-
jag har redan 7 kuddar i sängen där ja lägger en mellan knäna åh en mellan fötterna, en under magen, 2 bakom ryggen åh två under huvudet =) men i slutändan så vaknar ja alltid upp på mage iaf xD ja är en riktig magsovare =)skyrocket skrev 2012-01-10 14:37:52 följande:Sov på sidan med en kudde under magen och en-tre bakom ryggen. Superbekvämt! :P
-
Agnes: Men shit vad spännande! åh läkaren som hade gett dig typ dödsdomen för några månader sen xD se där du kan åka dit åh visa upp din tvillingmage ;) vad säger karln din då?
-
Ska de bli tvillingar/trillingar så är de nästan bäst åh få de som "första barn" för man vet ju ändå inte vad man ger sig in på ;) det är alltså tvåäggstvillingar eller vad det nu heter xDAgnesGN skrev 2012-01-18 21:32:53 följande:Tack! Det är spännande detta... =) Men man vet ju ingenting om någonting! =) Så hur ska detta gå... =P
Klart du kommer klara detta! kommer gå hur bra som helst =)
Med mig är det jättebra, vi ska själv på ultraljud imorrn så det ska bli spännande fast jag har ju träffat bebisen 4 ggr innan men det är ändå lite mer speciellt då man kommit halvvägs åh det är RutinUltraljud =)
Kräks du åh mår illa fortfarande eller? har det börjat synas något på dig än? har du gått upp eller gått ner i vikt? många frågor men lite nyfiken bara =) -
Är på rosa moln nu :D Nog för att detta var mitt femte UL men de var så häftigt för man såg så mycket mer nu åh allt var jättebra inga konstigheter hon var väldigt nöjd med bebisens anatomi =)
Jag frågade om vi kunde få veta kön så hon kikade men den lilla rackarn ville inte visa helt så barnmorskan sa att hon kunde ju gissa på det hon såg men att vi fick inte ta de för allvarligt ;) ja ha ju sagt att ja är så säker på att det är en pojke men igår kväll fick ja en mysko känsla av att ja fick för mig att de va en tjej nu xD åh enligt hon som gjorde RUL på mig så trodde hon de va en flicka av att döma på dom tre strecken hon såg. så jag får nog gladeligen vänta åh se vad som dyker upp :P
blev flyttad iaf från 13/6 till 18/6 men det är inte hela världen hoppas bara att det är en fullt frisk bebis som kikar ut sen =) -
ja helt otroligt att det har gått så pass länge :S hur går det för dig? sällan man hör något från dig, skulle ni få någon hjälp eller hur var det där? skickar iaf en lyckospark =)HelenFr skrev 2012-01-22 14:51:43 följande:Tänk att det gått ett år minst sedan man hoppade in i denna tråden...
-
åh vad mysigt :D gud man längtar ju inte mindre nu ;) men vad tiden springer iväg! redan fem månader?! vart tog tiden vägen?83Lovika skrev 2012-01-22 21:51:33 följande:Hej på er, har inte varit inne på evighete o har säkert 100sidor att gå igenom.. Men jag ser iallafall att du Agnes väntar tvillingar! Grattis, du fick dubbel lön för all väntan på plusset hihi o att du Daz Hamster varit på UL! Vad snabbt tiden går, shit! :) Min lilla tjej blir 5mån till veckan o mår bara bra, har lärt sig rulla runt, skrattat högt o har ett leende på läpparna nästan hela tiden. Att det skulle vara så här härligt att vara förälder hade jag aldrig kunnat ana!! :) Lycka till ni som väntar på plus, snart är det eran tur! Kramar.
-
Vad skönt ändå att ni gör en liten brejk med alla påfrestande saker =) det är ju oftast då man "ger upp" som de tar sig =) jag håller tummarna för att de blir så för er också =)HelenFr skrev 2012-01-25 13:16:54 följande:Nej jag skriver sällan men läser det mesta... Vi har lagt bebisverkstaden på hyllan ett tag, i alla fall med hjälp av tester och hormoner, och räkning med BIM och ÄL, blev för mycket... Tänkte vänta tre månader, och har det inte hänt något självmant, ska jag ringa gyn igen så får vi se vad som händer då... Vet att på min gyn har de bra hjälp om man har svårt för att bli gravid och inte allt för långa väntetider...
Idag fick jag inget trevligt samtal :/ min pappa ringde och berättade att farfar inte hade lång tid alls kvar att leva, dom tror inte han kommer klara denna natt :(
Så ja ska åka dit åh ta ett sista farväl på sjukhuset...
Till saken hör att jag har inte träffa min farfar sen kanske 15 år tillbaka för att det blev osämja mellan min pappa och dom men dom har blivit sams och rett ut allting nu under sista tiden så de har varit tänkt att ja ska åka åh hälsa på dom för vi visste ju om att farfar var dålig (cancer i lungorna) men nu har allting gått så himla fort :/
Pappa var rädd att jag inte skulle klara av att komma till sjukhuset nu för att ja har en bebis i magen men jag sa de att det är ingen fara det ända som kan vara är att ja grinar mer för alla hormoner, åh dessutom så kommer ja nog ångra mig starkt om ja inte får träffa han en sista gång! -
Grattis MiAmore! Vilken underbar liten tös =)
-
Usch inget roligt besked men ta de lugnt du ska se att det inte är någon fara =) jag skickar en stor kram till dig åh ta de lugnt åh bara njut av att du är gravid tills du vet bättre nästa vecka. KRAM KRAMBabydreamer skrev 2012-01-27 09:25:13 följande:Grattis Miamore! Supersöt liten tjej
Själv är jag lite nedslagen idag... Var på kub idag och fick inte jättebra besked. Förhöjd risk för Downs syndrom
1/230..... Fick en läkartid nästa vecka för att diskutera fvp mm.... Vet inte riktigt vad jag ska känna....
-
BIM-LISTAN
HelenFr- ÄL 3 nov/ BIM 17 nov (17:e försöket, 2:a barnet.)
Swn- ÄL 12 December / BIM 25 December (22:e försöket, 2:a barnet)
HannaFia- ÄL ?/ BIM ? (9:e försöket, inga barn)
LängtarL - ÄL 10 februari / BIM 26 Februari (21e försöket)
- listan
Myrran81 - plus på BIM -7
Laref - plus på BIM ?
Systertillknorr - plus på BIM+3
Elle1984 - plus på BiIM -?
Lovika83 - plus på BIM +3/4
Matematik - plus på BIM -1
AngelandDevil - plus på BIM -1
Babymoon - plus på BIM -3
AngelandDevil - plus på BIM -1/ +1
Skruttnorpan - plus på BIM +/- (?)
Delight87 - plus på BIM +1
Daniela01 - plus på BIM -4
Chokladmuffins - plus på BIM ?
Baby88 - plus på BIM ?
T inne - plus på BIM -4
Dellz - plus på BIM +2
FruDahllöw - plus på BIM -1
Lilla Ego 07 - plus på BIM +1
Limpan 83 - plus på BIM -4
Bebis11 - plus på BIM -6
Deeya - plus på BIM -7
Sommar - plus på BIM -2
Bia 80 - plus på BIM -6
T rollbusarna - plus på BIM -2
LilyRose - plus på BIM +5
MiAmore - plus på BIM -2
Brooklyn - plus på BIM -1
ACJL - plus på BIM
Ohbaby - plus på första testet på BIM+4
SoMa72 - plus på BIM-4
DazHamster - Plus på BIM +1
AgnesGN - plus på +/- (?)
Babydreamer - plus på BIM +6
Maajsi- plus på BIM
BF- Listan
ACJL - 3/2-12 (3e barnet)
AgnesGN - 16/6 -12 (första barnet, tvillingar)
Daz Hamster - 18/6-12
Babydreamer- 9/8-12 (första barnet)
Vi som fått bebis
Adora1: 4 oktober 2011 kom Agnes (2:a barnet)
Skyrocket: 13 oktober 2011 kom Saga (första barnet)
Maajsi: 14 oktober 2011 f/d Tor (andra barnet)
Angelanddevil: 13 september 2011 Arkin (första barnet)
Liindda: 27 oktober 2011 kom Samuel (första barnet)
MiAmore: 17 januari 2012 kom Mira (andra barnet)
Nu stämmer den :D mitt bf datum vart ju ändrat från 13 till 18 juni :/