• Linn73

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

Kramar till alla ni som kämpar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

• Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Nelle

Längtar74: Berätta gärna hur det går med ÄD-planerna

albatross74: Hoppas att det går bra imorgon! Stort lycka till!

småsteg: Ja, det är svårt att veta vad man ska skylla på; mat (antagligen...) eller hormoner. Jag känner också att magen blivit annorlunda.

Linn73: Min mens kom veckan efter ÄP, precis som P-O sa att den skulle. Om den fortsätter "sköta sig" kommer jag att börja spruta i mitten av juli. Jag hoppas att du kan börja ungefär samtidigt så går vi mot varsin framgångssaga i august!

Kram

• albatross74

Linn 73 och nelle: det kommer att gå fort tills att ni får komma igång igen. Nu måste jag hoppa i sängen. God natt

• Poussin
    Albatross - Hur har det gått för dig? Är du ruvare nu? {#emotions_dlg.flower}

Jag tittar in lite då och då, försöker fokusera på annat, även om det är lättare sagt än gjort... Hade rätt svårt att komma igen den här gången, men nu är jag på banan igen, har t o m prel tid för ÄP i augusti v 33, känns bra. Skrattande
    Nu tar vi och laddar energi under sommaren och sen ska det blir solskenshistorier för oss allesammans i augusti!!! Solig

Stora kramar till er alla
  • Nelle

Poussin: Då ligger vi exakt lika, jag har också en preliminär ÄP-tid v. 33. Visst ser vi fram emot solskenshistorier nu!

Albatross: Hur gick det för dig?

Kram till alla!

• albatross74

Jag vet inte riktigt hur det har gått. ÄP i fredags gick bra men nu återstår det att se om det blir ET idag. De ringer om det inte blir något så det känns nervöst för tillfället.

Hade en helt sjuk dag i fredags, jag hann med ÄP, en skolavslutning och en resa. Har varit borta hela helgen, vilket har varit skönt för jag har kopplat bort det här lite.

Så nu; hoppas hoppas hoppas

• Nelle
    albatross74: Skönt att du har kunnat tänka på annat i helgen! Berätta hur det har gått ikväll, jag hoppas på dig!

Kram
  • albatross74

Ja det var skönt att resa bort i helgen, tiden gick fort. Det värsta var denna fm, jag var så nervös att de skulle ringa. Men de ringde inte från kliniken, så det blev ET. Två stycken sattes in, det är väl för att öka chanserna lite. Nu är det bara att vänta och se...

• Linn73
    albatross74 skrev 2011-06-13 19:43:30 följande:
    Ja det var skönt att resa bort i helgen, tiden gick fort. Det värsta var denna fm, jag var så nervös att de skulle ringa. Men de ringde inte från kliniken, så det blev ET. Två stycken sattes in, det är väl för att öka chanserna lite. Nu är det bara att vänta och se...
    Åh vad underbart att höra! Stort grattis!!! Solig
  • linköping68

Linn73: Funderar inte på ÄD ännu. Ska försöka in idet sista med egna ägg eller helst att det funkar på hemmaförsök
    Nelle: håller med! Testerna bör väl vara till för att se om det finns andra vägar/alternativ/mediciner och inte stå som ett hinder. Blir skitsur bara jag tänker på testerna och alla läkare som stirrar sig blinda på dessa och inte är flexibla för 5 öre.

Men kämpar på..... Skrattande

• Poussin
    albatross74 skrev 2011-06-13 19:43:30 följande:
    Härligt att höra, stort grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH