• Limpan 83

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

DazHamster skrev 2011-10-02 22:33:14 följande:
    Fanken också :/ ja satt ju åh blåhöll tummar och tår för din skull :( det är bara att kämpa vidare åh kanske ta en paus från FL som några här i tråden hade gjort åh sen kommit tillbaka med ett fint plus =)

Jag Har iaf enligt Ludmila lovande nyheter men inte enligt mig själv xD Jag var in till henne i torsdags för att göra ett nytt cytologprov men jag fattade inte varför för de två senaste proverna har ju varit jättebra men då fick ja det förklarat att om man haft en infektion så måste man ha minst tre st som är jättebra efteråt så de blir en omgång till sen.  
    Men jag förklarade iaf för henne att under veckan då ja skulle ha ÄL så har jag haft jättemkt ÄL sekret så pass mycket att det runnit efter benen :S åh frågade henne om de kanske var bra för spermierna åh lättare att simma så de höll hon ju med på men då ville hon slänga in mig i rummet åh göra ett VUL så hon kikade på mina äggstockar åh säger "Men de finns ju inga ägg där??" ja sa till henne att ja redan haft ÄL så de var väl inte så konstigt åh då skrattade hon till och höll med om att de inte skulle finnas nå ägg kvar där efteråt :P men det roliga är att hon började syna mina äggstockar igen också börjar hon flina lite men säger ingenting, sen så kollar hon på min livmoder åh livmoderhåla åh brast ut ett"åhhhh detta är ju fantastiskt!" jag hade tydligen en supertjock och fin slemhinna åh hon har aldrig sett en så perfekt slemhinna på mig förut så det var ju goda nyheter.
    Hon bad mig sen att ja skulle klä på mig och gå in på hennes kontor så sagt åh gjort så sitter jag där, hon säger då till mig att hon har lite positiva besked åh det var då att hon anade en grå/svart skugga (någon slags vätska med hormoner har ja för mig hon sa) i min äggstock åh den vätskan bildas tydligen inte om det inte är någon som håller på flytta in =D men jag vill inte åh kan inte ta till mig detta för får ja MF eller minus på stickan så vill ja inte glädjas i förväg.
    Hon sa sen då jag skulle gå att hon skulle ringa mig om två/tre veckor då provsvaren har kommit från cytologtestet åh då ville hon höra att ja hade fått plus på stickan.

Så tjejer jag behöver era tummar och tår nu för att allt går vägen =) så ska vi se om ja kan ge er ett till plus på listan sen om 1-1,5 vecka =)    
    Åhh vilka underbara nyheter!! Hoppas hoppas hoppas att det är någon som boar in sig hos dig just nu!! Ska bli spännade att följa :)
  • Limpan 83

Här gick slemproppen imorse. Säger mig inte så mycket. Det verkar ju som att det kan ta tid innan förlossningen drar igång ändå :((( Någon som har erfarenhet av slemproppar? Haha.

Adora1: Vart är du??? På BB hoppas jag :)

• Limpan 83

Åh fy, hoppas inte mion slempropp återbildas :( Det var iaf ingen tvekan om att det var just en sådan. Hela papperet fullt av något STORT slemmigt med massa brunt, mörkrött och klarrött!! Har kommit lite slem med brunt i nu varje gång jag gått på toaletten. Men inga värkar vill komma igång :( Sååå drygt!! Ge mig smärta!! Haha

• Limpan 83

Dazhamster: stort grattis!!! Det är du verkligen värd! Ja du får lägga upp bild sen på ditt underbara test

• Limpan 83

adora: supermega grattis till din flicka!! Vad skönt att höra att ni mår bra nu trots en tuff start. Åhh vad gott med ett glas vin, som jag längtar Njut nu av din lilla tjej!! Kram

• Limpan 83
    Adora1 skrev 2011-10-11 10:11:05 följande:
    SoligTack för alla grattis!!!

Dazhamster: Solig Underbart med sommarbarn! Vad spännande att du ska på VUL!
    Nej det dröjer ytterligare någon vecka innan man ser hjärtat men det är gott att få se den lilla hinnesäcken Hjärta...

AgnesGN: Tycker också du ska byta till en privat! Du är så duktig med vikten, jag är riktigt imponerad!

Limpan83: Förstår att du längtar hi hi...Det var mycket gott. Hur mår du idag?

Ja nu är det mycket man längtar efter :) Jag ¨mår inge vidare tyvärr. Har sån fruktansvärd foglossning. Kan inte vända mig i sängen, inte klä på/av mig kläder, inte gå, sitta eller ligga. ALLT gör sjukt ont!! Ska till bm idag, får se om hon kan undersöka mig och se om något mer har hänt. Är ju redan öppen typ 2 cm och min slempropp gick förra veckan. Har bara som en molande mensvärk som kommer och går lite.

Hur är livet som 2 barnsmamma då? Är hon snäll?
  • Limpan 83

Skyrocket: Jag har BF den 22 enligt Tittut och 30 enligt RUL. Jag tror nog att jag också kan få ett nej av min bm om jag frågar om undersökning. Hon har inte varit speciellt villig till något tidigare så :( Men jag förstår inte hur jag ska stå ut med denna smärta i kanske flera veckor till!!! Bryter ihop bara vid tanken. Skönt att du inte har så långt kvar nu iaf!!!

Adora: Åhh så underbart! Haha, snyggt med svullna ögon :P Men skönhetssömnen får man väl ta igen om några år, haha.

• Limpan 83

DazHamster: Underbar syn!!!! Grattis ännu en gång :)

• Limpan 83

Maajsi: Som sagt inga ord är tillräckliga. Skickar massor av varma kramar till dig! Hoppas att du har många fina människor i din närhet nu Hjärta

• Limpan 83

Maajsi: Självklart ska du vara kvar här! Vi finns här för varandra i med och motgångar!! Det är fruktansvärt det du går igenom. Jag har, precis som Daniela avbrutit en graviditet men i v. 21. Det går inte att beskriva hur det kändes och hur det var efteråt. Men nu är jag sååå nära att få mitt efterlängtade barn, ca 1-2 veckor kvar. Men, jag känner precis spom du Daniella att jag är livrädd att "falla" på mållinjen. Nu när man klarat en hel graviditet så känns det som att det är menat att det ska skita sig på slutet. Var hos min kurator nu i veckan och pratade just om dessa tankar.

Allt är så nytt nu Maajsi, du behöver ju inte bestämma dig för något nu. Ta bara dagen som den kommer och omge dig av fina underbara människor Hjärta

Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!