Inlägg från: DazHamster |Visa alla inlägg
  • DazHamster

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

BabyW skrev 2012-08-30 17:20:28 följande:
    Hej tjejer!!

Det var VÄLDIGT länge sedan jag var här inne och jag såg på plus-listan att många fått både plus och bebis!! STORT GRATTIS!!!!!!

Själv har vi haft paus länge nu iom diagnosutredningeb på min dotter (som snart sägs vara färdig tack gode Gud!!) men vi har bestämt att försöka igen och har hunnit komma in i kön för IVF på RMC, så nu väntar vi bara på kallelse! :) De trodde att vi skulle få komma på första besöket i oktober nån gång, så vi får hoppas att vi börjar vår resa då! Nervöst, men väldigt spännande!! :) Hoppet har stift något efter vår paus och vi vågar äntligen tro igen på att ska lyckas - förr eller senare. Får väl se om magkänslan kan stämma... ;)

Kram till er alla "gamla kändisar"
    men hallå :D gud vad jag har tänkt på dig! vad skönt att ni har fått hjälp åh att det verkar gå åt rätt håll =) jodå här är det många som lyckats nu äntligen =) t.o.m. jag har fått min lilla skruttunge nu ;) jag håller tummarna att det tar sig direkt =) du får hålla oss uppdaterade om hur det går om du orkar :) Stor kram till dig
  • DazHamster

I fredags fick jag min dom :/ jag lider av förlossningsdepression dock ingen djup sådan utan lite mildare men jag ska få komma åh prata med någon iaf :) gränsen var 12 poäng och jag hade 15 i det där formuläret man fyller i runt 2 månaders ålder. Hoppas att det blir bättre så man kan vara glad åh mer lycklig framöver :) just nu försöker jag se framemot babysim och dopet som vi ska ha i början på oktober =)

• DazHamster

hallå i stugan =) här lyser frånvaron stort ifrån mig :/ fullt upp hela dagarna ;)

Maajsi: skönt att höra att det börjar gå åt rätt håll =) hur långt gången är du nu? vilka har fått åh inte fått nu på senaste tiden åh hur långt är det kvar för alla som är preggo? jag har ju inte hängt med riktigt om sagt ;)

Lilltösen blir 4 månader nu den 26 oktober :) amningen funkar inge vidare för mig nu har typ tappat all mjölk åh min bvc sköterska tycker att jag kämpat på bra åh kan släppa de där nu då chansen är minimal att den kommer igång igen men skam den som ger sig! visst hon äter ersättning men det får hon då mjölken inte räcker till åh hon blir inte mätt på bara mjölk men har köpt en elektrisk pump plus att jag försöker amma oftare åh dricka mer vätska. Tror det har hjälpt lite iaf för hon äter längre på bröstet nu =) bättre än ingenting för min del iaf :) tycker ju att det är så himla mysigt att ligga åh amma åh bara rå om lilla Molly då det är min åh hennes riktiga gemensamma tid.

Hur är det annars med er tjejer?

Kram kram!

• DazHamster
    Babydreamer skrev 2012-10-15 14:50:03 följande:
    Jag har oxå besvär med amningen! Det började göra jätteont vid amning när han blev ca 2 veckor och det blev bara värre och värre. Bvc sa bara åt mig att ge honom ersättning för att avlasta bröstvårtor lite... Förra tisdagen fick jag äntligen hjälp av amningsmottagningen då läkaren skrev ut en tablett mot svamp och det blev sån skillnad! problemet är ju nu att jag tror att min mjölkproduktion blivit sämre pga att jag haft så ont vid amning i 6 veckors tid att jag inte jag inte kunnat amma fritt. Men försöker att amma så mycket jag kan nu när det inte gör lika ont längre
    jaha okej det visste jag inte att det fanns :O ja sa till min bvc sköterska att jag skulle kontakta amningsjouren men hon frågade "varför det?" hon menade på att ja kunde fråga dom åh få hjälp direkt av bvc men dom är väl ändå inte specialinriktad på amning??
    Vilket som så fick jag igång den lite bättre då hon åt alla mål endast amning förutom morgon åh kvällsmålet då hon krävde lite mer men sen jag kunnat amma igen så har hon fått mer knip åh varit en mer ledsen bebis så jag har nu beslutat mig för att sluta mer eller mindre :/ hon får snutta men hon vill inte ens det nu så jag tror det är flaskan som gäller hädanefter :/ visst är ersättning bra men fanken inte på natten xD hon har ju hunnit väcka hela grannskapet innan jag hunnit värma vatten åh hällt i pulvret! aja det löser sig nog =)

maajsi: hur går det för dig då? inte så fasligt långt nu till bebisen kommer =) när var du beräknad?

• DazHamster
    Maajsi skrev 2012-11-19 14:54:49 följande:
    I fredags kom vår lille prins till världen. Ett litet knyte på 2980 g å 47 cm lång.

men Grattis! så sällan jag är här åh snurrar men jag försöker hålla ett öga på er =)

Glad första advent iaf åh hoppas ni har det bra allihop med era magar/bebisar :) själv så längtar jag jättemkt efter syskon fast det har jag ju gjort länge nu xD jaja de blir när karln är med på noterna igen :)

är det någon fler som kläckt eller blivit gravid?
  • DazHamster
    AngelandDevil skrev 2012-12-04 21:34:16 följande:
    DazHamster: Går också in här och kikar titt som tätt. Flört Här funderas det på att börja försöka till våren eller hösten. Vill jätte gärna vara gravid redan nu men försöker hejda mig av både praktiska skäl och att maken helst vill hålla sig till "planerna" Tungan ute
    åh spännande =) hur gammal är lilla nu då?
    HelenFr skrev 2012-12-03 07:47:56 följande:
    Inte än, v30 nu och väntar och väntar...
    men inte långt kvar ;) försök håll igen över nyår bara :D hur går det med lederna åh fogarna m.m.?

• DazHamster
    HelenFr skrev 2012-12-12 15:55:43 följande:
    Ja innan nyår ska det inte ut någon bebis... :) fogarna går inget vidare och inte lederna heller... Ont som attans... Nej det är inte långt kvar tack o lov, är riktigt trött på att vara gravid nu...
    Förstår det men man får se de goda tingen ur denna mardröm sen ;) har du provat bältet? annars tror jag akupunktur/tens kan funka?
  • DazHamster
    HelenFr skrev 2012-12-13 20:53:51 följande:
    Ja provat allt det där utom tens än... Provade förra grav med tens men jag har i ärlighetens namn inte kraft och ork att göra något... Sover inget nästan, så den lilla kraft jag har lägger jag på annat...
    ok ja huvudsaken är att du överlever :) hoppas det försvinner efter graviditeten så du kan få bli människa igen :) visste ni vad de blir för något kön eller tog ni inte reda på det?
  • DazHamster

Tänkte bara lägga upp en bild på mitt goa charmtroll som blir 6 månader nu den 26 December :)
  • DazHamster
    HelenFr skrev 2012-12-13 21:37:52 följande:
    Ja det är precis på håret med överlevandet... Och ja det ska vara en pojke :) ska se på mitt TUL den 27 dec om det fortfarande stämmer

Daz: Vilken sötnos!!!
    Förstår det men det är nog inte så mkt du kan göra utan ta de lugnt åh försök "njuta" sista tiden :) du får låta sambon springa lite extra åt dig ;) visst hade ni en tjej sen innan eller är jag helt ute åh cyklar då? ja hon är jättegosig nu :D så fort man går förbi så sträcker hon upp armarna åh vill att man ska lyfta upp henne xD
    Thotis90 skrev 2012-12-13 21:39:56 följande:
    Jag tycker att det borde ta sig snart! Vi är inne på 11:e försöket och jag har BIM imorgon. Det hade varit en underbart att få säga till sambon på självaste julafton att jag är gravid eller få ett plus på min födelsedag, 26/1 (om det inte tagit sig den här gången).
    Ja det skulle ju vara den perfekta julklappen! eller födelsedags presenten :) dock så tar det ju längre tid för vissa :/ vi fick kämpa i nästa två år men vi gav inte upp hoppet! åh idag så sitter jag med en snart 6 månaders tös :) all lycka till er!
    AngelandDevil skrev 2012-12-14 21:44:17 följande:
    Jag här är min sötnos som hunnit bli 15 månader vid detta laget! Hjärta

åh herregud vilken sötnos! hon ser ju ut som en vacker docka! fina stora ögon åh mkt hår oxå! min tös har knappt några strån på huvudet xD men det kommer nog förr eller senare :)

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!