• Längtandsfull

Om man brister/spricker under första förlossningen är det vanlig att man gör det nästa gång också?

Jag är jätterädd för att detta skall hända igen..
    Hade en mycket hemsk upplevelse av detta efter förlossningen.

Brast ioförsig inte OTROLIGT mycket men tillräckligt för att ha ont i 2 månader efter och nu vara jätte rädd för samma..

• Svar på tråden Om man brister/spricker under första förlossningen är det vanlig att man gör det nästa gång också?
  • Längtandsfull
    Zäta skrev 2010-11-29 20:42:20 följande:
    Kan ju säga då att jag bara hde lustgas när jag fick min dotter... och bara en stund eftersom jag mådde så illa av den. Sprack ändå och blev klippt.

Men hoppas på ett mirakel denna gång! 
    Inte kul.. Ja vi får verkligen hoppas på mirakel. När skall du ha?
  • Zäta

5e mars är det beräknat till så är ju en massa tid kvar... du då?

• jordnöten

Klippt med första, och hade ont o problem av klippet i flera månader. Svårt sitta, stå o gå.
    Sprack med andra, och fick sy ca 10stygn, men hade inga besvär efter det. Vet ej om sprack i klippärret, bm sa inget om det, och jag frågade inte.
    Inget sprick eller klipp med tredje.

• Längtandsfull
    jordnöten skrev 2010-11-29 21:28:15 följande:
    Klippt med första, och hade ont o problem av klippet i flera månader. Svårt sitta, stå o gå.
    Sprack med andra, och fick sy ca 10stygn, men hade inga besvär efter det. Vet ej om sprack i klippärret, bm sa inget om det, och jag frågade inte.
    Inget sprick eller klipp med tredje.
    Härligt att du inte hade ont med andra iallfall..
    Det ör ju det man vill slippa.
  • Zäta

Ja... men undra om det påverkar hur lång tid det går mellan förlossningarna? Amelia är ju redan 4 så kanske har ärret läkt bra och inte spricker upp.. men jag vågar inte tro det. Känns som om det är bäst att räkna med att vara helt döende efter förlossningen så kan det ju bara bli åt det positiva hållet.

• Längtandsfull
    Zäta skrev 2010-11-29 22:22:28 följande:
    Ja... men undra om det påverkar hur lång tid det går mellan förlossningarna? Amelia är ju redan 4 så kanske har ärret läkt bra och inte spricker upp.. men jag vågar inte tro det. Känns som om det är bäst att räkna med att vara helt döende efter förlossningen så kan det ju bara bli åt det positiva hållet.
    Ja tror det är bättre att ha några år mellan barnen om man är som i vårt fall rädd för att spricka upp det son en gång varit.
    Det kommer skilja 3 år på mina.
  • Zäta

Jag hoppas på det :)
    Och att det inte går så mycket snabbare andra gången! 

• Åja81

Gick sönder ner till nr 2 första gången, då det barnet kom ut med båda armarna samtidigt som huvudet och barnet var en 4 kg klump.
    Andra gången gick jag inte sönder nåt alls.

Svar på tråden Om man brister/spricker under första förlossningen är det vanlig att man gör det nästa gång också?