D

• DazHamster
    Adora1 skrev 2012-06-23 07:32:12 följande:
    Daz Hamster: Gott att du orkar vara positiv, låter riktigt kämpigt nu i slutspurten!! Heja heja bebis kom ut nu Solig

Babydreamer: Oj, vilken liten buse han verkar vara Skrattande..Gör det ont när han ligger på tvären?
    Mina har aldrig gjort så, de har borrat ner huvudet och fixerat sig så fort de bara kunnat, i v 30 har jag fått gå bredbent redan ha ha..
    Har du några förvärkar/sd eller så?

BabyHar du packat väskan? Spännande..............

((Jag fick diagnosen reumatism för någon månad sen och är forft heltidssjukskriven och min man är pappaledig och tar alla lyft och så. Ska börja behandling med biologiskt läkemedel i sprutform nästa vecka, grymt nervös! Det ska hämma inflammationsprocessen i kroppen så att stelhet och värk minskar. Men självklart är det biverkningar man kan få om man har otur, ex om man får en kraftig förkylning kan det sätta sig på lungorna. Men jag har inget val ju... Vill kunna lyfta och bära mina barn snart igen!!! Saknar det..
    Tränar hos sjukgymnast tre ggr/vecka och ska göra det  till hösten med, så jag ska bli omplacerad till en dagtidstjänst och schemat ska läggas runt om min sjukgymnastik. Krånglig rehabiliteringsprocess men FK har varit juste faktiskt.))

åh shit det lät inge vidare :/ men vad gör man inte för sina älsklingar =) jag hoppas att allt löser sig för dig så att du kan komma tillbaka åh få vara människa igen. Tur för dig att du slipper massa tok åh krångel av fk för det räcker med de problem man redan har man vill inte ha ett till på halsen ;)

ingen bebis än här men det fortsätter att trycka åh mola neråt åh jag fortsätter att knata omkring hukad här hemma då det gör ont av att räta upp mig :/ inatt låg jag bara åh grina för all smärta åh tyckte sååååå synd om mig själv åh karlstackarn låg bara åh höll om mig åh visste inte vad han kunde göra för mig :/ jag vet själv inte vad han kan göra.. men inget värkarbete iaf utan bara allmänt j*vla ont! jag känner att jag håller på att ge upp snart åh kommer troligtvis ringa min bm på måndag om det fortsätter såhär åh be om en igångsättning men jag är ju så rädd att det slutar med snitt :(
    jag får liksom ingen ro att kunna sova då det trycker,spänner, moler åh hugger överallt så jag är så trött åh slut nu.

Sorry idag är en dålig dag idag där jag känner mig väldigt gnålig xD 
  • DazHamster
    Babydreamer skrev 2012-06-22 18:33:38 följande:
    Åh vad härligt med alla positiva besked förutom att Dazhamsters bebis inte vill titta ut :-P Själv gick jag in i vecka 34 i onsdags lillprinsen möblerar om för fullt i magen och jag tror att han har lagt sig på tvärsan i magen :-/ mindre skönt men jag är bara glad att jag känner honom så pass mycket
    vad härligt då är det ju inte nå lång tid kvar för dig :D:D heja heja hoppas tiden springer iväg för dig nu här på sluttampen =)
    Hur har han legat som förut då? han kanske är påväg att vända sig neröver åh ställa in sig i rätt läge ;)
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2012-06-23 16:27:29 följande:
    DazHamster: Förstår dig! Det är verkligen inget vidare i slutet och när bebben aldrig kommer och det gör ont i precis hela kroppen Obestämd... Tyckte det var sååååå drygt att gå över tiden med ettan... Skriv av dig i tråden så mycket som möjligt så du får en ventil för det! Snart snart kommer Baby . Kram
    har du gått över med alla dina barn elr var det någon som ville komma tidigare? just nu känner jag mig mestadels trött åh slut då man bara sover någon timme per natt åh det kommer jag ju inte klara mig på :S åh vad jag önskar att bebisen vill komma idag för imorgon ringer jag bm åh ber om en igångsättning här i dagarna för jag orkar inget mer :(
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!