30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Cilla känner igen det där med att sjuka barn sen nyår. Hoppas verkligen att det ska vara slut med sjukdomar snart för man blir knas snart ju. Det är inte lätt att få i barn medicin men vi brukar säga åt N att det måste tas även om det smakar blä och sen försöker vi snabbt ge något gott att dricka efteråt. Nu senast fick vi ge medicin i en spruta och varva med god dryck i en annan. Men vi fick bråka minst 10 min innan han gick med på det och det var under skrik och gråt. Det var inte kul att behöva ge två gånger om dagen då. Hoppas verkligen G inte blir sjuk och att alla i familjen blir friska NUUUUUUUUU.
För min del kan jag se 1 fördel med alla dessa sjukdomar (antar det är pga magsjuka två ggr på mindre än en månad när man dessutom helammar) och det är att jag kommer i alla mina gamla kläder trots att jag inte kunnat träna på månader. Även såna som inte passat sen 2005. Visst har jag en sån där "snygg" valk (heter det så, bilringen?) runt midjan men jag kan knäppa jeans som jag köpte när jag vägde som minst efter diverse sjukdomar 2005.