• Sockersöt88

Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!

Hej på er alla unga föräldrar!Glad

Tänkte jag skulle starta en tråd för att få ventilera
    lite tankar och känslor om hur det var/är
    att få barn och vara ung förälder..

Är väldigt intresserad av att veta hur det kändes/känns
    för er att få barn i ett så tidigt skede i livet,
    och hur ni har det?

Själv fick jag min son när jag var 18 år,
    skulle fylla 19 år om 2 månader.
    Tycker det är helt underbart att vara ung förälder,
    och har aldrig ångrat att jag valde min son
    framför "utelivet", som man normalt brukar
    ha i den åldern!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-17 14:42
    Tilläggsfrågor! :)

Var/är er graviditet planerad
    eller oplanerad?

Hur tog era föräldrar beskedet
    om att de skall bli mor-, farföräldrar?

• Svar på tråden Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!
  • Sockersöt88

julen närmar sig med stormsteg,
    och nyfiken som jag är,
    skulle jag gärna vilja veta vad tomten
    kommer att ge era barn/ partner?

Har själv mycket problem med att
    hitta en bra julklapp till min pojkvän.
    Tänkte ge honom en klocka,
    men skulle vilja ge honom något
    mer personligt och originellt!Glad

Förslag?

• sandra em
    Sockersöt88 skrev 2010-11-25 08:30:16 följande:
    Hoppas det går bättre då!
    Stort Lycka till!Glad
    Nu var det länge sen någon skrev här !
    Måste bara skriva som jag skrev tidigare har vi ju försökt med syskon.
    I går PLUSSADE jag :D
    Så nu hoppas jag bara den lille tänker stanna :)

Har ni funderat något mer på syskon ?
  • hulken

Och hur många av er håller fortfarande ihop med pappan?

• valkyrian

Hulken, jag är, 7 år långt förhållande, gifta i ett och ett halvt men nu knakar det lite i fogarna.

• Tingli

hej!
    jag kanske är lite gammal för att få vara här..? är nu 26år och väntar tredje barnet.

min första son (Adam)fick jag två veckor efter min 18års dag
    jag och hans pappa var inte tillsammans då. jag fick reda på att jag var gravid väldigt långt in i graviditeten....Adams pappa lovade att han skulle ställa upp osv. men hela graviditeten var jag själv.
    sonens pappa låtsades inte ens om att jag fanns. men två veckor innan Adam föddes så tvingade hans mamma honom att ta kontakt med mig. så sen dess har vi haft kontakt och det funkar riktigt bra med sonen. Adam är nu 8 år. tiden går grymt fort!

När Adam var 6månader träffade jag drömprinsen...elleja, det trodde jag iaf. nu i efterhand så har jag insett att jag levde under psykisk misshandel, ibland även fysisk. vi fick en son ihop (Gabriel). då var jag 21.
    när Gabriel var ett år så gick vi isär då jag upptäckte att mitt ex var otrogen....mitt framför ögonen på mig!
    sen dess har det vart riktigt jobbigt. Adam har fått gå på bup och vi båda har gått på ett ställe för såna som blivit misshandlade. äldste sonen har ju tagit mest skada av det hela....ja det är en jädra lång historia allting....
    iaf så Gabriels pappa och jag kommer inte alls överens om umgänget. det är tjafs från hans sida ständigt. han försöker fortfarande liksom bestämma över mig och barnen.

mitt liv nu ser ut som så att jag är gift sen 1år tillbaka
    har träffat en kille som..ja...jag trodde inte såna underbara människor fanns helt enkelt.
    han tar sig an barnen som om dom var hans egna. och vi väntar också vårt första gemensamma barn, mitt tredje barn. antar att det går en del rykten i min hemstad....jag är ju "den där som snart har tre barn med tre olika!"...herregud, att folk inte har annat att bry sig om ist?!

iaf, jag kanskie inte är så värst ung längre. men vad gäller på Adams skola så är jag ung. alla andra föräldrar är mycket äldre. jag är liksom alltid yngst i alla sammanhang..haha

ja det var lite om mig....det blev ett väldans långt inlägg. hoppas nån orkar läsa de

BANANAHAMOCK
  • EmmieK

Hejsan.

Jag blev gravid med min dotter när jag var 16 år och födde henne strax efter att jag fyllt 17 år. Idag är jag 19 år och dottern snart 2 år =)

Jag har aldrig ångrat att jag skaffade barn i så ung ålder men visst kan man tänka tillbaka och se att man inte var så mogen just då, men med tiden så har man mognat och skaffat sig erfarenhet. Sen beror det väl inte riktigt på åldern det där med erfarenhet utav ungar, eftersom att alla som skaffar barn är "nybörjare" i början.

Jag saknar absolut inte utelivet och vi har enstaka gånger skaffat barnvakt för att dricka lite tillsammans med vänner eller bara jag och sambon, men efteråt har vi alltid tänkt att det bara är slöseri både med pengar och tid, för ingen utav oss mår bra utav det. Jag älskar lugna hemmakvällar med familjen, god middag, någon bra film och sen en massa mys efter att dottern har somnat. Det finns inget bättre än att vara mamma =)

• Sockersöt88
    sandra em skrev 2011-01-04 23:24:32 följande:
    Nu var det länge sen någon skrev här !
    Måste bara skriva som jag skrev tidigare har vi ju försökt med syskon.
    I går PLUSSADE jag :D
    Så nu hoppas jag bara den lille tänker stanna :)

Har ni funderat något mer på syskon ?
    Nämen..
    Jättemånga och jättestora grattiskramar till er! SkrattandeHjärta
    Håller tummarna hårt för er!

Joo, jag har varit bebissjuk ganska länge nu,
    å skulle hemskt gärna vilja ha ett litet knyte,
    men sambon är inte redo än.
    Han har ändå tvillingar från sitt tidigare
    förhållande som han har varannan helg,
    och jag har min son,
    och de är alla 3 under 4 år..
    Så vi är en rätt så stor familj redan.. Glad
    Men absolut ska vi skaffa ett gemensamt barn
    inom en snar framtid! Glad
  • Sockersöt88
    Tingli skrev 2011-01-05 11:36:16 följande:
    hej!
    jag kanske är lite gammal för att få vara här..? är nu 26år och väntar tredje barnet.

min första son (Adam)fick jag två veckor efter min 18års dag
    jag och hans pappa var inte tillsammans då. jag fick reda på att jag var gravid väldigt långt in i graviditeten....Adams pappa lovade att han skulle ställa upp osv. men hela graviditeten var jag själv.
    sonens pappa låtsades inte ens om att jag fanns. men två veckor innan Adam föddes så tvingade hans mamma honom att ta kontakt med mig. så sen dess har vi haft kontakt och det funkar riktigt bra med sonen. Adam är nu 8 år. tiden går grymt fort!

När Adam var 6månader träffade jag drömprinsen...elleja, det trodde jag iaf. nu i efterhand så har jag insett att jag levde under psykisk misshandel, ibland även fysisk. vi fick en son ihop (Gabriel). då var jag 21.
    när Gabriel var ett år så gick vi isär då jag upptäckte att mitt ex var otrogen....mitt framför ögonen på mig!
    sen dess har det vart riktigt jobbigt. Adam har fått gå på bup och vi båda har gått på ett ställe för såna som blivit misshandlade. äldste sonen har ju tagit mest skada av det hela....ja det är en jädra lång historia allting....
    iaf så Gabriels pappa och jag kommer inte alls överens om umgänget. det är tjafs från hans sida ständigt. han försöker fortfarande liksom bestämma över mig och barnen.

mitt liv nu ser ut som så att jag är gift sen 1år tillbaka
    har träffat en kille som..ja...jag trodde inte såna underbara människor fanns helt enkelt.
    han tar sig an barnen som om dom var hans egna. och vi väntar också vårt första gemensamma barn, mitt tredje barn. antar att det går en del rykten i min hemstad....jag är ju "den där som snart har tre barn med tre olika!"...herregud, att folk inte har annat att bry sig om ist?!

iaf, jag kanskie inte är så värst ung längre. men vad gäller på Adams skola så är jag ung. alla andra föräldrar är mycket äldre. jag är liksom alltid yngst i alla sammanhang..haha

ja det var lite om mig....det blev ett väldans långt inlägg. hoppas nån orkar läsa de
    Hej! Glad

Äh, åldern spelar ingen roll, vet du väl! Du är så hjärtligt välkommen hit så.. Tungan ute

Fint namn du valt åt din äldsta kille,
    Adam heter min lillkille också.. Solig

Sådan tur att du tog dig ut ur det förra förhållandet.
    Ingen skall behöva leva i ett förhållande som innehåller
    misshandel av något slag,
    och skönt att du nu äntligen funnit din drömprins!

Angående rykterna som du skrev om.
    Jag vet precis hur det är.
    Men man måste bara vända andra sidan till! Glad
  • Sockersöt88
    EmmieK skrev 2011-01-05 16:36:43 följande:
    Hejsan.

Jag blev gravid med min dotter när jag var 16 år och födde henne strax efter att jag fyllt 17 år. Idag är jag 19 år och dottern snart 2 år =)

Jag har aldrig ångrat att jag skaffade barn i så ung ålder men visst kan man tänka tillbaka och se att man inte var så mogen just då, men med tiden så har man mognat och skaffat sig erfarenhet. Sen beror det väl inte riktigt på åldern det där med erfarenhet utav ungar, eftersom att alla som skaffar barn är "nybörjare" i början.

Jag saknar absolut inte utelivet och vi har enstaka gånger skaffat barnvakt för att dricka lite tillsammans med vänner eller bara jag och sambon, men efteråt har vi alltid tänkt att det bara är slöseri både med pengar och tid, för ingen utav oss mår bra utav det. Jag älskar lugna hemmakvällar med familjen, god middag, någon bra film och sen en massa mys efter att dottern har somnat. Det finns inget bättre än att vara mamma =)
    Hej och välkommen! Glad
  • mollllllu

Hej! jag var 14 när jag blev gravi och 15 när jag fick min lilla son.:)
    Jag ångrade mej inte att jag blev gravid för det första så har jag nu en perfekt plan för framtiden och folk gnäller på mej att jag har förstört mitt liv och så är det absolut inte.:)

• Misan2

Hej!! :)

Någon kvar här? Minns ni min hemsida/vår community på den tiden vi fick barn som hette "unga föräldrar"? Ni hade en egen sida många skickade in sina förlossningsberättelser och det fanns forum. Det här varlångt in an Facebook typ 99-2003? Jag fick min son Kevin 1999 när jag var 17.

Är deg ngn mer än jag som skulle vilja ha en grupp för oss "unga föräldrar som blivit äldre"? Min son är alltså 15 nu och jag 32, alla tror alltid hi är syskon. Det värsta vi varit med om var när en pizzabagare berömde Kevin med en klapp på axeln o kommentaren: "du har då alltid med dig snygga brudar hit du grabben!" Hahaha usch Kevin mår illa fortfarande.

Många roliga historier finns livet blir lite annorlunda för oss. Skulle det inte vara kul att ha nåt ställe för oss? Någln därute som minns.vår grupp "unga föräldrar" här på föräldraliv?

Kram Maria och Kevin

Svar på tråden Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!