Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

AgnesGN skrev 2011-10-16 10:00:32 följande:
    Jag kan inte tro att det är sant!! Herregud! Kan nån nypa mig?? Jag trodde verkligen inte detta, helst eftersom jag var hos gyn och proverna och VUL:et visade ingen ÄL... Jag tror jag måste tacka resan till Turkiet. Måste haft ÄL där... Tror jag?!   Men nu - rädd som attan! Tänk om nåt går fel? Aldrig aldrig varit i denna sitsen förr... Hur går jag tillväga nu?? Vet inte alls hur "långt" gången jag kan vara, då jag inte har regelbunden mens alls, och trodde inte jag hade ÄL alls heller, det påstod då gyn... Hmmm.... Hjälp mig!!

Woho grattis! Åh du som trodde hoppet var helt kört :D en fråga bara hur fick du för dig att du skulle testa, hade du nå konstiga känningar eller?

Majsii: Självklart får du vara kvar i tråden vi finns här åh stöttar dig så gott det går, skickar åter igen en massa varma höstkramar till er.

ja nu har man gått 5+3 tror ja de blir åh har redan fått erfara illamående åh kaskadspyor utan förvarning :S
  • DazHamster
    skyrocket skrev 2011-10-16 14:44:43 följande:
    Den 13/12 kl 02.43 i vecka 40+0 kom äntligen vår lilla Saga ut. 3405g och 49cm ren kärlek.

Vattnet gick den 11/10 kl 21 och värkarna drog igång ca en timme senare, tog alltså ca 30 timmar allt som allt. Ont som bara den gjorde det men var självklart värt det. Älskade skruttunge. Hon har fått sola ett dygn då hon var precis på gränsen men fick komma hem igår och idag på återbesöket såg allt fint ut.

Hinner knappt läsa här inne trots att hon sover väldigt mycket. Så stor omställning att nu äntligen vara mamma. Helt underbart!
    Grattis vad kul :D man längtar ju inte mindre själv tills den dagen åh resan har ju precis börjat för oss xD Passa på att njuta nu tiden springer ju iväg tyvärr!
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-10-17 15:07:20 följande:
    DazHamster: Usch, kaskadspyor är ingen höjdare...Men vad gör man inte Flört
    har faktiskt sluppit både illamående åh spyor sen i fredags men inatt/morse fick ja åka in på akuten xD de var jättekul!! (not) troligtvis var det magkatarr vi åkte in 5.15 ungefär fick någon päcklig sörja ja skulle dricka för att se om de hjälpte eller inte så hjälpte de var det magkatarr vilket den gjorde men läkaren ville träffa mig åh sånt men de hade kommit in en trafikolycka så 1,5 timme senare hade läkaren fortfarande inte kommit så då gick ja åh frågade vart han var men då hade dom skiftbyte så de skulle dröja ytterligare en bra stund för det skulle rapporteras över till dagskiftet så då sa ja tack åh hej ja mår bra nu så vi åker hem!
    Sa de också att VC åh primärvården har ju öppet nu så skulle de va nått så får ja åka in då.

Dom sa att det var väldigt vanligt att få magkatarr i början på en graviditet :S vill inte ha det nå mer de gör ju sååååå ont! ja mår hellre illa åh spyr då!
  • DazHamster
    Adora1 skrev 2011-10-17 19:02:47 följande:
    Daz Hamster: Jag hade också hemsk magkatarr tdigt i graviditeten. Använde Link tuggtablett som neutralisear magsyran och senare Gaviscon flytande som lägger sig som en lock innanför övre magmunnen så man slipper få upp syran i halsen. Kan även använda kapsel Omeprazol i ex 7 dagar (receptfritt) för en långvarig effekt, så slipper man både halsbränna och illamående. Går absolut att slippa må så dåligt!
    ja karln min var åh köpte gaviscon tuggtablett åh även omeprazol men har tagit en tuggis åh inte behövt de mer men den där flytande saken vill ja inte dricka den var ju snuskigt äcklig :S

Agnes: med tanke på hur starkt pluset var så är du säkerligen längre gånget än vad jag är :D gud va underbart att lite fler plus trillar in nu =) nu får vi hejja på er andra tjejer som är kvar håller tummar åh tår! :)

btw så skickade jag ett meddelande till babyw för ett litet tag sen åh ville höra hur hon mådde åh hur allt har gått men hon har inte svarat :/ känns jättetråkigt att vi har förlorat henne men de e ju saker hon ville få ordning på innan dom jobbar på bebis igen. Hoppas hon mår bra åh att allt löst sig =)
  • DazHamster
    Maajsi skrev 2011-10-17 12:18:42 följande:
    Grattis skyrocket till lilltösen! Vilken underbar känsla :)
    Och grattis Agnes till ett underbart + :D
    Njuuuut båda 2.

Tack själv för alla värmande kommentarer. Det betyder oerhört mycket för oss.
    Jag tycker du är en fantastiskt stark människa som håller humöret uppe trots allt som hänt åh jag vill så gärna spola tillbaka banden för er åh ändra allt som hänt men tyvärr så går ju inte de så förmodligen är nog det bästa att kanske prata mycket om det för att kunna gå vidare så man inte stänger in känslorna. Detta ska du ha en stor eloge för att du verkar vara en sån varm, stark och omtänksam kvinna. Keep it up girl vi finns här för dig i vått åh torrt =) ÅH ta hand om er!
  • DazHamster

Jag vet inte om det är fel på min syn eller på min skärm men ja tycker mig skymta ett streck där iaf  så jag håller tummarna =)
  • DazHamster

Glömde säga att jag är sjukt nervös inför imorgon samtidigt som jag längtar :S idag ringde jag en kompis som ska ha sin bebis i februari att ja känner ingenting förutom brösten då men inge molvärk eller hugg eller ilningar men hon sa de att det är helt normalt så hon har lugnat mina nerver litegrann iaf =)

• DazHamster

Här är lilla pyret åh tack åh lov så levde det :D man såg lilla pulsen dunka på för fullt :D nästa VUL 31/10 :D 
  • DazHamster
    AgnesGN skrev 2011-10-19 22:06:39 följande:
    Åh DazHamster så underbart för dig att få titta... Hur kommer det sig att du får göra VUL? =) Blir lite avis... =)
    för det första så går jag ju hos Ludmila åh hon har en privat klinik. Sen så är eller vi var rättare sagt på utredning hos henne åh då jag haft mf i bagaget så vill hon hålla lite extra koll på oss =) så nästa VUL blir ju 31/10 sen efter att man varit på inskrivning på mvc runt v12 så nästa gån blir det ju vid v18-20 då man gör UL men mellan v12-18 ska ja in på ett nytt VUL/UL efterso mdet blir långt mellan ggr då :)sen så kommer hon kolla mig lite titt som tätt resterande av tiden kvar =)

hon kunde dock inte se om det var fler än en den här gången men troligtvis så kunde hon se det på nästa så håll tummarna på att det bara är en :)
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!