Inlägg från: valkyrian |Visa alla inlägg
  • valkyrian

Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!

Jag fick första strax innan min 17 års dag. Ingen planerad grav, jag och pappan hade nyligen blivit ett par. Min mamma blev skogstokig, hans föräldrar var stöttande och visade glädje. Mamma lugnade sig efter ett tag och är en extremt glad och stolt mormor. Jag och pappan är ihop än idag (gifta) och har fått en liten son också (strax innan min 21 års dag), har fyllt 22 i somras (var tvungen att räkna efter haha) och "bjötnåren" är över. Min man var 19 när tösen kom, tog studenten när hon var 3 månader. Jag togstudenten när hon var 3. (hann integå ut ettan på gymnasiet innan hon kom). Jag pluggar nu på högskola och maken jobbar.

Har självklart aldrig ångrat mina barn och jag har ändå inget att jämföra med, hade ju en bit kvar till myndig ålder när tösen kom.

• valkyrian

Fast jag var trött när jag skrev, tre år var hon haha :) var hemma ett år sen fortsatte jag med andra ring.

• valkyrian

Okej smidigt :) skönt att man fixade det iaf. Är glad att jag tog gynnasiet så allvarligt efter att jag fått Saga så jag kunde få de betyg som krävdes för min linje på högskolan.

Childhood --> aah fast resa och träffa folk är ju kul för barnen med. Iofs kan man ju inte "get loose" på samma sätt men det är ju ett avkall man kan göra. Jag och min 6 åribg sitter ich planerar resor. Hon vill just nu åka till "frankrika" och paris och titta på kläder och louren haha. Var i Grekland nu i höst men det var ju chartrat men skall ge henne/barnen några år sen skall vi ut o resa. Min plan är att bli klar med mitt program, få ett jobb, plugha franska i några år och sen flytta till frankrike.

• valkyrian
    childhood skrev 2010-11-27 23:31:10 följande:
    Ja men absolut kan man resa med barn, om ett par veckor reser vi till Thailand hela familjen i 3 veckor, men mycket kan jag absolut inte göra med barnen. Och det är väl inte direkt "get loose" som jag tänker på om vi nu tänker på samma sak.:) Men jag skulle aldrig ta med mig barnen in i regnskogen t.ex. Många resor kring öar skulle jag aldrig ta med barnen på. Min syster kommer även möta upp oss i Thailand (hon bor i en annan del av världen) och hon kommer senare fara vidare på en resa genom kambodja och vietnamn, en resa som inte skulle funka med barn.

Spännande med målet att flytta till Frankrike, jag skulle inte ha nånting emot att flytta från Sverige, dock vill mannen min bo kvar. Jag vantrivs inte heller i Sverige så det går bra att stanna..;)
    Haha tänkte faktiskt inte sexuellt i flörsta hand utan allmänt. Nej du har rätt men vi är ju fortf unga när barnen är stora så vi får göra den typen av resor då och ta de mindre riskabla nu :) Men jag förstår hur du tänker för det är väl kanske den biten jag isf saknar. Att resa runt, träffa folk och lära känna värden. men vilka val man än gör måste man ge upp något. Hellre barnen liksom :)
    Bebisen är här
  • valkyrian

Hulken, jag är, 7 år långt förhållande, gifta i ett och ett halvt men nu knakar det lite i fogarna.

Svar på tråden Vi unga föräldrar som fick barn när vi var under 20 år!