Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Fick Amozyt istället åh den funkar ju men ja blir "hög" på dom alltså ja blir myslullig xD åh ja vet inte hur det kommer att gå då ja ska jobba i tre veckor framöver :S

• DazHamster

Hej tjejer!
    FÖRLÅT för att jag inte varit så social :/ jag har fått jobbat jättemkt extra åh ska jobba en vecka till men har liksom klivit upp halv fem varje morgon åh internet har ja knappt vetat vad de är för nått dom tre senaste veckorna!

Lite updates från mig då...

Illamåendet har avtagit rejält mår inte illa hela dagarna åh nätterna längre utan de kan bli nån gång ibland åh att ja kräks nån gång ibland men det kan ja gott åh väl leva med =)
    Jag har fått ganska rejäla crews på frukt allra helst apelsin,clementin,satsumas åh kiwi åh tur är väl ändå att det är frukt åh inte en massa karra xD  dock så är jag också väldigt sugen på vårrullar men de har bara blivit att vi ätit det en gång men suget sitter ju i efter dom men man går ju inte upp i vikt av att man frestas lite :P

står still i vikt till åh med gått ned lite men magen putar lite mer fast man är som en michelingubbe xD
    Idag har jag haft min första riktiga humörsvängning med massa hormoner :S blev jätterädd för mig själv då.. De hela började med att ja satt åh irriterade mig på en viss människa som fuskar mot mig på wordfeud sen kravla ja mig fast i karln åh börjar storböla åh till slut börjar ja kräkas i örat på karlstackarn fast ja fick hålla mig för munnen sen in på toa åh spydde ännu mer av spyan i mun sen grina ja för att ja hade spytt upp smörgåstårtan så ja var helt förtvivlad av alla salladsblad åh sen grina ja för att ja pinkade på mig samtidigt som ja kräktes åh sen grina ja ännu mer för att ja hade spya ända upp i ögonen sen grinade ja ännu mer för att karln satt åh garva åt min hormonrubbning :S ja sen var ja helt förstörd för att hela jag stank spya :'( ingen bra dag idag förlåt för allt äckel men behövde få ur mig allt detta!

Inte nog med de ja har en kompis som väntar barn samtidigt som mig som kör över mig totalt, hon blir skitgrinig för att ja inte prioriterar hennes födelsedag före min egen brors (dom fyller år båda idag men vi ska fira lillebror imorrn åh kompisen fick ja inte komma till idag utan imorrn) åh ja ska smyga på tå för henne för annars exploderar hon men vad gör jag då? jag exploderar ju hemma på min stackars karl för att ja ska krypa för den där jävla människan!!!. ursäkta nu är ja upprörd igen xD ja måste räkna till tusen så ja lugnar ner mig....

Näe ja blir galen!!

ursäkta ja ska läsa ikapp mig så fort jag får tid över =)

hoppas ni har en trevlig helg själv så ska man iväg åh jobba natten nu då :/

• DazHamster

Detta är vår första bebisgrej som vi införskaffat =) skulle inte köpa något egentligen men detta är en snuttefilt som det bara fanns en viss upplaga av just detta mönster åh de var sista som fanns kvar så jag vart tvungen bara =)

idag är jag 11+5 tror ja xD ska in på vårt tredje ultraljud nu på torsdag så de ska bli så spännande från att det var bara en liten prick så kommer vi nog se en bebis nu som sprattlar för fullt =) sen på fredag är det inskrivning åh dags att boka tid för RUL =) gud så jag längtar!

Jag har en fråga har liksom väldigt panik... Vi var på julbord igår då ja frågar min svärmor om hon tror att det är alkohol i glöggen men hon säger näe de tror ja inte åh även en som jobbade där sa att det var alkoholfri glögg. Ja dricker två stora klunkar åh tycker den var god men vädligt stark så ja frågar min svärmor igen " är du verkligen säker på att den är alkoholfri?? hon smakar åh säger att det hon tycker faktiskt att det smakar som alkohol" hon går iväg åh frågar igen om den verkligen var alkoholfri åh då säger personalen att dom hade tagit fel flaska!!! så det var starkvinsglögg :S inte går dom runt till borden åh säger åt folk som tagit av den ifall dom skulle köra bil åh säga till dom om det åh jag som är gravid hur fan tänker dom?? tror ni att det är någon fara för barnet ang. glöggen?

• DazHamster
    MiAmore skrev 2011-11-28 15:39:43 följande:

DazHamster: Jättesöt filt du köpt
    Tog du bara två klunkar tror jag absolut inte det är någon fara. Men jag förstår att du känner dig nojjig, det hade jag med gjort. Man blir ju väldigt lätt nojjig när man är gravid, även om man egentligen vet att det är en liten risk att det skulle vara någon fara *ler* Men i många länder är det ju tom. så att dem rekomenderar folk att dricka ett glas vin, vet inte om det är i veckan eller rent av varje dag, även till gravida.. Och dem är det ju inget fel på. Mer eller mindre... *flinar*
    Men lite dåligt av dem att dem inte informerade alla att dem råkat ta fel flaska, att det var starkvinsglögg dem bjudigt på. Som du sa, där var ju säkert folk som skulle köra bil efteråt..

Jomen precis ringde både BM (hon sa att det inte var någon fara) åh till stället där vi åt åh dom bad tusen ggr om ursäkt så det ordnade sig. Vårt middagssällskap hade vi två personer som körde bl.a. jag men sen ville inte ja köra då snön hade kommit åh det var halt ute så alla hade ju druckit av glöggen xD men de gick bra vi blev inte stoppad av polisen :P Ja visst var den söt :D den finns även i zebramönster som också är en tillfällig utgåva men tyckte de fick räcka med en än så länge =)

Tjejer jag skulle vilja ha lite tips på barnvagn =) Jag åh karln har tittat på många vagnar men fastnat för emmaljunga edge duo men fick veta att man skulle ju klämma känna packa ihop lyfta i och ur bilen ut åh gå med den för att känna om man verkligen klarar av den så man inte får ont i ryggen för varje gång du måste tippa vagnen uppåt då du ska svänga etc. etc. åh då känns kanske emmaljungan ganska stor åh otymplig så den andra vagnen som också ligger bland favoriterna är brio happy som är lite mindre åh lättare. Den är mjuk i gunget men har hört den nackdelen då att det är inte bra om dom är för mjuk då det nyfödda barnet inte är stabil på nacke åh så... gud vad jobbigt detta är vi kommer aldrig hitta en bra barnvagn! :'( Vill inte heller ha en med tre hjul av bl.a. säkerhetsskäl.. så tips får ni mer än gärna komma med så ska ja prova alla dom ni rekomenderar =)
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-11-29 08:07:45 följande:
    Spännande ..............Iiiihh...

Daz Hamser: Brio Go har vi, jättebra och smidig att köra och packa ihop. Briovagnarna är smidiga, men Emmaljunga är fina och rejäla... 
    oki ska kika på den då =) ja tycker liksom de flesta har varit så hård åh stel i gunget men på brio happy var den jättemjuk kanske lite för mjuk? emmaljungan kunde man justera mjuk/hårdheten.
  • DazHamster

Idag har vi varit på vårt 3:e ultraljud och måste ju säga att det var helt fantastiskt att se det lilla livet sprattla åh ha sig xD Det var liksom första gången man såg att det såg ut som en liten bebis åh just att den sparkade åh hade sig gjorde mig helt varm i mammahjärtat.
    Nästa ultraljud blir den 21 december åh RUL blir i början på januari =)
    Sen så har Ludmila sagt nu att jag ska i slutet av graviditet få göra ännu ett till ultraljud bara för att kolla så bebisen inte lagt sig sätes :) känns jätteskönt att hon lägger så stor fokus på mig =) ska även få göra två ultraljud till efter RUL i v.22 åh v.28 tro ja hon sa =)

Min mamma har en handgjord vagga efter min lillebror som ja ska få ta över =) tänkte ju först köpa en egen spjälsäng men lite kul ändå att saker åh ting får gå i generationer =)

Hur mår alla ni andra här i tråden då? Inga bebisar på g eller några plus?

Maajsi: jätteglad över att ni vill fortsätta försöka för ja tror också att det inte kommer göra någon skillnad nu eller om ett år och vilken underbar människa du är som är en sån kanon vän! Dig hade jag gärna velat lära känna åh umgåtts med om vi bodde närmare varandra =) Men vi får ju lära känna varandra här inne iaf åh kanske en vacker dag att man slänger ihop en träff med alla kämpare här =)

• DazHamster

glömde ju säga att BF datumet blev flyttat från 15-17/6 till 13/6 exakt samma datum som en vän till mig xD intressant om vi ligger på förlossningen samtidigt xD

• DazHamster
    MiAmore skrev 2011-12-01 21:24:25 följande:
    Får man fråga varför du får så många ul?

Med mig är det väl helt ok. Trött och har väldigt ont i fogarna framtill bara Hoppas att sista tiden ska gå ännu fortare än den redan gjort fram tills nu
    Därför jag har ju haft några mf kort inpå varann åh jag går ju både privat och på mvc så hos den privata får jag gå på många UL men inte på mvc där är det bara RUL =) Ludmila vill ju hålla stenkoll på mig så att man hinner upptäcka i tid om det skulle bli nånting med mig eller barnet, vilket ja tycker är jätteskönt att få gå på så täta kontroller =)

Usch då det låter inge bra men det är ju inge lång tid kvar nu =) minns de som om det vore igår du kom med beskedet om plusset åh att tiden gått så fruktansvärt fort :O Du får passa på och vila mkt men visst hade ni en liten grabb sen innan va?
  • DazHamster
    Malin Elovsson skrev 2011-12-01 21:55:32 följande:
    Jag har faktiskt inte testat, jag fick höra att det är jätte vanligt att mensen uteblir när man sluatat med ppiller så är nojjig att det bara är det...:(
    Det finns en sanning i det men samtidigt så har ja en kompis som ätit p-piller i år åh dar men så fort hon slutade med dom så blev hon på smällen åh hon är beräknad nu till 14 januari, hon hann inte ens få någon mens emellan så vi håller tummarna =) om du skulle haft mens när skulle du haft den då?
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-12-05 18:57:49 följande:
    Adora: mkt att fundera på. Hårdlift och mjuklift... Hrm.. Får ta och googla på det där sen. Efter jul nångång. Ingen panik än... =)
    Vilket BF datum har du fått än så länge innan RUL?
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!