• Zäta

Om man brister/spricker under första förlossningen är det vanlig att man gör det nästa gång också?

elinville skrev 2010-11-29 15:21:11 följande:
    hur brast du förra gången? som långa "sträck" eller här och där? Förstår du hur jag menar? Vad jag har hört så om man blir klippt så spricker man oftast i det ärret igen eftersom huden inte är lika töjbar där, och det ärju som ett "streck"". Förstår du hur jag tänker?
    ÄR DET SANT?? Jag blev klippt förra gången och är verkligen livrädd för att det ska bli å igen eller för att jag ska få sy massor... mådde skit efter mitt klipp och kunde inte sitta eller gå på lääänge efteråt.
  • Zäta

Jag förstår dig... jag är med livrädd. Speciellt eftersom jag har en dotter hemma som jag vill orka med med... Kändes verkligen skit efter mitt klipp alltså... 

• Zäta

Kan ju säga då att jag bara hde lustgas när jag fick min dotter... och bara en stund eftersom jag mådde så illa av den. Sprack ändå och blev klippt.

Men hoppas på ett mirakel denna gång! 

• Zäta

5e mars är det beräknat till så är ju en massa tid kvar... du då?

• Zäta

Ja... men undra om det påverkar hur lång tid det går mellan förlossningarna? Amelia är ju redan 4 så kanske har ärret läkt bra och inte spricker upp.. men jag vågar inte tro det. Känns som om det är bäst att räkna med att vara helt döende efter förlossningen så kan det ju bara bli åt det positiva hållet.

• Zäta

Jag hoppas på det :)
    Och att det inte går så mycket snabbare andra gången! 

• Zäta

:D Nu kanske jag kan sova gott utan mardrömmar... drömmer alltid hemskt ananrs!

• Zäta
    Rulltrappa skrev 2010-11-30 15:22:02 följande:
    Då jämför jag med det näst mest smärtsamma jag varit med om, att få en kortisonspruta rakt in i knät. Det var ingen höjdare heller (och inte fan fick jag någon lustgas ;) men det bleknar i jämförelse med förlossningshoplappningen.
    Haha.. jag har med fått sånna sprutor i knät... men de gjorde inte alls ont :P Däremot har jag fått stora ärr där sprutorna varit :(
  • Zäta

Haha.. jaa.. men jag har allmänt problem med mina leder så jag är rätt van vid sprutor med typ botox i knän,vadmuskler, fötter osv... jämfört med "fotkuls"sprutor så är knäna sköna :)

Är fortfarande rädd för att bli klippt igen. Själva klippet kändes ju inte direkt, trodde det var en extremt kraftig värk... men det efteråt var ju hemskt. 

Svar på tråden Om man brister/spricker under första förlossningen är det vanlig att man gör det nästa gång också?