30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Galia det gick fort.
Galia det gick fort.
Jemema då verkar ni ha hittat något som fungerar rätt bra nu så kör på det under en period. Jobbigt med allt krångel med magen.
Bra Johlinn!
Somnat vilken konstig förskola! Ska man tvingas gå med småbarn för att man inte är redo att släppa blöjan, idiotiskt! Vår N slutade med blöja i Thailand förra året utom på natten. Vi har frågat och tjatat och inte förrän ett par veckor sedan var han redo att försöka sova utan. Det blev ett par, tre olyckor första veckan och sen har det gått hyfsat bra. Men han vaknar inte om han behöver kissa så det gäller att se till att han inte dricker mycket på kvällen. Hade han valt blöja för att antingen kissa eller bajsa så hade han fått göra det men vi hade fortsatt att fråga om han är redo för toaletten.
Pw jag håller med om att det är konstigt att ringa hem sonen när han är lös i magen när det är uppenbart att det sker så ofta. Det är ju en sak om det bara rinner och luktar magsjuka men om han ofta är lös så kan man ju inte hålla honom hemma varje vecka. Jag hade lämnat men tagit en diskussion med dem och förklarat att ni alla har problem magar och reagerar på motsvarande sätt på viss föda.
Man får väl helt enkelt avvakta och se PW och hämta hem när de ringer men låta honom gå om det inte verkar åt magsjukehållet. Hoppas han kryar på sig snabbt.
N vägrade vara utan blöja tills Thailand. Då blev han torr dagtid rätt fort men måste påminnas till toa vid intensiv lek (eller numera sköter han det).
Paprika och vattenmelon- då lägger jag i blöt i iskallt vatten. Sen galltvål när det ska i maskin.
Galia jag hade blivit skogstokig! Alla har ju olika mage så man måste utgå från individen... Har man känslig mage så kan man ju antingen ha lös eller hård mage eller en kombo av båda.
Firren jösses vilken dag!
Firren jösses vad han växer!