Inlägg från: Sunkiissed |Visa alla inlägg
  • Sunkiissed

Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!

Hej!

Är född 1990. Blev oplanerat gravid med mitt ex när vi varit ihop i 9-10månader. Vi bestämde för att behålla. Hade då bott tillsammans i 6 månader. Berättade för min mamma  & hon var nog mer glad än vad jag var, kommentaren från min styvfarsa var "faan va fräänt". Exets föräldrar var mer skeptiska. 

Tiden gick, mådde jättedåligt och gick ner 10kg på en månad. Skulle ta studenten men kunde knappt vara i skolan. Men två veckor innan studenten släppte det och jag gick ut med ett enda IG och det var en kurs jag var tvungen att vara i skolan för att göra ( är utbildad möbelsnickare & båtinredare )

I v 18 var det UL, och då var det TVÅ i min mage. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Var verkligen en jättechock. Något jag skojade om, barnens far var också chockad.

Berättade för våra familjer, exets familj blev jätteglada, samma med min familj.

I v24 kom mina små, 650g & 31cm stora, William & Filippa. Det var kritiskt, de fick återupplivas flera gånger.
    Men efter 3 månader (12 veckor precis ) fick vi komma hem.

De är nu 15 månader mina mirakel, jag & pappan gjorde slut för 5 månadersen.  

• Sunkiissed
    Sockersöt88 skrev 2010-11-22 13:54:27 följande:
    Usch och fy,
    hade nog inte klarat av att höra sådant själv!
    Men man måste väl..

Hur är det annars då?
    Bor du ensam med barnen,
    eller har du någon ny kille? Skrattande
    *nyfiken i en strut*Skäms
    Jo det hade du klarat =)  Man klarar det man måste & man klarar mer än vad man tror =)

Jag bor tillsammans med mina bästa vän i en 5a på 144kvm. Hon skulle flytta tillbaks till Sverige från Norge & jag behövde också flytta så då bestämde vi att flytta ihop. Hon jobbar hela veckor så åker innan jag och barnen vaknar och kommer hem när barnen lagt sig :)

Har inget seriöst förhållande nu nej =)
    Vill vänta lite med sådant och bara vara singel !

• Sunkiissed

Va många som skriver när man inte varit inne på ett tag =)
    Det är väldigt mycket problem med barnens far nu som tar mycket energi.
    Ibland kommer sådana tankar som "varför fick jag barn med honom" och då får jag dåligt samvete, vill ju ha mina barn, och de hade ju inte blivit dem om det inte var han som var pappan. Riktigt elak är han nu..
    Ska ringa Familjerätten idag och även Försäkringskassan så jag får underhållet därifrån.

Gjorde en video på barnen här om kvällen när jag inte kunde sova =)

Svar på tråden Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!